Inlägg från: apburen |Visa alla inlägg
  • apburen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

enånittitre skrev 2015-10-18 20:33:15 följande:
    Det känns inte som ditt inlägg skall vara med i denna tråden, lägg den i "Varför hatar alla SD" istället, där hör den mer hemma!

Reportern som skriver på länken (hatsajten Aftonbladet, VARNING KLICKA EJ!) borde få sparken. Det ligger inte i en reporters uppgift att ta varje tillfälle att smutskasta en demokratiskt invalt parti, SD har inget med de nedbrända asylboendena att göra!
    Synd att jag inte såg din varning i tid... 
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 14:15:42 följande:
    Här snackar vi ett tydligt lagbrott, men det sker ju i vart och varannat inlägg från dig.
    Nej, så är inte fallet.
    Det är en åsikt, jag har inte hotat någon eller förtalat någon.
    Eller vad är det du menar?
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 15:05:27 följande:
    De flesta av dina inlägg talar för sig själva, så jag behöver inte göra nåt förtydligande, alla kan själva se och läsa vad du hasplar ur dig i de trådar du deltar.
    Bara för att du inte gillar mina åsikter är de inte olagliga.

Jag står för mina åsikter och har redan skrivit till dig att vi kan avsluta vår sk diskussion. Det skulle passa mig perfekt. Men vill du hugga vidare så, visst då kör vi. 
    Up to you.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 15:13:33 följande:

Ännu ett bevis för hur SD och högerextremisterna hyllar våld och mordbränder.
    ---------------------
    Citat.

På lördagskvällen, innan branden på skolan i Onsala bröt ut, startades en forumtråd där deltagarna diskuterade om huruvida det var en bra lösning att ?bränna ner asylboenden? eller ej. Många tyckte det var ett utmärkt tillvägagångssätt och när nyheten om branden i Onsala kom jublades det i tråden. Flera gick ännu längre och skrev att ett ?terrordåd? vore bättre, för att ?skaka om Rosenbad lite?.
    ------------------------------
    http://goo.gl/Abr54O

Ännu en länk till slasken?
    Öppnar inga fler länkar om det inte tydligt framgår var de leder.
    (Sponsrar inte viss media med mina klick)
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 15:42:58 följande:
    Nä vi har alla förstått, att sanningen är inget du vill ta del av.
    Aftonbladet förmedlar inte sanningen och det vet du lika väl som jag.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 16:03:28 följande:
    Aftonbladet? Vad har dom med det jag länkade till att göra?

Vi riktiga svenskar, vi Sverige-vänner tycker det är jättebra att SÄPO och Polisen nu hårdbevakar nätsidor som t.ex FL och Di, sidor som i god SD anda vill ses som "helt vanliga sidor" men som i själv verket är fyllda med rasister och rasistiska uttalanden.
    Jag är helt säker på att dom kan få god hjälp med att ringa in den värsta avarten högerextremister, bara genom att kartlägga vissa deltagare på dessa två sidor., vilket dom givetvis även gör, det är ju det deras jobb går ut på.
    Ingen aning, har inte öppnat den men den förra länken gick till slasken så jag tar det säkra före det osäkra och lämnar den orörd.

Är man rasist för att man vill ha stopp på invandringen menar du?
    Är man rasist för att man vill ha kvar välfärden som våra föräldrar/förfäder byggde upp?
    Är man rasist för att man inte vill ha moskéer i sin närhet?
    Och till sist, hur kan man vara rasist om det inte skulle finnas raser inom mänskligheten? 

Riktig svensk säger du samtidigt som du hjälper till att stjälpa landet... det är ledsamt.

Tragikomiskt att du och dina gelikar använder ordet Sverigevänner.
    Jag var på ett fantastiskt tal i Almedalen i somras där en riktig Sverigevän talade under många applåder till de riktiga Sverigevänner som samlats. Det var en otrolig upplevelse!
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 19:21:47 följande:
    Vi Sverige-vänner älskar allt vårt land är känt för, öppenhet, frihet, solidaritet och humanism, du däremot hatar allt vad Sverige står för, och vill istället se slutenhet, övervakning, egoism, och omänsklighet. 
    Du, vad jag har för åsikter behöver du inte berätta för mig.
    Vi ser helt olika på allt, fullständigt allt som är viktigt för vårt land.

