Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

födda på 70talet,fick ni "stryk"

Nej jag har aldrig blivit slagen och jag är född -72, mina förldrar är födda på 40-talet och de blev inte heller slagna, som tur är kommer vi i från en släkt där ingen ens skulle komma på tanken att slå ett litet barn.

• vampyria2

Daniel12: kan man inte uppfostra sina barn till skötsamma människor utan att slå dem så är man en liten människa.
    Jag har fyra barn mellan 23-8 år och har inte tagit till våld mot dem men nog tusan vet de hur de ska uppföra sig ändå, trotts att de har ADHD och Asperger, jag lägger ned tid till att lära dem vad som är rätt och fel, att slå är fel så det skulle jag aldrig göra mot mina älsklingar.

• vampyria2
    kallebakom skrev 2015-11-26 13:22:04 följande:
    kan bara hålla med svenska ungar ingen ingen respekt för äldre,säg vad ni vill om usa men barnen har i alla fall respekt för vuxna ( generelt sett ) där hör man inte tex dra åt helvete gubb jävel,,det inte så ovanligt här....
    Varför ska de ha respekt för någon bara för att den råkar vara äldre? Jag lär mina barn att visa respekt mot folk överlag inte pga dennes ålder.
    Puckon kommer i alla åldrar.
  • vampyria2
    kallebakom skrev 2016-04-18 18:27:11 följande:
    jo du ! de har gjort folk av mig,har sett vad "fri uppfostan" kan göra.....tyärr
    Du kan inte se att det finns ett mellanting? Så motsatsen till att slå är att inte uppfostra barnen alls?

Hm normala föräldrar kan uppfostra sin barn till att förstå skillnaden mellan rätt och utan att ge sig på dem, man klarar av att prata sitt barn till att förstå hur man bör agera.
Svar på tråden födda på 70talet,fick ni "stryk"