THAILAND MED BEBIS
Bvc rek att inte resa med barn som ej är fullvaccinerade utan för europa. Alltså inte innan 18 månader. Tips prata med bvc om vaccinationer innan. V
Bvc rek att inte resa med barn som ej är fullvaccinerade utan för europa. Alltså inte innan 18 månader. Tips prata med bvc om vaccinationer innan. V
barn under 1 år kan ej vaccineras emot hepatit och kan därför inte äta något i från thailand. Vi var tvunga att ta med allt till vår 10 månaders när vi åkte i 3 veckor. Mycket barnmat blev det.
Första gången jag reste med barn till Thailand var min dotter 10 månader och sonen 2,5 år Allt gick bra som tur var, Men med tanke på alla risker så skulle jag aldrig mer göra om det med ett barn under 2 år.
Inforationen jag har fått är denna angående vaccin och hepatit C är det i Thailand även viktigt med mässling vaccin. Menar inget illa! Och det är ju ditt barn ditt ansvar. Även viktigt med mässsling vaccin om man åker till tillexempel Italien. Jag har rest mycket och har 3 barn. Bara en varning och ett tips. Kolla vaccination med vacciations byrån.
Solskydds dräkt och blöja, även väldigt mycket myggor viktigt att skydda mycket på kvällarna.
Flygresan var det smidigaste även fast barnen sov sammanlagt 2 av 12 timmar ;)