Ska jag göra som du och tala om för dig vad dy tycker och vill också? Kräks
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-19 19:47:08 följande:
    Nä det behöver du inte, här kommer det igen.
    ----------------------------------

Vi Sverige-vänner älskar allt vårt land är känt för, öppenhet, frihet, solidaritet och humanism.
    Du börjar bli tjatig i dina villfarelser.
    Det är ok men nu får du börja tjata på någon annan.

Har du inte något vettigt att komma med så betackar jag mig. Solig

-------------------------------------
    Vi Sverige-vänner älskar  vårt land och dess traditioner, du däremot hatar allt vad Sverige står för, och vill istället se massinvandring, urholkad välfärd, ökat våld i samhället och kulturkrockar. 

Kjam Foten i munnen
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-20 09:31:16 följande:

Idag glädjer jag mig åt valresultatet i Kanada, ett resultat som säkert retar SD:s anhängare, då det är ett regeringskifte som går rakt emot SD:s politiska tokerier.

Och vad är anledningen till att du skriver det till mig?
    Tråden handlar inte om Kanada, den handlar om Sverige.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-20 09:31:16 följande:

Idag glädjer jag mig åt valresultatet i Kanada, ett resultat som säkert retar SD:s anhängare, då det är ett regeringskifte som går rakt emot SD:s politiska tokerier.

Och vad är anledningen till att du skriver det till mig?
    Tråden handlar inte om Kanada, den handlar om Sverige.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-20 09:49:20 följande:
    Du är ett språkrör för SD, så du kan säkert föra vidare detta glädjens budskap till dina SD-vänner.
    Och eftersom det här är en trend över hela Världen, så vill jag förstås delge dig vad som väntar SD här i Sverige.
    Är det nu jag ska tacka?
    Tack tack.

Så, är du nöjd?

Vet du, jag orkar inte med dig och din fula stil och säger för tredje gången att vi kanske ska ta och lägga ner diskussionen.
    Eller rättare sagt, skriv på du själv orkar jag inte med dig längre men fortsätter gärna ämnet i min ts med andra som har någon åsikt i frågan.

Baj baj Kaffe
  • apburen

Det har visst brunnit igen i natt.

Hur mycket jag än är mot denna massinvandring så är detta fel väg att gå.
    Det verkar ta fart mer och mer och hur det ska sluta, både flyktingkaoset och bränderna... vet jag inte ens om jag vill veta.

Att då ta in dem (flyktingarna)i sitt eget hem, vem vet vad en irrhjärna får för sig?

• apburen
    nihka skrev 2015-10-22 10:19:25 följande:
    Kan du se det rasistiska i ditt inlägg?
    Nej, du får tolka hur du vill.
    Spelar mig mindre roll faktiskt.

Jag VET vad JAG tycker.
  • apburen
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 10:20:07 följande:

ON TOPIC - TILL TS och alla som funderar på att ta in någon i ERT HEM

CHECKLISTA - OERHÖRT VIKTIGT!!!!!

Har du egen villa/fritidshus/sommartorp etc?
    1 KOLLA M DITT FÖRSÄKRINGSBOLAG vad som gäller med en gäst i huset ang vattenskada, brandskada, rökskada, stölder, förstörelse

2 KONTROLLERA OM GÄSTEN också behöver individuell försäkring

Har du HYRESRÄTT?
    KOLLA DÅ PUNKTERNA OVAN SAMT:
    3 KOLLA MED VÄRDEN att det är okej att du har en inneboende - annars kanske du själv blir satt på gatan!

4 Ta HJÄLP av en advokat att skriva ett KONTRAKT (inkl 2 vittnen) för vilken tidsperiod det ska gälla och med namnet på den det ska gälla. Samt även t ex hur ni gör med hyran mfl kostnader (normalt betalar en inneboende för sig). Detta är OERHÖRT VIKTIGT eftersom en inneboende /2-handshyrare kan i vissa fall få BESITTNINGSRÄTT efter boende i 1 år. Tillhör lgh ALLMÄNNYTTAN ligger du risigt till eftersom där går de på vem som har störst BEHOV av lägenheten.

Har du BOSTADSRÄTT?
    Kolla punkterna ÖVERST FÖR VILLA SAMT: 3 KOLLA MED BRF-STYRELSEN att det är okej att du har en inneboende - annars lär du få en varning alt blir UTESLUTEN = blir tvungen att sälja din BR!

