• Berguven

Inbjudningskort till kalas på förskolan?

Ska man inte bjuda alla barn så ska man inte blanda in förskolan i det hela. Det är inte pedagogernas roll att smussla runt med inbjudningar och exkludera andra barn.

Det viktiga är också att man antingen skriver på inbjudan eller pratar med föräldrarna om att deras barn inte ska prata högt om detta. Det är inte roligt när 2 av "kompisar" sitter och pratar om att de är inbjudna till Emelies kalas och där sitter Hampus som inte har blivit bjuden alls. 

Rent allmänt så tycker jag att indelning av tjejer och killar är helt fel. Jag umgicks med alla, oavsett kön, när jag var liten och hade blivit riktigt ledsen om jag inte hade blivit bjuden på mina killkompisars kalas bara för att jag är tjej. 

• Berguven
    Brumma skrev 2015-10-13 11:10:14 följande:
    Fast du kan inte sätta munkavle på barn..

Att be barn hålla hemligheter så tycker jag går alldeles över gränsen. .

Det är elakt att bjuda NÄSTAN hela gruppen men utesluta ett eller två barn. Men barnen måste få lov att bjuda sina vänner och inte bli satta med munkavle ..

Fast det tycker jag. Inte munkavel men jag tycker att man kan få förklara situationen för sitt barn och hoppas på att hon eller han väljer att hålla tyst om det för att inte såra de andra barnen.

Jag kommer i alla fall att bjuda alla barn eller inget. Jag tycker inte om exkludering, det hör inte hemma i så ung ålder.

Svar på tråden Inbjudningskort till kalas på förskolan?