Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige
Min familj är inte heller intresserad av att fortsätta leva i Sverige. Om fem-sex år max kommer med all sannolikhet den relativt välordnade välfärdsstat vi vuxit upp och levt i att vara raserad.Tilltagande grova våldsyttringar på öppen gata och släktfejder som aldrig tycks biläggas. Rättsstaten gravt uppluckrad. Skattetrycket gigantiskt. Arbetslösheten avsevärt större än idag. Skola och sjukvård nedmonterade. det kostar att vara en humanitär stormakt. Det kostar nämligen det välfärdssamhälle som byggts upp under generationer och som kräver att alla drar sitt strå till stacken med sitt arbete, sina skatteinbetalningar.
Så som om det kommer att se ut i en mycket nära framtid med kanske 2,5-3 miljoner nya invånare (anhöriginvandringen inräknad då) där flertalet inte är i arbete, endast drar bidrag, kommer endast en mindre del av totala befolkningen att försörja sig själv och alla övriga också. Ohållbart! Glöm det där om välutbildade flyktingar. En liten rännil har kompetens att arbeta med de yrken som har behov av tillskott, flertalet har icke relevant utbildning, om ens någon alls.
Vi har gjort förfrågan angående Kanada och välkomnats att ansöka om emigration dit. Vi har redan vänner och även ett par släktingar på plats där och vet en hel del om samhällsordningen. Vi har yrkesutbildningar, meriter och språkkunskaper som uppenbarligen är högt värderade i Kanada. Så det kan bli Kanada nästa för min familj. Ett stort steg att ta, men mitt land är på väg att förändras i en laglös riktning och jag vill ha ett tryggt och säkert samhälle för mig och min familj.