Inlägg från: ninasord |Visa alla inlägg
  • ninasord

Ingen bryr sig om vad jag skriver. Nu slutar jag skriva!

Du får ju sjutton långt fler svar än jag och jag gnäller inte.

Jag inser att jag inte skulle utvecklas på FL även om jag fick svar. Dom jag skriver till tycks inte veta bättre. Ska du skriva på andras nivå får du skriva om bajsblöjor och spökstreck.

• ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-17 22:25:35 följande:
    Det handlar INTE om vad jag skriver på forum......
    Nähe ok, men då borde väl allting vara bra?
    Förstår inte att du klagar.
  • ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-17 22:27:34 följande:
    Bah, du behöver träna på din läsförståelse. Eventuellt på att läsa först och skriva sen.
    Jag kan inte vara 100% fokkuserad alla gånger. Det är helt jävla orimligt.
  • ninasord

Ok ser fel direkt här.
    För många upprepningar av samma ord bar ai dom två första meningarna.

• ninasord
    Ego Lovers skrev 2015-10-17 23:11:49 följande:
    Jag måste säga att jag gillar sista stycket i Alex dialogen när du skriver för mitt i den engelska texten. Annars kan jag bara ge positiv kritik. Man vill veta mer
    för, duvet... hahaha
  • ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-17 23:14:44 följande:
    Vad är det för fel på duvet (eng för täcke) nu då? Eller är det lite så att du inte kan alla ord på engelska?

Men ok seriöst, för du ville ha kritik.

Du upprepar simpla ord och beskriver för ingående och detaljerat hur karaktären ser ut istället för att beskriva deras sinnestämning på ett mer målande vis. Du lämnar ingen utrymme för fantasin även om du klart beskriver fantasikaraktärer. Meningsuppbyggnaderna är för korta och det blir mer som en repetetiv dialog mellan några figurer utan något sammanhang.

Nu har du fått en del att gå på.

• ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-17 23:35:47 följande:
     För att bryta ned din "kritik":

"Du upprepar simpla ord" - ge gärna exempel som visar det, jag är nämligen medveten om att jag gör det, men kan själv inte pinpointa var eller hur jag ska förändra det.

"beskriver för ingående och detaljerat hur karaktärer ser ut istället för deras sinnesstämning" - den förstår jag inte alls, eftersom jag inte med ett ord i någon av berättelserna skrivit hur någon ser ut, men däremot hintat flera gånger om deras sinnesstämning. Om jag är förvirrad eller missförstår vad du menar så ge gärna exempel. Som sagt, jag vill utvecklas....

"Du lämnar inget utrymme för fantasin även om du klart beskriver fantasikaraktärer" - utveckla gärna vad du menar.Igen, ge exempel

"Meningsuppbyggnaderna är för korta" - Vad är en för kort mening? Hur många ord behövs för att vara godkänd?

"Repetitiv dialog" var då någonstans? Inte någon repeterar det någon annan eller den själv sagt. Ge gärna exempel så jag förstår vad du menar.

Sammanhanget är det dock lite ont om eftersom det verkligen handlar om det allra senaste jag skrev i tre olika berättelser som vardera har ett antal tiotal (eller rent av hundratal) sidor före, så den kritiken förstår jag absolut.

Som sagt, jag tar gärna negativ kritik. Men jag tar inte gärna dålig kritik. Den som ger mig dålig kritik kommer bli ombedd, precis som du, att förklara och precisera sig i sin kritik, vare sig den är positiv eller negativ.

Jag ser fram emot en fördjupning av din kritik Solig
    Du får gå igenom din egen text, jag har inte ork för vidare kritik.
  • ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-17 23:47:04 följande:
    Alltså kan jag helt bortse från den.

Hoppas du får sova inatt och inte drabbas av sömnparalys igen. Det är lite jobbigt.....
    GE DIG!
    Du kan inte bara sitta och tro att jag skulle göra jobbet åt dig. Författaren ska själv rannsaka sin egen text efter den kritik som tilldelas. Sen skulle jag kanske rekommendera även hobbyförfattare att gå en kurs innan man ens ger sig på det.

