• saspet

Menopur

Hej!

Jag kom precis hem från ett möte på RMC där jag fick veta att jag ska testa menopur. Jag kan tillägga att jag för två veckor sedan fick veta att jag kommit in i ett förtidigt klimakterie (jag är 25 år) med skyhögt FSH och väldigt väldigt lågt AMH. Jag har dock väldigt få ägg kvar så det här lät som att det var enda chansen för mig.

Enligt min gynekolog var alla möjligheter för mig att få biologiska barn över. Men efter ett möte med RMC känner jag i alla fall lite lite hopp. Dom låter mig i alla fall testa Menopur! Skulle dom göra det om dom inte trodde att det kunde lyckas?

Så nu undrar jag om någon annan testa menopur med väldigt få ägg? Har ni lyckats?

• Svar på tråden Menopur
  • Jag är bara jag
    saspet skrev 2015-10-23 18:38:30 följande:
    Åh GRATTIS! Vilken vecka är du i? Vart har ni gjort embryodonation?
    Tack!! Vi har gjort alla i Brno,Tjeckien, men på 2 kliniker.
  • saspet

Nu har jag pratat med min läkare och det är bestämt att jag ska sätta igång med sprutorna nästa torsdag. Har blandade känslor inför detta - stora förhoppningar men samtidigt måste jag ha i bakhuvudet att det kanske inte fungerar..

Någon annan som kommer ta sprutor ungefär samtidigt som mig?

• Ashurst Klara
    saspet skrev 2015-10-27 21:07:13 följande:

Nu har jag pratat med min läkare och det är bestämt att jag ska sätta igång med sprutorna nästa torsdag. Har blandade känslor inför detta - stora förhoppningar men samtidigt måste jag ha i bakhuvudet att det kanske inte fungerar..

Någon annan som kommer ta sprutor ungefär samtidigt som mig?

Jag börjar med menopur-sprutorna idag
  • saspet
    Ashurst Klara skrev 2015-10-28 07:26:46 följande:
    Jag börjar med menopur-sprutorna idag
    Spännande! Har du gjort någon tidigare omgång? 
  • Ashurst Klara

Jag har gjort två försök tidigare, men då var det bara hormonstimulering för att få ägglossning och sen "sköta resten själva". Båda behandlingarna gick bra och gav mig ägglossning, men det tog sig inte. Därför kör vi IVF den här gången. Jag började på 112,5 enheter igår.

Du tar din första spruta ikväll, eller? Tänk inte för mycket, bara gör det. Det gör lite ont precis när kanylen går igenom huden, men sen är det rätt lugnt. En grej som är bra är att man (eller iaf jag) blir glad av hormonet i sprutan

• saspet
    Ashurst Klara skrev 2015-10-29 07:45:00 följande:

Jag har gjort två försök tidigare, men då var det bara hormonstimulering för att få ägglossning och sen "sköta resten själva". Båda behandlingarna gick bra och gav mig ägglossning, men det tog sig inte. Därför kör vi IVF den här gången. Jag började på 112,5 enheter igår.

Du tar din första spruta ikväll, eller? Tänk inte för mycket, bara gör det. Det gör lite ont precis när kanylen går igenom huden, men sen är det rätt lugnt. En grej som är bra är att man (eller iaf jag) blir glad av hormonet i sprutan

Okej. Då får vi hoppas på menopur och ivf! Håller alla tummar. Du får gärna uppdatera hur det går och så :) När har du första vul?

Det blev bestämt att jag ska börja nästa torsdag istället. Jag ska flyga i veckan som kommer och då tyckte dom att jag lika gärna kunde börja med sprutorna efter det, så att jag slipper krångla genom säkerhetskontrollen osv. Och i och med att jag varken har mens eller ägglossning så kan jag börja med sprutorna när som. 

Jag ska försöka att bara ta sprutorna, och inte tänka för mycket precis som du säger. Antar att det är lite mer nervöst i början men sen vänjer man sig nog.
  • Mella79

Jag ska in den 5 för att ta prov och på sprutträning! Vet inte när jag får börja ! Är sååååååå nervös!! Har

• saspet
    Mella79 skrev 2015-11-02 14:27:12 följande:

Jag ska in den 5 för att ta prov och på sprutträning! Vet inte när jag får börja ! Är sååååååå nervös!! Har

Jag håller tummarna för att du får börja så snart som möjligt! Jag tar första sprutan på torsdag.
  • saspet

Jag tar min första spruta ikväll!

Hur går det för er andra som håller på?

Svar på tråden Menopur