Inlägg från: Voodoodoll |Visa alla inlägg
  • Voodoodoll

födda på 70talet,fick ni "stryk"

Varken min mormor, mamma eller jag har blivit agade eller agat våra barn. Vi tycker att det är fel. Ett barn är i fysiskt underläge rent storlekamässigt. Det är också totalt utlämnat åt sin förälder, en förälder är ju den trygghet i livet barnet har. Jag tycker inte att man gör rätt i att missbruka det.

• Voodoodoll

Nu är ju i och för sig inte varesig jag, min mamma eller min mormor födda på 70-talet, hehe. :)

• Voodoodoll
    isolande skrev 2015-10-16 16:05:06 följande:

Född 79 men blev daskad på rumpan som barn emellanåt. Har även fått ett knytnävsslag från min pappa i vuxen ålder (han var full....)

Jag fick också gränser. Var väldigt väluppfostrad (och aldrig slagen av min mamma, som jag respekterade mycket) som barn.
  • Voodoodoll
    isolande skrev 2015-10-17 07:37:22 följande:
    Jag blev oerhört olycklig som tonåring och har haft det jobbigt med relationer till män. Har ingen kontakt med pappa idag..
    Jag citerade fel, skulle vara till TS som påstod som glad över att fått gränser (som aga).
    Jag förstår dig helt. Min styvfar som jag växte upp med mellan 1-12 år slog mig också när jag "gjorde fel". Hade han varit snäll hade jag varit honom evigt tacksam över att ha tagit till sig någon annans barn och uppfostrat det. Nu känner jag istället ingenting alls för honom. Hade inte ens reagerat om han gick bort. Hatade honom mycket som barn och blev jätteglad då han och mamma skildes åt.
    Har han någonsin sagt något om vad han gjort emot dig, eller bett om ursäkt?
  • Voodoodoll
    Daniel12 skrev 2015-10-17 18:22:43 följande:

Jag hotades med stryk av min styvfar varje gång jag inte gjorde som jag blev tillsagd, t.ex. att städa, diska, passa mina småsyskon eller hjälpa till med något i största allmänhet. När han var full kunde han bli helt galen och slänga saker och möbler efter mig och jag fick ofta höra att jag var en "egoistisk ungjävel".

Har åkt på stryk ett antal gånger under min uppväxt, för att jag trotsade min styvfar. Mamma låtsades inte se det och tillochmed försvarade hans handlande för att hon var rädd för honom.

Men det har gjort mig till en riktig man som är orädd för det mesta. Det som inte dödar härdar. Annat än dagens curlade ungar som man inte ens får höja rösten åt.

Har du blivit en "riktg man" av att bli slagen av din styvfar? Hur hade du blivit annars? En oriktig man?

Jag tror att många försöker att inbilla sig att "what doesnt kill you makes you stronger" för att det ska kännas bättre att ha gått igenom all skit de gått igenom. Att det kom något gott ur det. Jag tror snarare som Jokern i Batman; what doesnt kill you only makes you stranger.

Jag blev också slagen av min styvfar. Inget gott kom ur det.
  • Voodoodoll
    Nomanisanisland skrev 2015-10-24 13:55:55 följande:
    Vilket litet kräk. Ingrep inte din mamma?
    Ja, det var han. Min mamma visste inget. Jag sa aldrig något. Vet inte varför för vi hade en väldigt fin relation, jag och mamma. Hon jobbade dag och han natt så de var oftast inte hemma samma tider.
  • Voodoodoll
    kallebakom skrev 2015-11-21 09:28:02 följande:
    jag snackar inte om misshandel,lite smisk på rumpan det är helt annat
    Smisk på rumpan är olagligt. Vad skulle man bli dömd för, menar du, om inte just misshandel när man slagit sitt barn? Bedrägeri? Ekobrott?
Svar på tråden födda på 70talet,fick ni "stryk"