• Upptaget

utomkvedshavandeskap

En äggledare kvar. Blivit gravid två gånger efteråt. Ett i missfall dock men har nyss plussat igen.

Kände mycket som du och det tog lite tid innan jag blev gravid igen. Operera bort den dec 2013. Blev gravid juli -15 samt nu då. Känns som kroppen nu börjat fatta att det räcker med en äggledare.

Tror det tog ca en månad efter operationen till mensen var tillbaka. Minns ej men exakt men det tog inte överdrivet lång tid.

Ska tillägga att jag haft två utomkveds, tror att mitt andra berodde på att ena äggledare Skadats från första utomkvedet, vill med det säga att det är bättre att få bort ena äggledaren än ha en skadad.

Sen minskar inte chanserna så drastiskt med en äggledare, du ska se att ett nytt plus kommer med tiden. Du är ung än och är ingen bra fertilitet ålder.

• Upptaget
    Juni90 skrev 2015-10-20 20:28:45 följande:
    Hej och tack för svar! Det måste vara hemskt att få utomkveds två gånger, jag mår dålig av bara få det en gång. Va roligt att du är gravid igen, grattis! Hoppas allt går bra. Jag längtar så tills vi också kan börja försöka igen :)

Ja det är skit rent ut sagt, haft några missfall på det också. Får se om denna går vägen. :) Men tror på att det tids nog kommer fungera.

Men tappa inte hoppet, har du en frisk äggledare kvar ska du se att du blir gravid igen så småningom =) 

Mina två senaste graviditeter kom ju hyfsat tätt (efter drygt 1,5 års väntan), började motionera mer och ta vitaminer, vill tro att det gav effekt. Bara ett tips. 

Svar på tråden utomkvedshavandeskap