Inlägg från: apburen |Visa alla inlägg
  • apburen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Världsmedborgare skrev 2015-10-16 14:58:27 följande:
    Klart du får ersättning för omkostnaderna, bara att googla så finns det massor att läsa om familjehem och ersättningar.
    Att som frivillig inkvartera en eller fler flyktingar gör dig inte till familjehem.

Fast oavsett om jag så fick en miljon så skulle jag inte låta någon flytta in här.
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 15:20:02 följande:
    Det är upp till dig om du vill avsäga dig ersättning, oavsett vad.

Men det är en jäkla skillnad mot att försöka framställa det som, att det inte utgår nån ersättning som du gör i trådstarten.
    Det utgår ingen ersättning.
    Var läser du att det skulle göra det?
  • apburen
    Ego Lovers skrev 2015-10-16 17:24:23 följande:
    Haha.... Å så tar vi det EN GÅNG TILL! Allt jag skriver är inte min åsikt utan jag spånar.

Så jag drog ett exempel på vad som kan tänkas hända när man tänjer på vad staten åtar sig och vad befolkningen åtar sig eller vad staten åtar sig å befolkningens vägar. Sverige har inte plats, det kan vi alla vara överens om annars hade inte man inte varit tvunget att anordna tältläger. Ändå är det ingen som drar i bromsen när bilen är påväg mot stupet utan kör på som vanligt.
    Ungern drog i nödbromsen, en vecka senare drog tom Tyskland i nödbromsen fast de så fint stått och sagt att de kunde ta emot upp emot 800,000 flyktingar. Men Sverige kör fortfarande med full gas framåt mot stupet!
    Hur kommer det sig att Tyskland som var så positiv till flyktingströmmen helt plötsligt stängde sin gräns mot Österrike i sydöstra Tyskland och införde gränskontroll annars?
    Du har skrämmande rätt.
    Mitt hopp står till SD och att deras kampanj lyckas.

Ärligt talat förstår jag inte hur folk vågar sätta barn till världen idag.
  • apburen
    Gert skrev 2015-10-16 17:28:06 följande:

Jag tycker att alla politiker som förespråkar den stora flyktinginvandringen ska öppna sina hem. Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven, Gustav Frigolit, Åsna Romson, Jonas Slöstedt, Annie Lööf etc borde alla ta emot flyktingar i sina hem. Dessutom borde alla icke-politker som förespråkar flyktinginvandringen öppna sina hem. Om de inte gör detta är det hyckleri med stort H.

Håller med om exakt allt.
  • apburen
    Vanja skrev 2015-10-16 18:51:03 följande:

Jag skulle gärna göra det men inte min sambo tyvärr..

Klok sambo.

Skulle min sambo få för sig att "öppna vårt hem" så skulle jag säga tack och hej. Men nu finns det ingen risk för det då han är en klok man som också röstar SD. 
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 20:53:45 följande:
    Här t.ex: http://www.familjehemmet.se/bli_familjehem.php#ersättning 
    Sen kan du alltid kolla med din kommun vilken ersättning som finns att få och vad övrigt som gäller för just din kommun.
    Fast detta handlar inte om familjehem.
    Det handlar inte om de sk ensamkommande flyktingbarnen utan om att upplåta sitt hem till en flykting, alltså vuxen människa. 
  • apburen
    Kapitalismen skrev 2015-10-16 21:42:19 följande:

Vi är redan tillräckligt solidariska genom att ha världens högsta skatter utan att tydligen få särskilt mycket ut av det. Nu ska vi även ge upp hus och hem? Helvete heller.

Och den sk solidariteten har vi ingen talan om.
    Våra hem däremot, där går gränsen.
  • apburen
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-17 01:45:05 följande:
    Talk? Ditt skitsnack menar du?

Jag pratar om att ta emot en normal barnfamilj i sitt hem (svarade på ts) och du drog igång bittert sarkastiskt sd-propagandamalande. Ta en treo och en whiskey och gå och sov så mår du nog bättre imorgon, kram
    Appropå ditt nick, vem är det du definierar som rasist?

Det är inte rasism att värna sitt land, sitt folk och sitt hem.
  • apburen
    Anonym (agda) skrev 2015-10-17 08:06:30 följande:
    Hahahahahahahahahahahahaha NEJ!!! Ingen risk att det blir ngt slags "tvång" heller för om den dagen kommer så är det inbördeskrig och full anarki.
    Nej, tvång kan det knappast bli talan om.
    Men på ett sätt är det ju tvång ändå när våra ungdomar inte kan få en lägenhet för det mesta har gått till flyktingarna.

Här kommer snart ett lass som ska ha lägenheter och här är kön minst 5-6 år för minsta lilla etta. Hyresbolaget har ändrat så man får ställa sig i kö redan vid 16 år för att kunna få en lägenhet innan man fyllt 25.
  • apburen
    Anonym (agda) skrev 2015-10-17 08:36:59 följande:
    Jo visst är det så. Här i stan så var det över 700 personer som gjorde intresseanmälan när en relativt central lägenhet inom allmännyttan var ledig. Det byggs just nu men bara dyra, exklusiva bostadsrätter centralt och VEM ska bygga alla billiga bostäder till folk i framtiden när ingen velat bygga dem hittills? Kommer att bli dyrt för oss skattebetalare känner jag ..........i stortån (och som en klump i magen)
    Min äldsta fick lägenhet vid 22 men då hade vi inte så mycket flyktingar här... det är ca tio år sedan. Nu står yngsta i kö och där lär han få stå länge om han ska hyra av det kommunala. 

Samma här, det byggs fint och lyxigt. Lika med svindyrt.
    Fast det kanske flyktingarna har råd med? Med hjälp av bidrag, lika med våra skattepengar. Medan svenskarna får hålla till godo med det som passar deras plånböcker.

Jag blir så förbannad när jag tänker på det!!!
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?