Inlägg från: Anonym (Alarmism) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alarmism)

Dagens Industri varnar att Sverige står inför en ekonomisk kollaps...

Just nu påbörjas byggandet av en massa nya bostäder. 250 000 nya bostäder ska stå färdiga till år 2020. Vi kommer klara detta, om bara tillräckligt många svenskar tar sitt ansvar och inhyser minst en flykting i sina hem tills dess att dessa får bostad. Givetvis mot ersättning om man nu önskar det. Man nyttjar nu alla övergivna tillgängliga byggnader som finns, vilket täcker upp det mesta av flyktingströmmen. Tänk också på att många som kommer hit är utbildade och kan gå direkt till jobb så fort de lärt sig svenska språket, då blir de en tillgång för oss. Jag börjar mer och mer tro att SD:are aversion mot flyktingar handlar mer om ras och ursprung/hudfärg än om att de är oroliga för ökad flyktinginvandring. För hur anpassningsbara dessa flyktingar än visar sig vara, så gnälls det alltid och klagas från SD-håll. Antingen är de "lata jävlar som inte vill jobba utan bara leva på bidrag", eller omvänt så "tar de våra jobb, då de har förtur in på arbetsmarknaden", samt att "De tar våra svenska kvinnor och våldtar dem". Samma retorik som skinskallarna hade på 80-90-talet. Men när en svensk man vill ta sig en asiatisk kvinna eller kvinna från ett annat land så är det tyst med kritiken och klagandet.

SD är ett parti för svenska "machomän" som dricker öl, har bilintresse och som själva har en skev kvinnosyn. Inte sällan bor de på mindre orter där flyktingmottagandet är lågt.

Det ser bara patetiskt ut när människor som i grunden är rasister försöker finpolera sina resonemang för att få det att se ut som att de är rädda för Sveriges framtid.

Fel, ni är rädda för att eran smutsiga byk ska komma fram, så att det blir tydligt vilka smygrasister ni varit och är (även om ni varit dåliga på att smyga med det) och för att, när ni ställs inför människor av annan hudfärg och annat ursprung, inte ska lyckas dölja erat hat utan det lyser igenom.

Många SD-sympatisörer borde underkasta sig terapi för att bli av med sitt synnerligen osunda hat.

• Anonym (Alarmism)
    Anonym (Väldigt orolig) skrev 2015-10-15 18:00:26 följande:
    Varför läser du inte artikeln?
    Jag läser inte rasistiska artiklar, vare sig de förekommer i Dagens Industri eller på Avpixlat..

• Anonym (Alarmism)
    smellsroses skrev 2015-10-15 18:25:47 följande:
    Alltså så himla sorgligt... Tror du på allvar att du är mindre fördomsfull än någon annan?

Att du inte ens läser artikeln - visar inte det att du är extremt fördomsfull och har förutfattade meningar om det som står? Vad skulle hände om du faktiskt läste artikeln och insåg att det finns ett enormt problem med invandringen som en dag till och med kommer att drabba dig...?
    Okej, nu har jag läst artikeln. Regeringen har utlovat mer pengar och resurser till kommunerna, så då får man väl lita på att det blir så.

• Anonym (Alarmism)
    smellsroses skrev 2015-10-15 19:05:51 följande:
    Och var tror du att de pengarna kommer ifrån? Svenska folkets skattepengar kanske?

Vad får folk att betala in pengar - jo, genom jobb. 

Artikeln handlar inte om att kommunerna ska få in mer pengar från regeringen, och då kommer alla problem att lösa sig, utan snarare att den ekonomiska tillväxten kommer att minska i och med flyktingströmmen. 

Kort fattat:

Fler flyktingar --> mer bidrag --> mer behov av sjukvård och skola --> ännu mer pengar som måste tas från staten --> mindre BNP/person --> utländska investerar drar sig undan --> sämre välfärd --> höjd skatt --> ännu sämre tillväxt --> sämre för både dig och mig
    Så vad ska vi göra tycker du? Ska vi skicka hem alla som fått uppehållstillstånd till kriget igen? Är pengar viktigare än människoliv för dig?

• Anonym (Alarmism)
    Anonym (Nexus) skrev 2015-10-15 21:03:19 följande:
    Jag känner faktiskt inte att jag har något sådant ansvar. Tycker du det skulle vara rätt att tvinga sådana som mig att ta emot människor i så fall? Kanske under parollen att jag är rasist som inte är beredd att göra det?
    Kanske ingen heller kommer känna något ansvar för dig om det blir krig mellan t.ex. Ryssland och Sverige och du tvingas fly. Frågan är om du skulle tycka att de som avvisade dig i det land du flydde till är rasister..

• Anonym (Alarmism)
    Anonym (Nexus) skrev 2015-10-15 23:19:31 följande:
    Varför skulle det vara rasistiskt om ett land skulle avvisa mig om jag behövde fly?

Och att var och en får klara sig bäst det går om det blir krig är väl ganska självklart?

Nåväl, min fråga var om du tycker att det skulle vara ok att tvinga mig att ta ansvar om jag inte frivilligt gör det.
    Självklart ska ingen kunna tvinga dig. Men förvänta dig då inte heller att någon hjälper dig ifall Sverige hamnar i krig.

Svar på tråden Dagens Industri varnar att Sverige står inför en ekonomisk kollaps...