Inlägg från: Anonym (Görav) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Görav)

Är det konstigt att jag har bilder på min döda syster?

Det finns en tråd om "har du knäat någon i pungen någon gång". Jag har inte det för jag har inte varit tillsammans med din pojkvän TS! Vilket pucko. Jag har tack och lov inte förlorat någon riktigt nära anhörig ännu men tycker inte du är konstig! Han är däremot en skit som snokar och sedan hoppar på - DIG?!

• Anonym (Görav)
    Anonym (Syster M) skrev 2015-10-12 18:39:47 följande:

Han tog upp detta med bilderna nu igen efter jobbet.

Han säger att jag måste ta bort dem och att han ser det.

Han tycker att det är sjukt och vill att jag kontaktar psyk för utredning :(

Han säger också att han vill att vi tar bort allt som påminner om min syster. Eftersom hon är död och det är onormalt att ha kvar saker ifrån någon som inte lever.

Jag har tex sparar ett halsband jag gav henne när hon fyllde 20, samt lite brev hon skrivit till mig när hon var liten. Och sen en servis hon målat när hon gick på gymnasiet. Etc.

Börjar fundera på om det är han som.behöver söka hjälp.

Ta genast och samla ihop dina minnessaker av din syster och lämna dem hos någon släkting/vän du litar på. Sedan behöver du hjälp med att separera från honom. Han är utan tvekan ungefär så sjukligt svartsjuk och kontrollerande msn kan bli när han ser en konkurrent i din döda syster! Se till att inte vata ensam i början när du lämnat honom!
  • Anonym (Görav)
    Anonym (En jobbig situation) skrev 2015-10-14 10:07:49 följande:

Hejsan TS.

Jag kan omöjligen förstå hur du nu mår och känner eller hur någon i din närhet mår. Jag har lite frågor till dig. Stod du och din syster varandra nära? Jag personligen tycker att man bör få sörja på det sätt som man själv tycker är bäst. Sorg är något väldigt personligt och alla reagerar olika.

Jag tar absolut inte din sambo/man i försvar, men han kanske märker att du mår väldigt dåligt och många män har en tendens att tro att saker försvinner eller går över om man bara inte låtsas om dom. Min sambo är så, tiger i tystnad och försöker glömma allt jobbigt. Prata om den eller ta upp det i ett samtal och han går därifrån eller byter samtalsämne.

Nu vet jag inget mer om din sambo än vad du skriver, men hur var han innan bortgången? Kanske du har gått och mått dåligt över detta länge och varit nere?

Kanske han hade hoppats och trott att när din syster äntligen fick frid efter att ha mått dåligt länge, så skulle du börja må bättre och saker skulle gå tillbaka till det "vanliga".

Nu förstår jag att du känner kanske just nu att det aldrig kommer bli som förr, men jag tänker om det är det som din sambo hoppas och tror. Han kanske tror allt sånt kommer fortare om du inte har saker omkring dig som påminner dig om din syster? Fast han säger det på ett väldigt klantigt sätt, men män har en tendens att vara ganska rakt på och ha inte så väldigt genomtänkta svar på saker.

Har ni pratat igenom hur din sambo och dina barn mår i allt detta? Han kanske mår mer dåligt än vad han vill visa? Kände han din syster väl? 

Har du berättat för honom att det är ett sätt för dig att bearbeta sorgen?

Och har du också berättat för honom att han gör dig väldigt ledsen genom att han kollar igenom din telefon och säger dessa saker till dig? Han kanske inte förstår riktigt hur dåligt du mår... massa frågor, men allt är oftast inte svart eller vitt.

Hoppas att allt ordnar sig för er alla... styrkekram!

Vi kan inte gå runt och ha lika låga krav på mäns respektnivå och sunda förnuft som vi har på småbarn. Såvida han inte är retarderad bör han inte få komma undan med att bete sig så.
Svar på tråden Är det konstigt att jag har bilder på min döda syster?