Underhållsstöd
Grundbeloppet för underhållsstödet höjdes ju nu 1/10. Pappan som är umgängesförälder vägrar att betala de 300kr extra som bidraget höjdes med.
Vi är inte goda vänner (allt jag gör eller säger gör han till en konflikt) och har svårt med kommunikationen så han sa att han betalar om vi pratar med varandra om det. Jag skickade in papper till försäkringskassan istället. Han ringer upp försäkringskassan, då han inte vill betala mer än 1273kr/mån, som påtalar att han får dra bort 39kr/dygn då barnet är hos honom. Vilket pappan meddelade mig.
Det handlar om girighet och att han vill skapa konflikt. Han borde ha råd då han har flera bilar, husvagn och en villa. Dessutom har han ett välbetalt jobb och jobbar heltid. Till skillnad från mig som inte har varken villa, bil eller möjlighet till att jobba heltid. Att det handlar om girighet beror på att han satt i system att snylta på andra. Han har gjort det med mig med.
Jag blir lite osäker på exakt vad underhållsstödet ska räcka till.
Jag betalar exakt allt som rör barnet. Ny cykel, simskola, idrott och tillbehör, medicin, nya kläder och skor t.ex. När nya cykeln blev stulen efter en månad frågade jag pappan om han kunde ta det på sin hemförsäkring då jag precis köpt cykeln. Det var ingenting han var villig att göra.
Så ok, han får dra av 39kr/dygn barnet är hos honom, det blir ca 160kr/mån jag ska betala. Dessutom ska jag skicka med fickpengar? Hur mycket?
Ska pappan vara med och betala på cykel, idrott och så vidare?
Tacksam för svar.