• nanm

Sommarbebisar 2015 i Stockholm

Jag har Bf 5/5, men kanske får vara med ändå? :) 

Bosatt i Midsommarkransen, 20 år och väntar första barnet! 

ninawinterell skrev 2015-10-16 21:56:38 följande:

Som rubriken lyder, vilka väntar sin första bebis nästa sommar och bor i Stockholm?

Beräknad förlossning är 19/6 för mig, och jag är ganska så ensam i mitt kompisgäng med att snart vara förälder. Vore kul att komma i kontakt med likasinnande :)

Jag är också ensam om att snart vara förälder, oroar mig något enormt över att eventuellt bli eremit och inte träffa andra de första två åren.
    Vore toppen att kunna följas åt! 

Jag har redan skrivit in mig på MVC, har KUB imorgon och är fruktansvärt nyfiken på bönan där inne. Ska bli kul att få kika in :) 

• nanm
    Ajvar skrev 2015-10-20 10:42:43 följande:
    Åh vad spännande! Då kan du guida oss nybörjare som precis plussat i hur den första månaden går till. Jag har PCOS (väldigt gles/ ingen ägglossning) men lyckades uppenbarligen pricka rätt på cykeldag 48 och igår plussade jag med digitalt test som visade vad jag misstänkte. Gravid!!!
    Jag är 27, bor i Bromma/Sumpan och antar att min bf ligger någonstans i sena juni/tidiga juli.

När fick ni komma på inskrivning?
    Jag ska försöka så gott jag kan! 
    Vad härligt, Grattis! 
  • nanm

Blev ett halvt svar där.... 
    Jag är idag vecka 13 (12+0)  och har precis kommit hem från KUB. 
    Allt såg bra ut och fick en låg risksiffra (1:1113), Men man blir ju fortfarande lite....avundsjuk/Orolig och önskar givetvis att man var en av dem som fick 1:20000. 
    Men allt som allt, testet visade en låg risk och det är vi glada för. 

Jag plussade i vecka 5, mådde toppen trots ömmande bröst och trötthet och tänkte att det här kommer bli en behaglig grav.....i vecka 7 kom illamåendet, ALDRIG har jag mått så dåligt som då. 
    Det häll i sig mellan vecka 7-11, så nu har det äntligen släppt. 
    Mycket spänningar/molvärk i livmodern/äggstockarna första tiden också, samt en stor förvirring. 
    Glömde allt från att stänga fönster på jobbet efter stängning till att glömma låsa ytterdörren. 

Jag gjorde ett tidigt UL i vad jag trodde var vecka 9 pga att ALLA mina gravsymptom försvann över natten, och jag tänkte såklart att nu går allt åt skogen.
    Fick ett UL 2-3 dagar efter detta och fick då se det tickande lilla hjärtat, vilket var helt fantastiskt. 
    Blev dock tillbakaflyttad TVÅ HELA FÖRBANNADE VECKOR så istället för vecka 9+4 hamnade jag på 7+5, kändes så himla surt. 
    Nu har jag ju dock 'hunnit ikapp' och allt känns bra. 

UL vid kub idag visade en pigg liten böna som inte ville sluta vifta med armarna. 
    Det var helt galet att få se sin bebis igen och se hur otroligt mycket den växt från förra UL, då den mest såg ut som en liten...potatis? 

Långt inlägg, men där har du mina första veckor sammanfattade :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015 i Stockholm