4 SKRIV ETT KONTRAKT, gärna m h a en advokat/jurist, (undertecknat av 2 vittnen) för vilken tidsperiod det ska gälla och för vem det ska gälla (namn på inneboende). Samt hur ni gör med brf-avgiften och andra kostnader (normalt betalar en inneboende för sig), osv.

IFALL MIGRATIONSVERKET SÄGER ATT DU INTE BEHÖVER NÅGOT KONTRAKT, TRO DEM INTE. Kontrollera själv istället! Kolla med rätt instanser! Har du lån, kolla med bank, brf-styrelse, grannar, försäkringsbolag. Har du HR, kolla med försäkringsbolag och Hyresgästföreningen!

För min del spelar det ingen roll, jag kommer inte inhysa någon i mitt hem.
    Men, det var bra råd till den som funderar på det.
  • apburen
    nihka skrev 2015-10-22 10:31:13 följande:
    Jösses!

Hen förstår inte att man inte kan kalla flyktingar generellt för "irrhjärnor" utan att det ligger rasism i det.
    Det var inte flyktingarna jag kallade för irrhjärnor, det var dem som tänder på.
    Så, då var det utrett.

Du får läsa lite mer noggrant innan du skriker rasist nästa gång.
  • apburen
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 10:51:36 följande:

Snack, du biter ju som en vild terrier på allt du ens råkar tro är "jassistisskt". Det är ditt modus, det har jag sett förut.
    Låt nihka skrika, ingen bryr sig om henne längre då hon vrålar RASIST så fort någon säger ett pip hon inte håller med om.
  • apburen
    Daniel12 skrev 2015-10-22 16:29:30 följande:
    Svenskarna har blivit manipulerade så länge så det har blivit som en sjukdom.

Sverige ska vara öppet för alla och den som inte håller med är rasist. Även om tanken är god och man vill vara medmänsklig och solidarisk, så måste man tänka på konsekvenserna! Det måste börja byggas bostäder i mycket rask takt nu om vi ska klara detta. Annars kommer vi tvingas ta emot flyktingar i våra egna hem (än så länge är det frivilligt, men det kommer bli andra bullar snart).

Statsskulden verkar inte vara några problem, eftersom vi tydligen kan låna hur mycket som helst utan krav på snar återbetalning.

Men nu kommer det sparas som aldrig förr på vård, skola och omsorg och polis- och rättsväsende.

Men de som röstar rött/grönt/blått vill ju ha ett sådant samhälle så de får ju stå sitt kast. Man får alltid ta konsekvenserna av sina handlingar, även konsekvenserna av vilket parti man röstar på.
    Vet du, detta är det bästa inlägg någonsin.
    Jag håller med dig till 100%.

Sorgligt men sant.   Rynkar på näsan
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-22 16:35:11 följande:
    Du, den där händelsen gick på varenda tv-nyhetskanal igår, och det florerade en massa rykten i början om vad som hänt.
    Det sista/senaste jag hörde om det från de ansvariga för tältlägret, var att det var en olycka i samband med matlagning eller nåt sån´t, och att man försökte släcka med filtar.

Och tror du verkligen den som vill antända ett tält i protest, gör det inne i tältet med en massa vänner omkring sig, som riskerar att brinna inne?
    Nu kom som tur var ingen till skada, men tält och eld är ingen bra kombination, så säkerheten´får nog ses över.
    Hoppla hoppla, bäst att de är försiktiga med elden!
    *not the first time*
  • apburen
    nihka skrev 2015-10-22 22:53:46 följande:
    Tack för det klargörandet.

Spelar ingen roll hur noga man läser det inlägget så är det tvetydigt och med din generella inställning till invandrare så är det inte långt bort att lägga in just den betydelsen.

Jag skriker inte. Du bara tycker det låter högt för att du inte gillar det som står.
    Har läst mitt inlägg igen och tycker att det framgår tydligt.
    Men strunt samma, jag önskar INTE livet ur NÅGON oavsett hudfärg eller religion.
    Men det betyder inte att jag vill ha dem boende i Sverige.

"Min generella inställning", menar du att den är mordisk?
    Det är den inte.
    Att elda och mörda är fel väg att gå, alltid.
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?