Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

födda på 70talet,fick ni "stryk"

Nightrod skrev 2015-10-21 15:29:00 följande:
    Jag fick också tillsägelser, en dask eller liknande inget fel med det, var ju inte så man gick med en blåcklocka dagen efter.

Och med tanke på hur barn/ungdommar beter sig idag mot äldre så fan vet om det inte borde tvångsinföras igen
    Lysande begåvat. Misshandla barnen för ett bättre samhälle. Slå ett slag för framtiden - slå ett barn redan idag.
  • Nomanisanisland
    Daniel12 skrev 2015-10-21 15:59:52 följande:
    Det är bara att se på den äldre generationen. De har blivit hövliga, skötsamma och hederliga människor (undantag finns givetvis), till skillnad från dagens unga som tror de ska få allt serverat och att man ska dalta med dem, och skriker om att de är kränkta när de inte får som de vill och anmäler så fort de får en örfil, alternativt ger sig på föräldern och slår ner denne.

Rent psykologiskt är stryk positivt, eftersom de då begriper att om de gör fel får de känna på smärta. Lite som Pavlovs hundar där..
    Det här kan vara något av det dummast jag läst. Slag och framför allt inte stryk är inte det minsta psykologiskt positivt utan bara en snuttefilt för lata våldskriminella as  som inte anstränger sig att uppföra sig som folk utan medvetet väljer att kränka sina barn istället.
  • Nomanisanisland
    Frontline skrev 2015-10-16 13:44:26 följande:

Japp det hände både nu och då.

Synd att aga förbjöds 1979 för det skulle behövas att barnen ibland fick sig en vinge..

Jävla skitprat av ännu en våldonanist. Det finns inget som helst försvar för den våldskriminalitet du förespråkar. Vinna dig själv istället om du är så jävla dum i huvudet att tro att det hjälper.
  • Nomanisanisland
    kallebakom skrev 2015-10-16 17:44:11 följande:
    ja precis så menade jag ! fast för mig vart det bara några ggr.man lärde sig ju.....
    jag är fan tacksam för att jag fick gränser ! idag så....
    Fast att slå barn är inte att sätta gränser där att gå över gränsen och välja att fullkomligt i onödan plåga och misshandla sitt barn.
  • Nomanisanisland
    Daniel12 skrev 2015-10-17 18:22:43 följande:

Jag hotades med stryk av min styvfar varje gång jag inte gjorde som jag blev tillsagd, t.ex. att städa, diska, passa mina småsyskon eller hjälpa till med något i största allmänhet. När han var full kunde han bli helt galen och slänga saker och möbler efter mig och jag fick ofta höra att jag var en "egoistisk ungjävel".

Har åkt på stryk ett antal gånger under min uppväxt, för att jag trotsade min styvfar. Mamma låtsades inte se det och tillochmed försvarade hans handlande för att hon var rädd för honom.

Men det har gjort mig till en riktig man som är orädd för det mesta. Det som inte dödar härdar. Annat än dagens curlade ungar som man inte ens får höja rösten åt.

