• Niiia

3 missfall, inga barn, frisk -HJÄLP!!

Ja, precis så som rubriken lyder!

Jag har tre missfall bakom mig som kroppen sälja stöttat ut alla tre har varit mellan v 5-7. Hos gyn säger dem att mina äggstockar är helt normala och "fina". Jag vet inte vad felet är men det tär på mig inombords.

Senaste missfallen kände jag " äh det samma skit igen " jag blir helt tom sen så slår det till och så hamnar jag i depression.

Jag har återbesök hos min gyn. Van tog kromosomskada test på både mig och min man. Sen tog dem andra tester på mig. Jag kan inte vänta till den 26/10. Jag vill verkligen få svar nu. Jag vill bara veta vad felet är?

Jag har funderat på att äta Folsyra och min man med fast han ska kombinera det med Zink. Hur funkar det? Är det bra? Hjälper det?

Är det någon annan som gått igenom/går igenom samma som mig? Har ni tips? Råd?

• Svar på tråden 3 missfall, inga barn, frisk -HJÄLP!!
  • Niiia

Oj, menade att den var för hög. Min Gyn har skickat remis så inväntar en utredning om medicin.

Tack för hjälpen

• Bullen2015
    Niiia skrev 2015-10-27 20:33:14 följande:

Oj, menade att den var för hög. Min Gyn har skickat remis så inväntar en utredning om medicin.

Tack för hjälpen

Ok, då är det en Sköldskötelsjukdom du har... Du kommer få Levaxin.. Det är ingen mirakel medecin... Men förhoppningsvis kommer den hjälpa... Och göra så att du kan fortgå en gravidetet. Men det är viktigt nu att ni inte försöker bli gravida, fören ditt TSH är under 2... Vad var ditt TSH? Det kan vara så att det är det som har gjort att du fått missfall. Så inge barnagörandet till ditt TSH är under 2. Viktigt för en gynsam gravidetet, för att kunna bli gravid, för att kunna behålla barnet, för att barnet inte ska få skader.

Men nu är du förhoppningsvis på väg mot rätt håll :))) Lycka till :)

Läs min historia om du vill ( fick ett missfall och ett år för jag inte blev gravid, ca 6 v efter jag börjat med Levaxin och mitt TSH gått ner... Har allt gått bra :))))

www.familjeliv.se/forum/thread/75151335-ha-koll-pa-ditt-tsh-varde
  • potatissoppa_
    Bullen2015 skrev 2015-10-20 06:18:16 följande:

Hur är ditt TSH? Om du inte kollat, kolla det.. Sen kan det finnas hur mycket eller inga orsaker alls.. Men jag hade problem med TSH, samma med syrran och hon har fått några missfall i sina dagar :( Lycka till :)

Tänker också ta de proverna.. Vad fick du för medicin?
  • Bullen2015
    potatissoppa_ skrev 2016-02-23 20:41:59 följande:

Tänker också ta de proverna.. Vad fick du för medicin?

Levaxin :)
  • 3 mf/halvar

I mina utredningar hittade dom också en del TPO antikroppar, men normala TSH-värden. Läkarna tyckte inte i mitt fall att antikropparna skulle vara orsaken till mina missfall?! Det enda dom sa var att det borde tas ett nytt prov senare för att se om mängden antikroppar är på väg uppåt eller neråt. Själv började jag äta selen som kosttillskott efter att jag läst att det kan hjälpa.

Nu är jag gravid igen, för fjärde gången...

• Oskar11

Hejsan! Vill bara säga det att jag förstår verkligen hur det känns att då tre missfall på rad och jag lider med dig. Har själv gått igenom samma resa och även fått tre misslyclade ivf försök efter det. Läkarna hittade inget fel på mig och min man men sa att det eventuellt kunde bero på mina ägg och att kvalitén var alldeles för dålig. Man sa att vi bar tvungna att göra ägg donation eller adoptera om vi ville ha barn. Efter att vi gett upp tanken på att få barn och ställde oss i kö till donation så hände det.. till slut så blev vi gravida efter 5 månader helt spontant. Jag hade gett upp tanken på egna barn. Idag har vi två friska pojkar! det sker saker man aldrig kan tro trots att det är ett rent helvete man är i just då. Kämpa på alla som har det tufft, det löser sig ofta till det Bästa!

• Zoey83
    3 mf/halvar skrev 2016-06-11 18:21:45 följande:

I mina utredningar hittade dom också en del TPO antikroppar, men normala TSH-värden. Läkarna tyckte inte i mitt fall att antikropparna skulle vara orsaken till mina missfall?! Det enda dom sa var att det borde tas ett nytt prov senare för att se om mängden antikroppar är på väg uppåt eller neråt. Själv började jag äta selen som kosttillskott efter att jag läst att det kan hjälpa.

Vad sägs det att selen kan hjälpa? Kan det hjälpa att förebygga missfall??
  • Smultrontjejen

Hej!

fick ett MA i februari v13+0 graviditeten hade stannat av i v12

Idag fick jag veta på ultraljudet igen att graviditeten stannat av runt vecka 6-7 (idag 9+0)

De har ingen förklaring, allt ser bra ut, bara ren otur sa de.

Det är så himla orättvist att det ska bli såhär. Jag försöker göra allting rätt med vila, motion och kost. Har ätit gravidvitaminer sen vi började försöka få barn i september.

• Bullen2015

Vad hade du i TSH?
  • Bullen2015

Vad hade du i TSH och TPO antikroppar? Konstigt att dom inte kollar extra när du har antikroppar mot din Sköldskötel?
  • Rosen3

Jag har oxå samma! Normala nivåer av TSH men höga TPO-antikroppar. Har fått fjärde missfallet nu. Läkaren har gett mig trombyl till nästa gång, tror ni det kan hjälpa? Hur har det gått för er andra?

Svar på tråden 3 missfall, inga barn, frisk -HJÄLP!!