Ingen bryr sig om vad jag skriver. Nu slutar jag skriva!
Lärdom: Läs igen om man använder ordbehandlare!
Men ok seriöst, för du ville ha kritik.
Du upprepar simpla ord och beskriver för ingående och detaljerat hur karaktären ser ut istället för att beskriva deras sinnestämning på ett mer målande vis. Du lämnar ingen utrymme för fantasin även om du klart beskriver fantasikaraktärer. Meningsuppbyggnaderna är för korta och det blir mer som en repetetiv dialog mellan några figurer utan något sammanhang.
Nu har du fått en del att gå på.
1: Okej, spontant; reagerar på ett par rent språkliga detaljer. Är du säker på en mening som "He had never set foot in a real forest before, and was hopelessly lost long ago."? Något med meningens andra halva känns off.
2: Text nr. 2 hade några missade apostrofer och felstavade ord, text 1 verkade helt okej.
3: Petitesser, ja, men det här är så korta stycken att det blir omöjligt för mig att säga något om innehållet, så jag måste fokusera på något.
4: Dialogen i text 1. kändes naturlig, så det är bra!
5: Det här måste jag säga är ett krångligt stycke: "King Eirin sighed hevily and sank down on the edge of rooms large bed, by which Brandriel, Consort of the Kings youngest brother, had sat. Brandriel sat down on his chair again."
6: Jag tror många unga författare har problem när det kommer till att beskriva fysiska handlingar, så där kan det va bra med extra övning.
Varför skriver du på engelska?
Ja, en tanke bara. "He knew full well that Nathan was teasing him, but he wasn't in a teasing mood" - he wasn't in a playful mood? He's wasn't in the mood for being teased?