Inlägg från: Dasking |Visa alla inlägg
  • Dasking

Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige

Det är precis just det du inte ska göra. Sverige är inte vidrigt, det är ett av de bästa länderna på jorden och man ser inte skogen för alla träd dvs. det är ju ett av världens vackraste länder. Stå upp istället och kämpa för det du tror på, Det kommer att räcka långt som ett föredömligt beteende för dina barn.

Jag har själv en dotter, det är inte lätt att uppfylla alla krav på utseende och perfektion. I mitt tycke är det en sjuk modeindustri som skapar en hysteri som ingen tonåring mår bra av.Dåligt självförtroende, anorexia, en känsla av att man inte duger och är ful osv.Det är inte Sverige i sig som är felet utan att vi vuxna svenskar inte sätter ner foten ordentligt

Men, om du nu ska flytta, dra till Västindien!
  • Dasking
    tobbe01 skrev 2015-10-23 12:45:56 följande:
    "Sjuk modeindustri"? Jag är en smal mamma till två smala, vältränade döttrar och vi har inga som helst problem med "modeindustrin"! De funktionella kläder vi behöver köper vi och resten skiter  vi i.
    Precis, det är väl skönt att skita i alla andra och bara tänka på sig själv. Du är väl inte smal på grund av anorexia då antar jag...
  • Dasking
    tobbe01 skrev 2015-10-23 12:58:41 följande:
    Nja jag "skiter" inte i alla mina medmänniskor MEN inte tänker jag att smal betyder "anorexi"! Är det verkligen så illa? Jag slås dagligen av insikten att männen är smala medan deras kvinnor är feta. Varför? Kanske beror det på att en pizza är lika stor för en kvinna som väger 52 som en man som väger 92? Har inte en aning utan funderar bara.
    Nä, jag tror inte att du skiter i alla och jag förstår vad du menar. Tyvärr har jag sett på mycket nära håll vad det gör på en ung tjej att drabbas av anorexia. Det är säkert så att det hade många olika anledningar men det hjälper ju inte till direkt när idealen visas upp i reklam TV varje dag och i stort sett i varje reklampaus.

Jag är gift med en kvinna som aldrig har sminkat sig eller köpt den där "måste ha krämen" som får en att ha helt slät hy, osv. Min dotter däremot skulle aldrig gå utanför dörren om inte håret är plattat och sminket sitter på plats.

Vad fasen kommer det då ifrån?

Nu är min dotter visserligen över 20 och mer eller mindre vuxen, men detta började för flera år sedan. Man kan ju inte undgå reklam och skit som talar om hur man ska se ut och vad man ska använda för att se ut så som det är tänkt.

Sen är det väl skillnad på att vara fet och "se ut som folk gör mest" kan jag tycka.
  • Dasking
    tobbe01 skrev 2015-10-23 13:34:41 följande:
    Jag tänker att fetma  inte är bra i ngt sammanhang öht!
    Inte ens värt att kommentera!
  • Dasking
    tobbe01 skrev 2015-10-23 16:07:55 följande:
    Ät inte som en gris så fixar det sig. Är ens dagsbehov av energi t ex 1700 kcal/dag och man äter 2400 så blir man med åren trind och rund. Att modellerna på catwalken är magra så det rasslar i benen beror på att kläder ser så jä..la snygga ut på dem. Varför? F...n vet. Det är så bara.
    Det är motbjudande med beniga,maskulina, muskelösa kvinnor tycker jag...

Tacka vet jag en riktig kvinna att hålla i när åskan går. Det är så bara!
  • Dasking
    snajl skrev 2015-10-23 18:07:13 följande:

Jag äcklas också av det här landet. Nu har Magdalena Andersson aviserat att åtstramningar i den personliga assistansen är ett alternativ för att finansiera flyktingmottagandet.(Är själv beroende av personlig assistans). Fick ingen bra start på dagen men min PA berättade att han röstar på SD. Då kändes det bättre.

Jag har jobbat i snart 30 år, haft bra inkomst och betalat en jäkla massa skatt. Jag är en del av Sverige. Vad är det för äckligt med det. I vilket annat land i världen hade du fått samma stöd för den pengen du själv betalar tror du?
  • Dasking
    snajl skrev 2015-10-23 18:35:59 följande:

Jag skall svara dig samma sak om du t.ex skulle få cancer och blir beroende av strålbehandling och Magdalena Andersson bestämmer sig för att minska antalet på dina behandlingar för att finansiera flyktingmottagandet. (Jag önskar dig dock inte cancer)

Nä, men Sverige är inte äckligt utan felstyrt. Jag missunnar inte dig det stöd du behöver men jag menar att alternatven till Sverige är inte är så många. Vi får kämpa på så att det blir ordning och reda igen. Jag flyttar inte, Sverige ska vara det jag är uppväxt med och van vid. Ditt och mitt Sverige!
  • Dasking
    Josephine96 skrev 2015-10-23 19:01:30 följande:

Flytta till djupaste norrland. Inte för att jag nånsin varit där, men det är väl rätt lugnt och gammalt där gissar jag. 

Du vet att det bor svenskar där som gör sina arbetsdagar också va?

Vad tror du att du får en viss del av din el ifrån?

Eller var kan en viss del av den metall i alla prylar du köper komma ifrån.

U-landet Norrland!

Det finns en anledning till att jag aldrig mer sätter min rötter någon annanstans än i Norrland...
Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige