nihka skrev 2015-10-23 15:14:40 följande:
Jepp. Ett svar på rätt nivå. Det får helt klart bli fler löjliga ledande "frågor". Hahahaha!
Det var förövrigt du, i ditt huvud som drog slusatsen om att det gällde invandrare och häxdoktorer.
Det är din slutsats baserad på dina faktakunskaper och dina åsikter. Invandrare & häxdoktorer.
Jag tycker det är otroligt inskränkt att direkt koppla ihop ordet häxdoktor med invandrare.
Jag gör det uppenbarligen inte. Du gör det däremot.
Vi blir fler i sverige, det vet alla. Sparas det in på sjukvården blir det svårare att ge vård till alla. Men tänk! Det finns svenskar (dvs svensk medborgare) som skulle kunna gå till en häxdoktor, så att dom inte "tynger ner en sjukvård med lindrigare problem". Det då det redan är enorma brister inom sjukvården, ökad folkmängd och ev besparingar inom landsting kommer inte förbättra sjukvården.
Tänk vad bra om man kunde få hjälp med lindringare problem hos en häxdoktor.
En häxdoktor som kan ge en ett te mot stress, eller mot sömnproblem. Eller en salva med någon blomma i mot klåda.
Jag som svensk skulle lätt gå till en häxdoktor iaf.
Men du får gärna behålla din åsikt om att det bara är invandrare som gör det, för den åsikten klarar jag mig bra utan.