Det kan väl var en kul grej att dela med sig av till kompisarna, men dom har väl inte heller någon vidare kunskap i just hur man kritiserar ett arbete. Jag vet vad jag skriver om, men det gör inte du. Det blir som att vara lärare åt någon som i grunden inte kan och jag har som du vet inte betalt för detta.

Den mer utförliga kritiken skulle kräva orimligt mycket tid för någonting jag inte ens själv är intresserad av. Jag ger mycket av mig själv men här drar jag gränsen!
  • ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-17 23:47:04 följande:
    Hoppas du får sova inatt och inte drabbas av sömnparalys igen. Det är lite jobbigt.....
    Svara i den tråden isf.
  • ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-17 23:57:45 följande:
    Dr Nail klarade det på vad jag gissar var mindre än en halvtimme. Du gav i princip inte kritik, du bara framhöll vad som var fel utan att alls påvisa vad felen bestod av/fanns någonstans.

Så, jag kan absolut bortse från din kritik, om du inte vill precisera dig. Kalla det min kritik av kritik.... Vilket tog mig ungefär fem sekunder att avhandla.
    Det är just det, du tog dig inte ens tid att rannsaka din egen text, men det är bra nu. Varför tror du att jag skulle lägga mer tid på dig och dina texter.
  • ninasord
    Daniel12 skrev 2015-10-18 09:42:32 följande:

Utvecklas på FL?! Hoppas du skämtar. Majoriteten av de som skriver här tillhör väl knappast intelligentian. Vad är det för kritik du vill ha då, som ska få dig att utvecklas?

Skriv en bok om ditt liv, om hur du skriver och skriver men aldrig får respons. Det blir nog en bestseller och då blir förmodligen resultatet att du får all den respons och kritik du längtat efter.

Hon fick saklig kritik, men det gäller att också vet hur man ska skriva för att förstå kritiken, vilket TS inte tycks göra. Om man har den minsta skrivkunskap så går man per automatik tillbaka till sin egen text för att korrigera vissa författarfel. Men jag tror att TS i detta fall är mer intresserad av att leka med ord och göra dom till korta meningar i syfte för att lära sig engelska.

Och vem tusan skulle lägga arbete på att korrigera ett helt litterärt verk om det så bara var tio meningar eller mer då det knappast hjälper en amatör som inget vet om skrivkonst? Det är bortkastad tid för ingen nytta.
  • ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-18 15:56:57 följande:
    Din "kritik" innehöll ju rena faktafel om mina texter., och var därmed inte saklig. Du skrev kritik till något jag överhuvudtaget inte postat. Du kan inte alls ha läst det jag postade igår och som du "kritiserade".

Sedan vet du ingenting om mina kunskaper, erfarenheter eller syfte till mitt skrivande i allmänhet. 

Så jag tycker du ska dra in hakan.....
    Men det är för att du inte förstår vad du gör fel till att börja med eftersom du inte har någon kunskap om författarskap. Det är en förutsättning för att du ska begripa den kritik som tilldelas.

Jag ser din kunskap utifrån a) hur du skriver b) hur du bemöter kritiken.
    Varför du skriver är ointressant.

Och du ska inte be om kritik om du inte vet hur du ska hantera den.
    Du vet ingenting om skrivkonst. Punkt.
  • ninasord
    Aniiee skrev 2015-10-18 16:06:29 följande:
    Det är just det här som jag är ute efter, men som tex "Ninasord" inte fattar! Tack! Rundown!
    Haha.. det är ju patetiskt. Hur hade du tänkt att utvecklas om du inte använder huvudet själv? Men okej, jag fattar NIVÅN på det hela. Drömmer
Svar på tråden Ingen bryr sig om vad jag skriver. Nu slutar jag skriva!