Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

Är det konstigt att jag har bilder på min döda syster?

Jajaja92 skrev 2015-10-13 17:19:27 följande:

Ja, sambon reagerade dumt och omoget MEN vad är det med alla på fl som skriver dumpa hela tiden? helt hysteriska, dumpar ni era män så fort ni är oense eller vill ni skapa problem hos andra? obehagligt

Tycker det är stor skillnad på att vara oense i ett förhållande och att bli kontrollerad av någon som inte visar någon som helst respekt för en. När den ena parten kräver orimliga saker, kör över den andre och utsätter den för saker som personen i fråga inte känner sig bekväm med, då har man klivit över gränsen för vad som är ok och därmed förbrukat sin möjlighet till diskussion. Särskilt om den utsatte har sagt ifrån.

Vad skulle du säga om det var din syster/mamma/dotter som var i ett förhållande som liknar ts? Skulle du be henne att fortsätta kämpa för förhållandets överlevnad trots att hon blir kontrollerad, behandlad respektlöst och övervakad?
  • Utflykt i verkligheten
    Jajaja92 skrev 2015-10-13 17:42:06 följande:
    om det är min syster/mamma/dotter vet jag troligen mer om hur deras förhållande ser ut i helhet än vad vi vet om en främling på fl, men jag är ändå väldigt försiktig med att uttala mig om andra, även nära personer ska göra slut eller inte. Ett kärleksförhållande är inte som en arbetsplats man känner sig missnöjd med och säger upp sig från. Som sagt, vi vet ingenting om deras förhållande och personligheter förutom det här.
    Precis. Alltså kan vi enbart ge råd utifrån det vi får veta, och i det här fallet så får vi veta att ts blir överkörd och domderad med - vilket inte under några som helst omständigheter är ok.

Om ts hade blivit slagen, hade du varit lika diplomatisk? Det här är psykisk misshandel ts beskriver, och dessutom i en situation när hon egentligen behöver stöttning och tröst.
Svar på tråden Är det konstigt att jag har bilder på min döda syster?