Inlägg från: SandyC15 |Visa alla inlägg
  • SandyC15

THAILAND MED BEBIS

Hejsan!

Jag och min familj hade tänkt att åka till Phuket i December i 2 veckor. Våran dotter kommer då vara 5 månader. Har ni några tips gällande att resa med barn? Egna erfarenheter? Alla tips och råd uppskattas. :)

• Svar på tråden THAILAND MED BEBIS
  • SandyC15

Hej!

Tack för alla svar. :) angående blöjor och burkmat har jag läst på andra ställen att det finns. Vi ska till Phuket. För när vi åker i december kommer om vara 5 månader. Jag kommer fortfarande amma då men hon kommer säkert vilja ha burkmat eller bebisgröt tex som komplement.

Och gällande vaccin så får man vid 3 månader bla mot hepatit B. Och hon kommer hinna få 1 till innan vi åker! Hepatit A däremot går inte att få innan man är 1 år eller om det var innan 2 år. Osäker där!

Vad gäller värmen, hur har era bebisar klarat sig? Vad använde ni för kläder? Hur var flygresan?

Jag har köpt en paraplysulky också som vi ska ta med. :)

Tack!

• SandyC15

Jag är ny här på familjeliv, så vet ej hur jag svarar inviduellt!

Men jag tackar er ALLA för era råd. :) jag har pratat med både BVC och vaccinationsportalen. Och som ni säger så finns inte vissa vaccin tillgängliga för så små barn. Så det finns alltid en risk!

Gällande myggor, ska jag köpa myggnät till paraplyvagnen? Och kan spädbarn använda myggsprej?

Angående transporten så kollar jag efter flygtransfer. Men jätte bra att du sa om bilstolar! Det ska jag kolla upp.

Vart kan man hitta bra UV kläder för spädbarn?

Och vad borde jag ha med i vårat reseapotek?

Och flyget.. igen hehe. Får man amma på alla flyg dvs vid start och landning ELLER måste man höra av sig först?

Tack ALLA som svarar och ger råd och berättar om egna erfarenheter. :)

Svar på tråden THAILAND MED BEBIS