Inlägg från: Mooomin |Visa alla inlägg
  • Mooomin

vilken månad är bäst/sämst att få barn på?

Att alla tycker det är/verkar så jobbigt att vara gravid på sommaren. Hur skönt som helst, slippa allt bök med kläder på vintern, samt att köpa nya jackor, tröjor, skor, och annat...

Sitta i skuggan o äta piggelin, ;)

Hur som helst vet man ju aldrig när man lyckas bli gravid, så lite svårt att planera sånt! Skulle aldrig falla mig in att skjuta upp det till nästa år bara för att det inte tog sig och man vill ha barn en viss årstid/månad!

• Mooomin
    Snow Crash skrev 2015-10-21 07:15:19 följande:

September och oktober hade sina fördelar de med! Man slapp gå med jättemage på vintern, snubbla runt i isleran och försöka hitta vinterjacka som passade. Fladdriga sommarkläder hade ju magplats ändå! Dessutom har jag alltid sett förjävlig ut i bikini, men med gravidmagen såg det mycket bättre ut! Kul att bli solbränd i naveln också. Och nu bor vi i ett land där de bryter skolupptagningen i september istället för januari, så vårt barn kommer vara bland de äldsta i klassen.

Håller helt med dig! Förstå gången någonsin jag inte haft bikiniångest! :D Och då har jag ändå varit vältränad innan o allt vad det heter. Nu var man liksom gravid o slapp tänka på det och alla bara tyckte att den stora magen var sååååå fin. :D
    Och skönt att slippa hitta större jackor/skor till vintern. Och med min foglossning hade jag aldrig vågat gå ute på vintern.
  • Mooomin
    straw2008 skrev 2015-10-21 07:28:08 följande:

Om vi bortser ifrån att man minsann ska vara tacksam så skulle jag säga.
    PERFEKT månad April-maj
    Mindre perfekt nov-dec
    Jag har aldrig lidit av att vara gravid på sommaren, men fyller själv år i slutet på december o ingen kan komma på kalas o ingen har råd att ge presenter.

Jag fyller i början av Januari, samma skit då! ;D Jul o nyår har precis varit och ingen har råd! :D
Svar på tråden vilken månad är bäst/sämst att få barn på?