Inlägg från: Anonym (****) |Visa alla inlägg
  • Anonym (****)

Dagens Industri varnar att Sverige står inför en ekonomisk kollaps...

smellsroses skrev 2015-10-15 20:15:10 följande:
    Skulle vara väldigt kul att få se denna statistik! (du som är smartare nog än att rösta på SD har väl inga problem med att ta fram detta?)

Så nyfiken, jag hade nämligen fått för mig att exempelvis de med lägst utbildning röster vänster, och att de som främst röstar på SD bor i invandrartäta förorter, men jag kanske fått allt om bakfoten? Upplys mig!
    Så de som röstar SD bor främst i invandratäta förorter, men de är välutbildade?

Jag får inte ihop det. Jag trodde att de som bor i invandratäta förorter är de som tjänar minst och har lägst utbildning. Men det är alltså tvärtom. Där ser man.
  • Anonym (****)
    tobbe01 skrev 2015-10-17 15:11:03 följande:
    Jag lyssnade på ett mkt intressant radioprogram för en tid sedan där en kvinna från AMS pedagogiskt förklarade hur det går till när "läkare" kommer till vårt land från t ex Syrien (detta med anledning av debatten om alla dessa "läkare" som kör Taxi) ALLA får en chans att bevisa sina kunskaper. Man måste ju från svenskt håll förvissa sig om att dessa läkares kunskaper är på en nivå som vi kräver av våra egna? eller? Vissa elementära medicinska grundkunskaper KRÄVS! Kan verka grymt? men jag är glad för det!

Om vederbörande klarar dessa prov (givetvis på sitt eget språk) så kommer nästa KRAV (hårt och brutalt måhända?) men läkaren som ska tjänstgöra i Sverige måste kunna lära sig svenska på en rimlig nivå för att kunna kommunicera med svenska patienter. (inte så strängt vet vi alla som varit hos en sådan läkare). Tänker du att man blint ska anställa varenda person som kommer och påstår sig vara läkare? Kirurg? Barnläkare? Narkosläkare?
    Och?

Vi har läkarbrist i Sverige, och att ombilda en redan utbildad läkare tar inte lika lång tid om att utbilda en ny, kostar inte heller lika mycket.

Dessutom, det är bra att vi har tvåspråkiga läkare i Sverige, med tanke på hur mångkulturellt vårt samhälle är. Tycker inte du det?

• Anonym (****)
    tobbe01 skrev 2015-10-17 15:41:48 följande:
    Absolut har du rätt. Tvåspråkiga läkare behövs och innan de läkare som kommer hit hunnit lära sig svenska så kan de ta hand om sina landsmän MEN när lilla "rasistiska" jag eller ngn av mina anhöriga ska opereras så vill jag säkerställa att det är en godkänd legitimerad (med svenska mått) läkare som söver och som håller i kniven. Jag är lite försiktig av mig..................
    Så det går alltså till så, att läkare som inte kan söva folk gör det i alla fall?

Har aldrig hört talas om det, faktiskt. Men det är väl en skröna (som mycket annat, kanske uppsnappat i Gerts taxi) som vissa i Sverige gärna sprider.
  • Anonym (****)
    Anonym (Joråsåatte) skrev 2015-10-26 10:04:46 följande:

Vi som är sjuka, handikappade, vi är beroende av ett starkt socialt skyddsnät. Jag betalar gärna in hög skatt om detta skyddsnät, inte bara för mig utan för de som har barn som går i skolan eller för de som är gamla och behöver vård mm mm, alltså om detta skyddsnät bibehålls. Jag är inte intresserad att betala in skatt till en ineffektiv och kostsam migrationspolitik.
    Inga problem. SD värnar om våra egna, det säger dom hela tiden. Så de kommer att hjälpa dig.
Svar på tråden Dagens Industri varnar att Sverige står inför en ekonomisk kollaps...