Konservativ skrev 2015-10-18 22:38:46 följande:
Du ska absolut INTE läsa Bertil Mårtensson. Eller så kan du läsa honom för att se vilka misstag du själv gör. Som andra sagt här så skriver du för detaljerat. Och jag tycker nog ändå att din svenska är bra mycket bättre än din engelska. Jag gissar att du inte växt upp med svenska förrän du var åtminstone femton år?
Men jag kan ha fel i allt.
Som sagt, så vet jag inte, eftersom jag aldrig läst honom. Så vem vet, på något sätt kanske det är lärorikt? Good or bad.
Jag har egentligen aldrig haft svenska som enda-språk. Alltid varit Engelska, Japanska och Svenska. Svenska som vardagsspråk hade jag bara som liten (innan 10) och sedan igen nu sen jag flyttade hem till Sverige för 6 år sedan.
Så, ja, ibland känner jag mig handikappad på alla möjliga språk. Är väl också därför jag skriver såna här (samtals)inlägg som jag gör. Lite korthuggna meningar, engelska uttryck här och var (kunde varit värre, eftersom jag alltid först får upp japanska....).
Så, ja, en orsak till att jag skriver överhuvudtaget (och vill ha någon/några att bolla med/få konstruktiv kritik av) är inte för att jag vill bli världens mest lästa författare. utan för att hålla igång tre språk samtidigt och kanske, kanske, någon gång få lite uppskattning för att jag i alla fall försöker.