Ja. Det som inte dödar härdar. Och överdriven häraning är en skada god som någon. Och sådan som din styvfar borde, ursäkta franskan, buntas ihop och slås ihjäl.
  • Nomanisanisland
    kallebakom skrev 2015-10-17 19:14:07 följande:
    hallå ? fatta ? jo gränsern sattets gå inte själv till sjön,gör du det får du smisk på stjärten,ja det var bara välja....ja det var nog bäst ändå att inte gå till sjön.
    Vilken fullkomligt oförsvarlig uppfostringsmetod. Det är ens förälders förbannade plikt att förklara varför man inte ska gå ner till sjön istället för att välja att misshandla, kränka och hota barnet.
  • Nomanisanisland
    Nightrod skrev 2015-10-22 08:13:49 följande:
    Jag får göra vad jag vill du får inte röra mig, du har ingen rättighet.
    inte konstigt på att tunnelbane vakterna har händerna fulla hela tiden
    Nej du har tack och lov ingen rättighet att slå dina barn. Lika lite som att slå din fru. Och fullständigt obegripligt nonsens i övrigt.
  • Nomanisanisland
    Daniel12 skrev 2015-10-22 11:03:16 följande:
    Det finns barn som instinktivt vet att sköta sig ändå, men så finns det barn som är krävande, egoistiska och uppkäftig, saboterar och slår sönder saker, slår sina småsyskon m.m.. Behöver man inte gå till handgripligheter är det ju bara bra!
    Man behöver aldrig gå till handgripligheter. Det är som sagt att val att vara ett litet fegt barnmisshandlande as eller avstå.
  • Nomanisanisland
    Det finns barn som instinktivt vet att sköta sig ändå, men så finns det barn som är krävande, egoistiska och uppkäftig, saboterar och slår sönder saker, slår sina småsyskon m.m.. Behöver man inte gå till handgripligheter är det ju bara bra!
    Och sedan finns det vuxna som är så fullständigt genomkorkade och vettlösa och ouppfostrade att de sitter och argumenterar för att barn ska kränkas och misshandlas.
  • Nomanisanisland
    kallebakom skrev 2015-10-21 15:17:46 följande:
    då var det väl fel på mig då så behövde en hurrig för att fatta
    Felet låg snarare hos den som valde att slå istället för att förklara på ett vettigt sätt.
  • Nomanisanisland
    Daniel12 skrev 2015-10-22 19:56:14 följande:
    Just för att jag fått ta konsekvenser av mitt handlande har jag lärt mig att alla, även politiker får ta konsekvenser av sitt handlande. Det är tack vare min hårda uppväxt som jag fått en så pass klarsyn på sakernas tillstånd. Sen kanske du tycker annorlunda.
    Fast det du mest det lilla jag läser av det du skriver har fått ta konsekvenserna av är att din styvfar valde att vara ett as som misshandlade dig och din mor ett as som blundade för det. Sorry men så är det.
  • Nomanisanisland
    kallebakom skrev 2015-10-22 17:41:48 följande:
    f-n det bästa jag härt på otroigt länge ! dagens ros till dig Nightrod
    Ja. Verkligen. Oerhört begåvat. Genierna sammanstrålar. Hur ska vi lösa dagens samhällsproblem? Ja, jag vet - vi börjar slå barn!
  • Nomanisanisland
    Voodoodoll skrev 2015-10-17 08:07:11 följande:
    Jag citerade fel, skulle vara till TS som påstod som glad över att fått gränser (som aga).
    Jag förstår dig helt. Min styvfar som jag växte upp med mellan 1-12 år slog mig också när jag "gjorde fel". Hade han varit snäll hade jag varit honom evigt tacksam över att ha tagit till sig någon annans barn och uppfostrat det. Nu känner jag istället ingenting alls för honom. Hade inte ens reagerat om han gick bort. Hatade honom mycket som barn och blev jätteglad då han och mamma skildes åt.
    Har han någonsin sagt något om vad han gjort emot dig, eller bett om ursäkt?
    Vilket litet kräk. Ingrep inte din mamma?
  • Nomanisanisland
    Alltså för att förtydliga. Att gå till handgripligheter är alltid ett val, det vill säga den förälder som gör det väljer medvetet och utan anledning eller mening att plåga och misshandla sitt barn.
  • Nomanisanisland
    Daniel12 skrev 2015-10-21 15:59:52 följande:
    Det är bara att se på den äldre generationen. De har blivit hövliga, skötsamma och hederliga människor (undantag finns givetvis), till skillnad från dagens unga som tror de ska få allt serverat och att man ska dalta med dem, och skriker om att de är kränkta när de inte får som de vill och anmäler så fort de får en örfil, alternativt ger sig på föräldern och slår ner denne.

Rent psykologiskt är stryk positivt, eftersom de då begriper att om de gör fel får de känna på smärta. Lite som Pavlovs hundar där..
    Den föräldrar som börjar slå sitt barn får skylla sig själv om ungen ger igen. Tror du själv på det där dravlet?
  • Nomanisanisland
    Konservativ skrev 2015-11-20 15:01:43 följande:
    Men tycker du ärligt talat att svenska ungar är väluppfostrade? De är snarare lata fullblodsegoister. Så den vanliga uppfostringsmetoden verkar inte fungera.
    Det du förespråkar är inte uppfostran utan misshandel. Tala om ouppfostrad idioti.
  • Nomanisanisland
    fdklsgj skrev 2015-11-20 15:46:50 följande:

mina äldre syskon kunde få ordentligt med stryk har jag fått berättat eftersom jag var för liten för att minnas och det har satt sina men och ett viss hat till föräldrarna från deras sida. Vi yngre kom däremot lindrigt undan och kunde få en luggning eller smäll i baken när vi var olydiga. Vi bråkade med varandra i stället och uppfostrade varandra.

Tänkte senast igår att dottern egentligen behövde en smäll i baken när hon retade en till vansinne och vid tillsägning bara skrattade och fortsatte, slutade med att hon åkte ut i hallen en kort stund för att få henne att förstå jag menade allvar. Hade hon haft ett jämngammalt syskon skulle de ha varit ihop och slåss och så skulle det inte ha varit mer med det.

Som du säkert redan har listat ut så finns det inget som heter att ett barn behöver bli misshandlade av de eller den som ska vara dess trygga punkt(er) i världen.
  • Nomanisanisland
    kallebakom skrev 2015-11-20 14:48:25 följande:

har en kompis med dotter ca 4år,fan hon styr hela familjen där,hon får exxat som hon vill styr med järnhand,inget hjälper,men om hon hade fått lite smisk nån gng är jag säker på att allt vart annorlunda nu

Om föräldrarna hade misshandlat henne, så hade de fortfarande varit inkompetenta, men kriminella och våldsamma föräldrar.
  • Nomanisanisland
    kallebakom skrev 2015-11-21 09:28:02 följande:

jag snackar inte om misshandel,lite smisk på rumpan det är helt annat

Att smiska sina barn på rumpan är per definition att välja att misshandla och kränka dem.
Svar på tråden födda på 70talet,fick ni "stryk"