Inlägg från: Daniel12 |Visa alla inlägg
  • Daniel12

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Detta är ju annars ett perfekt tillfälle för alla desperata singelmän som längtar så efter en kvinna. Problemet är bara att 70-75% av de som kommer hit är män. Jag antar att det finns en hel del kvinnor som gärna vill ha en jämställd syrisk eller afghansk man å sin sida.

Så jo, om det är en exotisk kvinna som ju ofta är lite mer ödmjuka och tacksamma än svenska kvinnor, så varför inte?

• Daniel12
    apburen skrev 2015-10-17 09:16:22 följande:
    Min äldsta fick lägenhet vid 22 men då hade vi inte så mycket flyktingar här... det är ca tio år sedan. Nu står yngsta i kö och där lär han få stå länge om han ska hyra av det kommunala. 

Samma här, det byggs fint och lyxigt. Lika med svindyrt.
    Fast det kanske flyktingarna har råd med? Med hjälp av bidrag, lika med våra skattepengar. Medan svenskarna får hålla till godo med det som passar deras plånböcker.

Jag blir så förbannad när jag tänker på det!!!
    Du är inte ensam. Jag är så uppretad och förbannad på våra totalt ansvarslösa politiker så det kokar i mig. De skiter fullkomligt i oss svenskar så länge de får visa vilka goda och hjälpsamma människor de är när det gäller flyktingar. Men de är ju också bundna av "internationella avtal", så det är väl i grunden inte de som bestämmer över vårt flyktingmottagande, utan EU.

Den dagen vi gick med i EU var den dagen vi skrev under för vår undergång.

• Daniel12
    Tribute skrev 2015-10-17 15:15:48 följande:
    Du borde, precis som fler godhetsknarkare, sluta slänga runt ordet rasist så att betydelsen förstörs. Ingen i tråden har, mig veterligen, skrivit att de inte gillar mörkhyade människor eller dylikt. Som du säkert vet så är rasism att man tycker illa om människor enbart baserat på deras hudfärg eller religion. Jag tycker att den extrema invandringen är totalt utspårad och att det är sjukt att vi för det första betalar skatt för det och även förväntas ta in vilt okända människor i vårat hem gratis. Detta medan Bert Karlsson får flers tusen per månad för varje flykting som ens får en sängplats i ett modulhem.

Jag skyller inte det på invandrarna och jag ogillar framför allt inte människor baserat på varken hudfärg eller religiös tillhörighet. Klart man tar chansen till ett bättre liv om man får den. Det är regeringen och sådana som du som orsakar rådande kaos. Du borde skämmas som slänger runt ordet rasist för att försöka tysta en viktig debatt.

Och gällande hycklande Sverigedemokrater: Jag jobbar ideellt med att hjälpa till på ett flyktingboende. Jag är Sverigedemokrat. Jag vill dock inte ha hem någon runt min bebis och hund. Jag hatar verkligen inte flyktingar, jag anser dock att de som kommer nu får en odräglig tillvaro. Det är inte humant att vi skiter i biståndet till de som inte kunnat fly, det är inte heller humant att sätta dem i tält här. Vi förstör landet, vi förstör flyktingarnas framtid här och vi förstör för de som är kvar i närområdet.
    Precis. De rödgröna sympatisörerna är inte så medmänskliga som de tror, när de tycker att flyktingar ska bo i tält, gymnastiksalar eller gamla försvarsanläggningar. När gränsen är nådd och flyktingar tvingas bo på gatan, när inga tillfälliga boplatser/förvaringsplatser längre finns att tillgå, hur ska de då kunna försvara sin retorik? När samhället kollapsar och inga resurser eller pengar finns för att hjälpa den aldrig sinande strömmen av flyktingar, hur har de rödgröna tänkt sig att vi ska visa vår solidaritet och medmänsklighet då?
  • Daniel12
    HenryIronstead skrev 2015-10-18 12:44:26 följande:

Naturligtvis tillhör iphonebärare ett övre skikt, skojar du? En sådan telefon kostar 5000 - 7000 kr! Naturligtvis tillhör märkesklädbärare ett övre skikt. Är det här ditt dåliga försök till ett skämt?
    Var rätt komiskt när SVT:s hemsida hade ett reportage om olika flyktingar som tagit sig hit och berättade om sitt öde och sina planer för framtiden.

En kille berättade att de hade åkt flera stycken i en liten båt över medelhavet, och så tar killen fram en Iphone där han har tagit foto på båten. Om de hade råd med IPhone i hemlandet kan de knappast vara speciellt nödlidande. Eller var det en "tabbe" av SVT?

• Daniel12
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 11:20:43 följande:

Bara tacka och ta emot. Folk blir kallade för rasister så ofta (senast: Christer Sandelin igår!) att ordet (som ursprungligen betyder en avsky mot raser andra än ens egen) TOTALT förlorat sin betydelse.

Svenskarna har blivit manipulerade så länge så det har blivit som en sjukdom.

Sverige ska vara öppet för alla och den som inte håller med är rasist. Även om tanken är god och man vill vara medmänsklig och solidarisk, så måste man tänka på konsekvenserna! Det måste börja byggas bostäder i mycket rask takt nu om vi ska klara detta. Annars kommer vi tvingas ta emot flyktingar i våra egna hem (än så länge är det frivilligt, men det kommer bli andra bullar snart).

Statsskulden verkar inte vara några problem, eftersom vi tydligen kan låna hur mycket som helst utan krav på snar återbetalning.

Men nu kommer det sparas som aldrig förr på vård, skola och omsorg och polis- och rättsväsende.

Men de som röstar rött/grönt/blått vill ju ha ett sådant samhälle så de får ju stå sitt kast. Man får alltid ta konsekvenserna av sina handlingar, även konsekvenserna av vilket parti man röstar på.

• Daniel12
    apburen skrev 2015-10-22 16:34:28 följande:t
    Vet du, detta är det bästa inlägg någonsin.
    Jag håller med dig till 100%.

Sorgligt men sant.   Rynkar på näsan
    Tyvärr är det också så att svenskar, så länge de själva har det bra och tryggt och slipper uppleva problemen på nära håll, struntar i hur det går.

Måste tillägga att jag är bra kompis med många invandrare som bor nära mig, både somalier, syrianer och andra. De som bor där jag bor är hur hyggliga och trevliga som helst.

Men ser man inte till att köra ut dem som skapar problem, otrygghet och gör folk rädda, så kommer våldet och otryggheten bara att eskalera.

Faktiskt tror jag att det inte kommer ta särskilt lång tid nu innan  politikerna börjar vakna upp. För fortsätter flyktingströmmen med samma dignitet, så slipper ingen undan till slut. Och som vi vet vill inte de höga herrarna och damerna ha dessa på sin egen bakgård.. så det kommer snart tas politiska beslut som stävjar detta.

Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?