Inlägg från: ninawinterell |Visa alla inlägg
  • ninawinterell

Sommarbebisar 2015 i Stockholm

Som rubriken lyder, vilka väntar sin första bebis nästa sommar och bor i Stockholm?

Beräknad förlossning är 19/6 för mig, och jag är ganska så ensam i mitt kompisgäng med att snart vara förälder. Vore kul att komma i kontakt med likasinnande :)

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015 i Stockholm
  • ninawinterell

Roligt! Jag är 28 år och bor på Gärdet. Jag mår helt okej, mest väldigt trött bara. Du??

Jetzki86 skrev 2015-10-19 17:02:51 följande:

Hej!

Vi har samma BF, har också 19/6 :) Bosatt norr om Stockholm 29 år precis fyllda. Första barnet för oss :) hur mår ni?

• ninawinterell

Oj, här har det hänt grejer!! Kul att tråden börjar fyllas på!

Jag har mitt första besök hos mvc den 2 november, jag har valt att göra ett tidigt ultraljud i v 8 för att få hjärtljud bekräftat, hoppas på att det ska lugna min missfallsoro.

Går in i vecka 7 imorgon, har än så länge klarat mig från något värre illamående, håller tummarna att det håller sig så!!

• ninawinterell
    Ajvar skrev 2015-10-23 22:59:45 följande:
    Jag har inskrivning 3e nov eftersom barnmorskan insisterade på att jag var i vecka 9 (eftersom jag inte haft mens sen i augusti) men jag vet ju att jag är i vecka 3 av 38 eller 5 av 40 så jag får nog vänta på det där tidiga UL:et.
    Känner också sån otrolig rädsla för missfall att jag har svårt att ta till mig det positiva resultatet. Känns som att jag ringt mvc och att jag berättat för de närmaste i onödan - otroligt dum och tråkig inställning som jag inte kan bli av med. Hoppas också att ett tidigt UL kan hjälpa till.
    Jag känner typ tvärtom med illamåendet - hit me med en kräk så jag får känna att det är på riktigt! Hittills är jag bara trött och lite ont i brösten..
    När har du bf?
    Har du några symptom?
    Håller med, jag har precis som du svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid, det hela känns så surrealistiskt bara. Bara att gå på toaletten har blivit en jobbig grej, världens lättnad varje gång det inte är blod i trosorna.

Jag är väldigt väldigt väldigt trött, har humörsvängningar och molande värk i magen till och från. Kan känna mig illamående om jag är hungrig, men än så länge har jag klarat mig bra. Och så dålig hy och allmänt uppsvälld, inte jättekul haha.. Längtar tills det börjar synas!
Svar på tråden Sommarbebisar 2015 i Stockholm