Inlägg från: Grannemedfraga |Visa alla inlägg
  • Grannemedfraga

Skrika/gråta, timmar per dag.. Normalt?

Hej! 

Jag har inga egna barn så jag behöver lite hjälp här. Min granne som flyttade in i maj har ett barn (3-4 år gammalt kanske?) som bor under mig. Den första månaden då dom flyttade in sov jag kanske... 4 timmar per natt, för deras barn skrek fram till klockan ett på natten. Inte grät, utan skrek, och sprang runt runt runt runt i lägenheten. Tillslut orkade jag inte mer, min lägenhet var obeboelig, så efter att ha pratat med grannarna fyra gånger och bett dom dämpa sig men sagt att jag såklart har förståelse för att barn kan låta, så ringde jag hyresvärden. Dagen efter jag ringde hyresvärden slutade ungen skrika 4-5 timmar varje natt.  Helt plötsligt, bara sådär? 

Nu har skrikandet återupptagits, men under dagtid. Och det handlar alltså om timmar i sträck när deras unge kan gråta, skrika, gråta, skrika, gråta, skrika... I flera timmar, i sträck, oavbrutet. Och eftersom det är så fruktansvärt lyhört så hörs det att föräldrarna inte gör någonting (hör liksom när dom pratar). 

Är det här normalt? Alltså att barn skriker i mellan 1 - 5 timmar, som besatt, riktigt gallskriker? 

Tacksam för svar!!!

Svar på tråden Skrika/gråta, timmar per dag.. Normalt?