Ca_rr_o87 skrev 2015-10-21 15:00:18 följande:
Ja, det kan man ju göra det med, men det är ok att ge keso/turkisk yoghurt till 7 månaders? Hur är det med ägg oså?
Det gjorde jag iaf. Det finns ju burkar med yoghurt från 6-8 mån eller hur? Ägg skulle jag vara försiktig med, de kan vara känsliga för det innan de är nåt år. Gav min dotter det att gnaga på när hon var runt 6 månader och hon fick jordens utslag på hela kroppen. Men alla barn får ju inte det
.
När det gäller "försiktighet" med mat så skulle jag om jag var du strunta i vad folk säger och titta på mitt barn. Vill ungen äta så ge mat, självklart inom Livsmedelsverkets rekommendationer.
Om inte magen krånglar, om inte barnet vägrar äta osv så finns det ingen anledning att "hålla igen". Min ena åt bara mat och välling från 6 månaders ålder utan problem. Nr 2 åt bara mat från 8 månaders ålder men det var för att han var "kinkig" och gillade ersättningen. Min syrras barn fick enbart mat runt 5 månaders ålder eftersom han vägrade både bröst och ersättning så fort han fick smak på mat. Inga problem där heller....