Inlägg från: Ego Lovers |Visa alla inlägg
  • Ego Lovers

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Snart tvångs konfiskerar staten den vita svenska kvinnornas och männens bostäder till förmån för invandrarna så som de gjorde med samerna mark. Vi som bott här i flera generationer än tre har inget värde längre utan ska göra avkall på oss själva och gör vi inte det blir vi kallade rasister. Det första flyktingarna lär sig säga är rasist om de inte får som de vill likt ett trotsigt litet förskolebarn som mopsar upp sig mot sina föräldrar. Och eftersom svenskarna är så förbaskat bra på att curla får flyktingen precis det de vill. Löfven är så rädd att bli kallad rasist så han tom sätter upp tält. Något som inte är ett värdigt boende i Sverige under vinterhalvåret. Men han är så rädd för ordet rasist så han fortsätter att hitta nödlösningar utan ett längre framtidsperspektiv. För tom ett barn fattar att de inte kan bo flera år i tältläger med det klimat vi har här. När flyktingarna inser att de kommer få bo i tält kommer det ta hus i helvete och vi kommer få inbördeskrig.

• Ego Lovers
    Brumma skrev 2015-10-16 14:34:58 följande:
    Nej. Det här är INTE kommunens initiativ utan helt ideellt. Det är inget tvång att vara med på utan hekt frivilligt. Precis som i andra frivilligorganisationer. ..
    Frågan är hur eller vad som händer den dagen man tröttnat att ha inneboende i sina hem och rätt som det är står flera tusen människor utan bostad. Det här handlar inte om några veckor för att vara snäll utan om år tills staten hunnit bygga bostäder till alla.
    Visst Sverige har varit och är ett land som hjälper människor i nöd. Men det får inte gå så långt att de befintliga medborgarna drabbas av den och uppmanas eller tvingas hjälpa till. Då har staten tappat kontrollen på flödet.
  • Ego Lovers
    Brumma skrev 2015-10-16 15:07:35 följande:
    Du låter mer än lovligt paranoid..
    Haha.... Å så tar vi det EN GÅNG TILL! Allt jag skriver är inte min åsikt utan jag spånar.

Så jag drog ett exempel på vad som kan tänkas hända när man tänjer på vad staten åtar sig och vad befolkningen åtar sig eller vad staten åtar sig å befolkningens vägar. Sverige har inte plats, det kan vi alla vara överens om annars hade inte man inte varit tvunget att anordna tältläger. Ändå är det ingen som drar i bromsen när bilen är påväg mot stupet utan kör på som vanligt.
    Ungern drog i nödbromsen, en vecka senare drog tom Tyskland i nödbromsen fast de så fint stått och sagt att de kunde ta emot upp emot 800,000 flyktingar. Men Sverige kör fortfarande med full gas framåt mot stupet!
    Hur kommer det sig att Tyskland som var så positiv till flyktingströmmen helt plötsligt stängde sin gräns mot Österrike i sydöstra Tyskland och införde gränskontroll annars?
  • Ego Lovers
    Litet My skrev 2015-10-16 18:58:53 följande:

Det hade jag gärna gjort om jag haft plats, men just nu är vi ett rum kort enbart familjen.

Men ni kan väl dela rum?
  • Ego Lovers
    apburen skrev 2015-10-16 18:57:10 följande:
    Du har skrämmande rätt.
    Mitt hopp står till SD och att deras kampanj lyckas.

Ärligt talat förstår jag inte hur folk vågar sätta barn till världen idag.
    Skrämmande att egot har rätt!
  • Ego Lovers
    Notetur Nomen skrev 2015-10-16 19:52:57 följande:

Nej, jag vill inte ha främlingar i mitt hem. Flyktingmottagande ska finansieras av skattesedeln, inte av privatpersoner.

Det gör mig inte till hycklare. Så trött på det icke-argumentet. Isåfall är alla Sd-are hycklare som inte öppnar sina hem för fattigpensionärer.

