Inlägg från: elinlinnea |Visa alla inlägg
  • elinlinnea

Eskilstuna BF juni16

Hejsanhoppsan!

Plussade nu igen (tjoho) efter en påfrestande tid efter en ofostrig graviditet.
    Är nu i v6. (5+5) med första barnet.

Bor i centrala Eskilstuna och har BF den 9 Juni 2016. 
    Hade varit roligt ifall någon i närheten ville följas åt under resans gång. {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Eskilstuna BF juni16
  • elinlinnea

jag är född 95! Så jag är 20 år gammal. Är väl inte så väldigt ung egentligen det var väl snarare att jag inte visste vilken kategorie jag skulle välja :)

• elinlinnea

Ursäkta sent svar, det har varit fullt upp här hemma! 

Var på ultraljud förra veckan, allting såg alldeles utmärkt ut och alla värden var på topp. Det var full skutt därinne så det var en stor lättnad. Det extrema illamååendet kom tillbaka för ungefär 1 v sedan, så pasta och mos är i princip det enda som går hem just nu. Men det är det värt :) 

Hur är det med dig? 

• elinlinnea

Vad roligt att höra Malla! Längtar tills jag också kan få känna lite mer rörelser. Just nu är det mest fladder :)

• elinlinnea
    becka1989 skrev 2015-12-10 09:14:14 följande:

Hej, Har inte bf i juni utan i april :)

Kul med flera från Eskilstuna som ska få barn.

Vad kul! När är du beräknad ? :)
  • elinlinnea
    becka1989 skrev 2015-12-10 22:03:32 följande:

Är beräknad den 18 april så lite före dig :) men kul att kunna få kontakt med unga som ska ha barn samma år :) är ju inte så långt mellan oss.

Åh men vad spännande! Då har du inte så jättelångt kvar.

Nej jag såg det, kul att kanske kunna dela lite upplevelser.

Hur har du mått under denna tid då?
  • elinlinnea
    Malla1 skrev 2016-09-02 11:07:44 följande:

Det är bara bra med oss, lilla fröken växer så det knakar

Hon ville komma ut lite tidigare så hon kom i V.37+4 :)

Vad kul att höra! Vår lilla krabat hade också brått ut och kom 36+0
  • elinlinnea
    becka1989 skrev 2016-09-02 18:06:51 följande:

Våran ville stanna länge kom ut 30april istället för 18de ;) allt går bra och lillen växer som bara den.

Hur går allt för dig då?

Då var det mysigt därinne alltså! :) hur mådde du då? Måste vara otåligt att gå över tiden.

Vi låg uppe på Neo i 10 dagar men allt har fungerat jättebra, dock är han en riktig liten kräkbebis. Han sover hela långa nätter nu så han har en väldigt tacksam mamma iallafall. Kul att se hur fort de utvecklas i den här tiden
  • elinlinnea
    Malla1 skrev 2016-09-02 19:54:08 följande:

Ja verkligen, alla mina barn har varit riktiga kräkisar men den här är ganska lugn på den fronten, är väl därför hon går upp nästan 1,5 kg i månaden hehe :)

Hon har börjar röra på sig mer nu, snurrar runt i cirklar när hon ligger på mage och kan även sitta en liten stund, känner att hon är väldigt tidig med allt så jag brukar säga till henne att hon måste sakta ner för hon känns så stor och det här klmmer ju att vara min sista bebis!

Vad härligt! Hos oss känns det som att allting, inklusive oss själva, luktar kräks. Haha... tvättmaskinen går på helvarv dygnet runt känns det som.

Ja det är kul att se så mycket hända men trots det vill jag hinna med i svängarna så man riktigt kan njuta
  • elinlinnea
    becka1989 skrev 2016-09-02 20:59:19 följande:

Åh jag mådde väl sådär blev illamående och kräktes dom sista dagarna, och jobbigt att gå och vänta,

Vattnet gick och det var bajs i så hamnade på neo själva i 7dagar värsta jag varit med om så dålig kommunikation mellan bb och neo så vart galen förstörde tyvärr all amning så blev pumpa och flaska och ibland ersättning.

Våran har sovit hela nätter sen han var 8veckor riktigt skönt, nu är han gnällig och varit det hela veckan pga av tänder jobbigt men det går ganska bra ändå

Förstår att det måste varit jobbigt.

Mitt vatten gick också. Tråkigt att du fick sådan dålig upplevelse på neo/bb och att det strulade ned ammningen. Var sjukt segt att ligga där i 10 dagar men tjejerna där var helt fantastiska mot oss.

Åh vilken duktig kille ni har! Här hemma kände jag mig nästan levande död den första tiden innan nätterna blev bättre.
  • elinlinnea
    becka1989 skrev 2016-09-02 23:14:41 följande:

Jo jobbigast var kommunikationen mellan, låg på bb själv medans sonen låg på neo dom första 3dagarna skulle ha börjat pumpa första dagen men dom på bb hade inte fått informationen från neo förren dag 3 så var helt galet, trivdes inte alls men hade jätte trevlig personal på dag 3 när vi fick flytta till familjrummet på neo och fick in sonen på rummet äntligen. Kunde ha blivit kvar mycket längre om inte mannen hade krävt att få prata med läkaren där eftersom det inte hände något, dom ökade bara mat via sond men den skulle bort. Stressade och arga på varandra valde vi att försöka med flaska om han inte hade tagit den skulle vi bli kvar ytterligare en vecka men han tog den på en gång och fick bröstmjölk efter 5dagars kämpande med att få igång den. Vill aldrig göra om det.

Blä. Vilken röra. Förstår att ni inte vill göra om det! Men vad man uppskattade att få komma hem sen!
  • elinlinnea
    becka1989 skrev 2016-09-03 08:50:29 följande:

Oja så skönt att komma till sin egen säng och soffa haha

Hur gammal är din kille då??

Han är lite drygt 3,5 månad nu ???? växer så det knakar och äter som en riktig karl
Svar på tråden Eskilstuna BF juni16