Inlägg från: Surkatten |Visa alla inlägg
  • Surkatten

Jag känner mig tom

Vet hur det känns och hur du mår. Du är verkligen inte ensam! Man känner sig så otroligt tom, både kroppsligt och själsligt. Man tror också man är ensammast i världen om detta, men så är det inte! Min läkare sa att misfallsrisken är 30% vid en graviditet.

Vi blev gravida direkt efter missfallet och det gick bra. Sitter nu gravid med 2an i v10 och har just sett ett tickande hjärta på Vul.

Har varit skiträdd båda graviditeterna fram till ultraljuden. Men tyvärr är det spelets hemska regler.

Mitt tips inför framtiden: var lyhörd på hur gravidsymptomerna är i kroppen, om de blir starkare eller avtar och be om tidigt ultraljud om det är möjligt. Man har satt v12 då majoriteten av missfall sker i V6-8 men kan ta flera veckor för kroppen att stöta ut (MA). Och ta till dig detta som min läkare sa till mig när jag var som mest förtvivlad "kvinnor som får missfall får i regel barn, att ni blivit gravida är ett tecken på att allt är som det ska"

När jag höll min nyfödda dotter i famnen så kunde kag inte låta bli att tänka "allt hände av en orsak" för hade jag inte fått missfallet så hade jag aldrig fått just henne! Och den tanken är än mer hemsk.

Svar på tråden Jag känner mig tom