Men varför skulle fattigpensionärer vilja bo hos en SD:are när de redan har ett eget hem?
  • Ego Lovers
    Gert skrev 2015-10-16 21:22:33 följande:
    Speciellt när många fattigpensionärer redan är SDare. 
    Give ´em Hell!
    Och det har farbror Gert koll på!
  • Ego Lovers
    Velouria skrev 2015-10-17 01:19:08 följande:

Men är det inte ännu mer hyckleri att sverigedemokrater vill att "man" ska hjälpa flyktingarna i sina närområden, men att ingen sverigedemokrat faktiskt åker ner till flyktingarnas närområden för att hjälpa till?

Duh Obviously animated GIF

Vad vill du?
    Det är väl UNHCR som står för flyktinglägren så de kan ju vända sig dit eller det kan vi alla göra så de får sina 25kr/dag och person för att klara flyktingkrisen än de 10kr/dag och person som de får idag för någon norpar på biståndspengarna och då hade alla haft en dräglig tillvaro i närområdet än som nu då det bara är 10kr/dag och person och det fattas 15kr/dag och person så de söker sig till ett bättre liv. Så kommer de till Sverige och kostar helt plötsligt 500kr/dag och person enligt hans rosling
  • Ego Lovers
    Anonym (Solidarisk) skrev 2015-10-17 09:02:35 följande:
    Det har alltid varit trendigt att vara ett osolidariskt rövhål. Alla har, precis som du, en ursäkt för att inte just de själva skall behöva göra en insats om det drabbar dem på det personliga planet. Som till exempel att ta in ett par ensamkommande manliga flyktingbarn i sitt eget hem.
    Förlåt men Sverige är ett extremt solidariskt land och det tas genom skattesedeln.
  • Ego Lovers
    Världsmedborgare skrev 2015-10-17 09:53:16 följande:
    Ok, så du vill alltså höja skatterna?
    Var utläser du det i min enda mening?

Sverige är ett solidariskt land eftersom vi har ett välfärdsystem som bygger på att alla arbetstagare betalar skatt som går till sjukvård, skola och omsorg. Vi hade kunnat haft det som i majoriteten av världens länder där de har låg skatt men man får ha en sjukvårdsförsäkring, betala den faktiska barnomsorgsavgiften och betala skolavgift samt läroböcker till barnen. På så sätt är Sveriges skattesystem solidariskt för alla medborgare i Sverige oavsett om man är rik eller fattig eftersom alla har samma rätt till skola, vård och omsorg som vi tillsammans efter förmåga har bidragit till. Men när vi nu tullar på systemet och tillåter icke medborgare få samma förmåner som medborgarna så urvattnas systemet och en välfärdskollaps kommer komma inom snar framtid.
  • Ego Lovers
    Daniel12 skrev 2015-10-17 09:47:20 följande:
    Du är inte ensam. Jag är så uppretad och förbannad på våra totalt ansvarslösa politiker så det kokar i mig. De skiter fullkomligt i oss svenskar så länge de får visa vilka goda och hjälpsamma människor de är när det gäller flyktingar. Men de är ju också bundna av "internationella avtal", så det är väl i grunden inte de som bestämmer över vårt flyktingmottagande, utan EU.

Den dagen vi gick med i EU var den dagen vi skrev under för vår undergång.

Felet är att Grekland inte följer Dublin-förordningen och det är ju inte bara Dublin förordningen de struntar i utan de struntar i att hålla sin ekonomi i balans så som alla länder åtagit sig när de gick med i EU och eftersom Grekland skiter i Eu:s regler där en av reglerna är att en människa som söker asyl i EU ska göra det i det första EU land de kommer till och hela flyktingströmmen går via Grekland till största del idag. Det är en omöjlighet att syriska, afghanska, irakier och somaliska flyktingar att sätta sin fot i Sverige och påstå att det var det första EU land de besökte. När inte Grekland följer Eu:s direktiv borde de uteslutas omgående. Vi kan inte ha länder som inte ser efter EU:S gränser och registrerar utomeuropeiska medborgare även om dessa utomeuropéer inte vill bli registrerade. Precis som vi inte kan åka utomlands hur som helst utan att säga vad vi har för syfte med att besöka landet. Tex i USA får du semestra i tre månader men vill du arbeta ska du ha fixat det innan du åker dit. Man kan inte bara sätta sig på ett plan och åka till USA och säga vid gränskontrollen att nu tänker jag bo här. Då blir man deporterad illa kvickt och har man tur får man inte besöka landet på fem år. Har man otur får man aldrig någonsin besöka landet igen, inte ens som turist.

