Aniiee skrev 2015-10-17 23:35:47 följande:
För att bryta ned din "kritik":
"Du upprepar simpla ord" - ge gärna exempel som visar det, jag är nämligen medveten om att jag gör det, men kan själv inte pinpointa var eller hur jag ska förändra det.
"beskriver för ingående och detaljerat hur karaktärer ser ut istället för deras sinnesstämning" - den förstår jag inte alls, eftersom jag inte med ett ord i någon av berättelserna skrivit hur någon ser ut, men däremot hintat flera gånger om deras sinnesstämning. Om jag är förvirrad eller missförstår vad du menar så ge gärna exempel. Som sagt, jag vill utvecklas....
"Du lämnar inget utrymme för fantasin även om du klart beskriver fantasikaraktärer" - utveckla gärna vad du menar.Igen, ge exempel
"Meningsuppbyggnaderna är för korta" - Vad är en för kort mening? Hur många ord behövs för att vara godkänd?
"Repetitiv dialog" var då någonstans? Inte någon repeterar det någon annan eller den själv sagt. Ge gärna exempel så jag förstår vad du menar.
Sammanhanget är det dock lite ont om eftersom det verkligen handlar om det allra senaste jag skrev i tre olika berättelser som vardera har ett antal tiotal (eller rent av hundratal) sidor före, så den kritiken förstår jag absolut.
Som sagt, jag tar gärna negativ kritik. Men jag tar inte gärna dålig kritik. Den som ger mig dålig kritik kommer bli ombedd, precis som du, att förklara och precisera sig i sin kritik, vare sig den är positiv eller negativ.
Jag ser fram emot en fördjupning av din kritik
Du får gå igenom din egen text, jag har inte ork för vidare kritik.