Inlägg från: HenryIronstead |Visa alla inlägg
  • HenryIronstead

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Aldrig i livet! Aldrig aldrig aldrig! Och om jag får reda på att en granne gör det så går jag med den infon till granmsamverkan alt brf!

En mig närstående har fått se sitt sommarläger försvinna till förmån för flyktingar. Det kommer aldrig bli ett sommarläger igen. Utslussningsställe säger dom. Det kommer det förbli.

Andra bekanta med sommarhus säger att den dagen det kommer ett dekret, ett påbud, en expropriation av sommarstugor, då kommer de åka ut och riva loss alla elsladdar ur väggen, yxa sönder avloppet, skära av vattnet.

• HenryIronstead
    Anonym (...) skrev 2015-10-17 08:26:38 följande:
    Skulle inte öppna mitt hem för främmande människor och tycker inte det är klokt att ta in så mkt flyktingar som vi nu gör. Vad händer sen då? Hur ska Sverige finansiera sjukvård, boenden, skolgång osv? Ta gärna hit ett rimligt antal som vi kan hjälpa ordentligt utan att för den skull rasera den välfärd Sverige byggt upp. Som det är nu tycks Löve'n och gänget tävla om att vara bäst i klassen- med skattebetalarnas pengar!

Du har sett sanningen . Precis så jävla är det. Vem kan tappa de kommunala bolagen på pengar fort nog? Vem kan övertrassera kommunernas kontn fortast? Vem kan tillse att den sociala välfärden försvinner snabbt som en fjärils vingslag??

Om ladorna och borden var tomma/avskrapade när sossarna tog över från moderaterna, så kommer det till nästa val vara tomt även i jordkällarna, potatisländerna, rökskafferierna, vedstugorna och åkrarna kommer vara rotvälta.
  • HenryIronstead
    Ego Lovers skrev 2015-10-17 09:07:43 följande:
    Förlåt men Sverige är ett extremt solidariskt land och det tas genom skattesedeln.

Sverige är många saker. Ett lamm på Offerbänken, ett socialt experiment, fd stormakt, fd utfattigt, fd rikt......
  • HenryIronstead
    apburen skrev 2015-10-17 10:17:31 följande:
    Nu är jag inte superpåläst om vilka antal som EU bestämmer över men jag vågar ändå påstå att Sverige tar in betydligt mer än det krävs därifrån. Det är hjärtskärande att inse att vi svenskar inom inte allt för lång framtid kommer att vara i minoritet. Idag hade jag inte satt barn till världen helt ärligt.  Jag håller med om det du skriver om EU och kan stolt konstatera att jag iallafall röstade NEJ 1994!

EU's krav på Sverige: 1500 kvotflyktingar. Samtidigt har Sverige tagit emot : 30 000 (ca). Sätt dem i proportion till varandra...
  • HenryIronstead
    Satra skrev 2015-10-17 11:19:06 följande:
    Ska privatpersoner lösa flyktingkrisen?

exakt min tanke. Sen när är det upp till befolkningen att axla ansvaret som befattningshavarna totalt misslyckats med? Varför har de inte bemödat sig bygga de hundratusentals bostäder som nu saknas? Att dessa idioter kan ha någon minsta form av makt över folket är ofattbart!
  • HenryIronstead
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-17 12:51:12 följande:
    Ursäkta, "skärp er och via solidaritet i ett läge som är ett faktum och inte går att förhandla bort, alla främlingsfientliga medmänniskor i tråden " Denna, precis som hälften av alla trådar som inte rör typ förlossningar, på detta forum osar fördold, eller öppen rasism. Jag Är Bara Så Äcklad.

I så fall tycker jag du genast ska lämna tråden. Du öppnar inte direkt för en dialog när du far med okvädingsord och "rasistpack" redan i signaturen. Det här är ett forum och du får gott stå ut med att flera politiska åskådningar får plats. Om inte så rekommenderar jag en sluten Expo-grupp på facebook. Ta-ta.
  • HenryIronstead
    enånittitre skrev 2015-10-17 13:18:33 följande:
    Det finns ingen som tycker illa om dig, däremot ditt aggressiva uppträdande. Man måste kunna få ha olika åsikter utan att få stämpeln "rasistpack" eller "osolidariska rövhål" på sig!

Precis. Så enkelt, för vissa. Så svårt, för några.
  • HenryIronstead

Hur kommer det sig för övrigt att anonym kan skriva anonymt? Ingen annan kan det i denna tråd. Skumt.

• HenryIronstead

Skumt just i denna tråd kan jag inte skriva anonymt

• HenryIronstead
    MMM01 skrev 2015-10-17 13:48:28 följande:
    Aldrig i livet. Skulle totalvägra, byta lås om det skulle komma till ett stadie då politikerna försöker tvinga in dem i våra hem. Allvarliga problem om man vädjar till allmänheten. Det är inte sjysst heller mot flyktingarna att sätta dem i små städers föreningslokaler, det är klart folk blir irriterade. Vad tror man? Löfven är nog snart Sveriges mest hatade man och det förtjänar han.

Jag hoppas inbördeskriget har utbrutit långt innan expropriation blir aktuell. Fast de pratar redan nu om att expropriera tomma lager/fabrikslokaler. Märkligt det där. En lokal som tillhör ett företag. Företagens hela idé är att det ska vara vinstbärande. Hur går det ihop? Och så undrar Svetsljugarn varför så många svenska företag försvinner utomlands...
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?