Felet är tafatta länder som Grekland som inte gör sitt jobb utan låter icke europeiska medborgare åka vidare utan korrekta resehandlingar genom hela Europa. De har ingen aning om vem de släpper in och Europa är rena paradiset för kriminella människor som enkelt säger, jag är syrier och flyr från krig än att Grekland tar sitt ansvar och registrerar alla och de utan resehandlingar skickas tillbaka omgående.
  • Ego Lovers
    apburen skrev 2015-10-17 10:17:31 följande:
    Nu är jag inte superpåläst om vilka antal som EU bestämmer över men jag vågar ändå påstå att Sverige tar in betydligt mer än det krävs därifrån.
    Det är hjärtskärande att inse att vi svenskar inom inte allt för lång framtid kommer att vara i minoritet.

Idag hade jag inte satt barn till världen helt ärligt. Rynkar på näsan

Jag håller med om det du skriver om EU och kan stolt konstatera att jag iallafall röstade NEJ 1994!
    Felet är att vi måste sätta fler barn till världen än att bli ännu mer passiva. Om alla gör som jag hade svenskarna varit i majoritet även om femtio år men nu föder vi alldeles för få barn.

Snittet i EU är 1,3 barn per kvinna. Det betyder att en man och kvinna får ett barn dvs ett halvt barn per person. Sedan får våra barn det samma så bara på en generationer har man halverat den fertila befolkningen.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-10-17 21:02:19 följande:
    Du anser. Är det inte bättre att de som kommer får avgöra om hur de ska se på sin tillvaro här?

Tält är en tillfällig lösning. Har man sovit på marken på vägen hit fixar man ett par veckor i ett uppvärmt tält med servicebyggnader i området. Det är inga vanliga tält utan dubbelisolerade med fönster och full ståhöjd för fem personer utrustade med sängar, bord och takbelysning.
    Och regeringen ska smälla upp lgh på några veckor eller hur hade du tänkt dig?
  • Ego Lovers
    Zuzanne skrev 2015-10-20 22:24:19 följande:

Om vi hade utrymme för det så ja, utan att tveka.

Klart du har utrymme. De bor ju 6-8 personer i ett rum på 10-15kvm på flyktingförläggningarna så självfallet har du plats. Inga undanflykter nu!
  • Ego Lovers
    EnGladPingvin skrev 2015-10-21 06:36:17 följande:

Vi bor två personer i en villa på 300 kvm. Använder inte ens alla rum, men aldrig att vi kommer låta någon okänd bo här. Det här är vårt hem, vår trygghet, vår tillflykt till lugn och ro.

Precis. Ett hem! Det är aldrig ett hem och en trygghet när okända tar plats i ens egna borg. Staten kan inte se hem som enbart bostäder för alla utan man ska känna sig hemma också. Skulle folk tvingas öppna sina hem som bostäder för andra så blir det inget hem längre för nån.
  • Ego Lovers
    Världsmedborgare skrev 2015-10-22 07:21:43 följande:

Ännu en terrorhandling/mordbrand i natt: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/annu-en-brand-i-planerat-flyktingboende

Läs även det här: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-branderna-nu-frodas-hatet-pa-natet
    Att någon skulle ha missat sambandet mellan högerextremismen och mordbränderna är omöjligt.

Märkligt är åxå att mordbränderna ökat så påtagligt, efter att SD säger sig ha uttömt de parlamentariska möjligheterna att påverka.
    Den som inte drabbas av konspiratoriska funderingar av det, då vet jag inte vad som ska få någon att tänka konspiratoriskt.

Kan ju likaväl vara precis vem som helst som inte vill ha in fler. Vet många med invandrarbakgrund som är livrädda för den konkurrens som kommer och de får ännu större konkurrens om jobben osv. Många av dessa har tyckt det varit nog för länge sedan. För de invandrare vi redan har här är mångt mycket mer rasister än svensken.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-10-22 10:19:25 följande:
    Kan du se det rasistiska i ditt inlägg?
    Jösses!

Hen är orolig att pyromanerna sätter eld på allas bostäder som inhyser en invandrare. Det är inte rasistisk. Sluta missbruka ord du inte har en aning om vad dess betydelse är.
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?