• Anonym (Sönder)

Att trösta någon man gjort slut med?

Hej!

Jag och min kille gjorde nyligen slut. Jag älskar honom över allt annat men han är rätt respeklös emellanåt... Nyligen dog hans pappa och begravningen är idag. Han bor nån timma bort. Ska jag höra av mig per telefon/åka dit/låta bli? Vi är inte direkt sams men det inte heller krig mellan oss, och mitt hjärta går sönder av att tänka på att inte finnas där för honom. Jag tror han känner sig väldigt ensam och hade velat ha mig där men kanske säger nej om jag frågar om jag ska komma dit, just för att jag inte ska behöva åka och för att läget är som det är mellan oss. Vad är era åsikter?

• Svar på tråden Att trösta någon man gjort slut med?
  • Laceyy

Hur hade du velat att han skulle göra om situationen varit tvärt om? Jag tycker du ska höra av dig iallafall.

• Anonym (Sönder)
    Laceyy skrev 2015-10-20 14:38:08 följande:

Hur hade du velat att han skulle göra om situationen varit tvärt om? Jag tycker du ska höra av dig iallafall.

Ja, jag hade blivit glad för jag älskar honom fortfarande gränslöst. Han vart dock lite arg på sättet tog slut på mellan oss, det var inte direkt ett lugnt avslut utan vi var arga. Vi har pratat lite om det efteråt men han vägrar se sin del i det hela och skyller allt på mig. Så jag vet inte om han är för arg för att låta mig komma dit. Om jag frågar tror jag att han är för stolt för att säga att han vill att jag är där.
  • Anonym (Sönder)

Jag hade blivit glad om han kom hit menar jag.

• Laceyy
    Anonym (Sönder) skrev 2015-10-20 14:43:24 följande:

Jag hade blivit glad om han kom hit menar jag.

Jag tycker ändå att du ska höra av dig och fråga om han skulle vilja att du kommer. Då har han ändå haft sin chans att säga ja, även om han säger nej:/
  • Anonym (Sönder)
    Laceyy skrev 2015-10-20 14:45:42 följande:

Jag tycker ändå att du ska höra av dig och fråga om han skulle vilja att du kommer. Då har han ändå haft sin chans att säga ja, även om han säger nej:/

Det känns bara så himla ledsamt att han ska behöva vara själv bara för att han är för stolt för att säga ja. Jag hade bara velat åka dit men det känns kanske inte så bra heller..
  • Anonym (Ring)

Jag tycker inte att du bara ska dyka upp. Ring och "beklaga" sorgen och säg att du vill/gärna kommer och är där för honom om han vill. Om han sedan av olika skäl svarar nej, så får det stå för honom och för dig att respektera.

• Laceyy
    Anonym (Sönder) skrev 2015-10-20 14:51:14 följande:
    Det känns bara så himla ledsamt att han ska behöva vara själv bara för att han är för stolt för att säga ja. Jag hade bara velat åka dit men det känns kanske inte så bra heller..
    Om det är de du vill så tycker jag att du ska åka..
  • Skånetjej01

När min farmor dog så hade jag och min dåvarande pojkvän nyligen gjort slut. Han kom till begravningen utan o ha frågat mig eller pratat med mig, blev så fruktansvärt arg för jag ville inte ha honom där. Så mitt tips, prata med honom först.

• Anonym (Suck)

Men bara VARFÖR ska du åka o trösta en som varit respektlös mot dig, o skyller allt på dig?

Handlar mera om att du känner dig allmänt ensam o vill vara behövd, verkar det som.

• Velmaja

Fråga honom först innan du åker!

• 20162016

Hej allihopa! Jag har varit tillsammans med min kille (ex) i tre år. I förrgår natt gjorde han slut med mig över ett sms klockan 01,30 på natten, natten till jag skulle begrava en av mina familjemedlemmar som har gått bort. Är det någon som har hört eller upplevt något så respektlöst? Han var nära hela min familj. Hur kan man lämna någon efter flera års förhållande genom ett sms? Och dessutom några timmar innan begravningen skulle hållas inom vår familj. Jag vill poängtera att mitt ex har varit väldigt involverad i sjukdomstiden ovh min anhörig som nu inte finns mer. Är så ledsen, och framförallt sviken och så fruktansvärt arg så jag vill aldrig se eller höra av honom någonsin igen!

• Anonym (Sviken)

Har samma erfarenhet. Mitt ex ( 8 år)gjorde också slut dagen innan min brors begravning. Min bror dog väldigt hastigt i en olycka och hela min familj mådde oerhört dåligt och var i chocktillstånd. När jag som mest behövde honom så stack han som en avlöning. Avskyr aset och kommer aldrig förlåta honom det sveket. Ca 4-5 månader efter så ångrade han sig och ville tillbaka. Om han så vore den sista mannen på jorden så skulle jag aldrig ta i den jäkeln en enda gång till. Vilket han fick veta också.

• Anonym (Fy!)

Hej anonym (sviken)! Fyfan när man tror att man mår som sämst så blir det 10 resor värre?! Hur kan man vara så sjukt respektlös? Det som gör mig mest äcklad, förbannad och besviken är att mitt ex får en del av mina tankar när det absolut inte är honom jag ska sörja utan min anhörig! Helt sjukt vilka svin det finns. Ett par dagar innan kom han och kramade mig, sa hur mycket han älskade mig och att jag skulle bli hans fru samt att det var vi två mot världen. Någon dag senare får jag ett sms 01.27 på natten där jag blir lämnad när jag samma dag ska begrava min anhörig där han dessutom varit väldigt involverad genom sjukdomstiden... Fyfan vad äckligt jag blir spyfärdig... Fick du inland tankar om att ta tillbaka honom eller var du stensäker från början att du aldrig ville se eller höra av aset mer? Han har ångrar sig nu (två dagar efter) men jag har inte svarat honom alls sedan han lämnade mig mitt i natten före begravningen!! Tack för dig svar

• Anonym (U)
    Anonym (Fy!) skrev 2016-01-02 00:25:29 följande:

Hej anonym (sviken)! Fyfan när man tror att man mår som sämst så blir det 10 resor värre?! Hur kan man vara så sjukt respektlös? Det som gör mig mest äcklad, förbannad och besviken är att mitt ex får en del av mina tankar när det absolut inte är honom jag ska sörja utan min anhörig! Helt sjukt vilka svin det finns. Ett par dagar innan kom han och kramade mig, sa hur mycket han älskade mig och att jag skulle bli hans fru samt att det var vi två mot världen. Någon dag senare får jag ett sms 01.27 på natten där jag blir lämnad när jag samma dag ska begrava min anhörig där han dessutom varit väldigt involverad genom sjukdomstiden... Fyfan vad äckligt jag blir spyfärdig... Fick du inland tankar om att ta tillbaka honom eller var du stensäker från början att du aldrig ville se eller höra av aset mer? Han har ångrar sig nu (två dagar efter) men jag har inte svarat honom alls sedan han lämnade mig mitt i natten före begravningen!! Tack för dig svar

NEJ och åter NEJ! Ha självrespekt för i helvete! Finns många andra där ute som inte är små fega svin!

Håll dig från kontakt/ klipp rakt av. Tysta behandlingen. Ingjut inte i meningslöst tjafs fram och tillbaka som slutar med att du gör våld på dig själv.
Svar på tråden Att trösta någon man gjort slut med?