Anonym (xx) skrev 2015-10-14 16:14:54 följande:
Ja jag har lärt mig att man alltid vinner på att inte binda räntan i långa loppet. Men nu finns ingen antydan att den skulle gå upp så vi ser de inte som någon osäkerhet alls faktiskt. Å speciellt inte över tre år bara.
Vi renoverar och amorterar, hur man gör gör man ju efter sina förutsättningar. Ett lån på under 1 miljon är inte så mycket, så jag tycker ni prioriterar rätt där. Men vi har lån på över 4 miljoner så vi tycker det e bra att amortera, det är ett sparande för framtiden för oss :) men samtidigt har vi intäkter på ca 250.000 om året på fastigheten med, med möjlighet att öka intäkterna. Så man måste ju se en helhetsbild på det hela :)
Ja, det går ju göra på olika sätt. Vi som förstagångsköpare med ganska osäkra inkomster ville ha både hängslen och livrem. Men nu är vi klara med de stora utgifterna så då kan vi lägga om fokus lite. Tak, dränerad grund, nytt värmesystem, elomdragning, nytt kök, nytt badrum, delvis nya fönster och ytskikt i 6 rum på två års tid har ju kostat en slant milt uttryckt. Om vi lägger lika mycket på amorteringar är vi skuldfria inom två år, vilket inte direkt är prioriterat.
Vad har ni för verksamhet på fastigeten om man får fråga?