Inlägg från: Anonym (agda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (agda)

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

apburen skrev 2015-10-16 11:32:31 följande:

Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

Gömde länkarna.

Hahahahahahahahahahahahaha NEJ!!! Ingen risk att det blir ngt slags "tvång" heller för om den dagen kommer så är det inbördeskrig och full anarki.
  • Anonym (agda)
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-17 01:45:05 följande:
    Talk? Ditt skitsnack menar du?

Jag pratar om att ta emot en normal barnfamilj i sitt hem (svarade på ts) och du drog igång bittert sarkastiskt sd-propagandamalande. Ta en treo och en whiskey och gå och sov så mår du nog bättre imorgon, kram
    Du verkar vara en "partiell humanist" (mitt uttryck). Finns många sådana i vårt land idag chockerande nog (tycker jag). Människor vars hjärtan blöder för tiggare och invandrare men som i samma stund kan visa enormt hat och förakt till sina medmänniskor. Skrämmande.
  • Anonym (agda)
    M A F H H skrev 2015-10-17 08:14:25 följande:
    Deras hyckleri är tröttsamt ja, men det vore olyckligt ifall de packade väskorna och reste ner till Syrien och närområdena där. Tänk dig vilken mardröm för människorna där som redan har tillräckligt med problem i landet att få sverigedemokrater efter sig som gnäller 24 timmar i sträck.
    Jag hade hoppat från någon bro eller liknande direkt. IS, bombningar, konflikter och gnälliga sverigedemokrater.. nej där hade fan gränsen gått. 
    Varför ska de resa ner personligen? Tänker du Afrika och missionärer från Pingstkyrkan......typ? Jag tänker att man kan se till att det INTE tas ännu mer pengar från utlands-biståndet till lyx-asylanterna som tar sig ända hit upp till Sverige. Är väl bättre (tycker jag) att man satsar pengarna, och ännu MER pengar!!!, på plats där kvinnorna, barnen och de gamla är kvar!
  • Anonym (agda)
    Anonym (agda) skrev 2015-10-17 08:30:35 följande:
    Varför ska de resa ner personligen? Tänker du Afrika och missionärer från Pingstkyrkan......typ? Jag tänker att man kan se till att det INTE tas ännu mer pengar från utlands-biståndet till lyx-asylanterna som tar sig ända hit upp till Sverige. Är väl bättre (tycker jag) att man satsar pengarna, och ännu MER pengar!!!, på plats där kvinnorna, barnen och de gamla är kvar!
    PS: Det finns utbildade hjälparbetare.
  • Anonym (agda)
    apburen skrev 2015-10-17 08:30:40 följande:
    Nej, tvång kan det knappast bli talan om.
    Men på ett sätt är det ju tvång ändå när våra ungdomar inte kan få en lägenhet för det mesta har gått till flyktingarna.

Här kommer snart ett lass som ska ha lägenheter och här är kön minst 5-6 år för minsta lilla etta. Hyresbolaget har ändrat så man får ställa sig i kö redan vid 16 år för att kunna få en lägenhet innan man fyllt 25.
    Jo visst är det så. Här i stan så var det över 700 personer som gjorde intresseanmälan när en relativt central lägenhet inom allmännyttan var ledig. Det byggs just nu men bara dyra, exklusiva bostadsrätter centralt och VEM ska bygga alla billiga bostäder till folk i framtiden när ingen velat bygga dem hittills? Kommer att bli dyrt för oss skattebetalare känner jag ..........i stortån (och som en klump i magen)
  • Anonym (agda)
    Anonym (Hyresvärden) skrev 2015-10-17 08:38:42 följande:
    Skall man få ut barnen ur boet får man köpa en bostadsrätt och hyra ut till dem, nåt annat finns inte att få tag i!
    Då vi blivit "rika" på vår egna bostad gick detta att ordna, hade vi bott i en lägenhet skulle vi fått bo kvar med de vuxna barnen.
  • Anonym (agda)
    Ego Lovers skrev 2015-10-17 10:03:07 följande:
    Var utläser du det i min enda mening?

Sverige är ett solidariskt land eftersom vi har ett välfärdsystem som bygger på att alla arbetstagare betalar skatt som går till sjukvård, skola och omsorg. Vi hade kunnat haft det som i majoriteten av världens länder där de har låg skatt men man får ha en sjukvårdsförsäkring, betala den faktiska barnomsorgsavgiften och betala skolavgift samt läroböcker till barnen. På så sätt är Sveriges skattesystem solidariskt för alla medborgare i Sverige oavsett om man är rik eller fattig eftersom alla har samma rätt till skola, vård och omsorg som vi tillsammans efter förmåga har bidragit till. Men när vi nu tullar på systemet och tillåter icke medborgare få samma förmåner som medborgarna så urvattnas systemet och en välfärdskollaps kommer komma inom snar framtid.
  • Anonym (agda)
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-17 11:50:12 följande:
    Jag vill inte ha fler ensamma barn i mitt hem oavsett kön för det orkar jag inte, ej Heller ensamma män för det vågar jag inte.

Så det är mer solidariskt att sitta på sin rövhål då och häckla de som vill bidra med det de kan och orkar?
    Ursäkta att jag lägger mig i men du behöver väl INTE försvara dig! Strunta i sådana dumma inlägg. Du fattar väl att det är ngn som mår dåligt och vil provocera till max.
  • Anonym (agda)
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-17 12:32:53 följande:
    Jo jag vet det men det ju pga såna olyckliga typer som lägger sitt inneboende hat på de svagaste som gör att SD ökar.

Jag blir ledsen bara.
    Jag gillar att SD ökar och det har inte ett dugg med rasism eller "hat mot de svagaste" att göra.
  • Anonym (agda)
    Sarakechi skrev 2015-10-17 12:37:47 följande:
    Vad fan kallar du andra "rasistpack" för om du själv vägrar? Främlingsfientlighet är ordet du söker, ingen jävla rasism.

Om du tycker att man är rasist för att man inte vill släppa in vemsomhelst måste du ju vara tappad i backen.....
  • Anonym (agda)
    HenryIronstead skrev 2015-10-17 12:40:36 följande:

exakt min tanke. Sen när är det upp till befolkningen att axla ansvaret som befattningshavarna totalt misslyckats med? Varför har de inte bemödat sig bygga de hundratusentals bostäder som nu saknas? Att dessa idioter kan ha någon minsta form av makt över folket är ofattbart!
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?