nanm skrev 2015-10-21 12:08:14 följande:
Blev ett halvt svar där....
Jag är idag vecka 13 (12+0) och har precis kommit hem från KUB.
Allt såg bra ut och fick en låg risksiffra (1:1113), Men man blir ju fortfarande lite....avundsjuk/Orolig och önskar givetvis att man var en av dem som fick 1:20000.
Men allt som allt, testet visade en låg risk och det är vi glada för.
Jag plussade i vecka 5, mådde toppen trots ömmande bröst och trötthet och tänkte att det här kommer bli en behaglig grav.....i vecka 7 kom illamåendet, ALDRIG har jag mått så dåligt som då.
Det häll i sig mellan vecka 7-11, så nu har det äntligen släppt.
Mycket spänningar/molvärk i livmodern/äggstockarna första tiden också, samt en stor förvirring.
Glömde allt från att stänga fönster på jobbet efter stängning till att glömma låsa ytterdörren.
Jag gjorde ett tidigt UL i vad jag trodde var vecka 9 pga att ALLA mina gravsymptom försvann över natten, och jag tänkte såklart att nu går allt åt skogen.
Fick ett UL 2-3 dagar efter detta och fick då se det tickande lilla hjärtat, vilket var helt fantastiskt.
Blev dock tillbakaflyttad TVÅ HELA FÖRBANNADE VECKOR så istället för vecka 9+4 hamnade jag på 7+5, kändes så himla surt.
Nu har jag ju dock 'hunnit ikapp' och allt känns bra.
UL vid kub idag visade en pigg liten böna som inte ville sluta vifta med armarna.
Det var helt galet att få se sin bebis igen och se hur otroligt mycket den växt från förra UL, då den mest såg ut som en liten...potatis?
Långt inlägg, men där har du mina första veckor sammanfattade :)
Åh grattis till kub, tyckte det lät toppen :)!
Hur hade du räknat först själv då?
Eftersom jag har tempat hela sommaren och haft rätt bra koll på ägglossningen så räknar jag nog från det jag tror var just det. Eftersom det var 6okt så borde jag vara i 2+4 av 38 veckor :). Om jag hade räknat från min senaste mens hade jag varit höggravid, haha. Nä, men jag fick ägglossning sjukt sent (dag 47-48) så det går inte att räkna så för mig.