Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

Är det konstigt att jag har bilder på min döda syster?

Din sambo, är han nånstans under 20 år gammal? Han låter som en klassisk 16 åring.. Men alla är vi olika, jag tycker hans beteende låter väldigt outvecklat.

• CissiJissi
    Haskel skrev 2015-10-12 16:29:22 följande:

Det är inte alls konstigt att han tycker det/du är sjukt/sjuk.

Han har bara inte förlorat någon på det sättet som du.

De som däremot varit med när någon närstående dött, vet att det inte alls är konstigt. En död människa är inte skrämmande. Det ser ofta väldigt fridfullt ut, vilket absolut kan hjälpa en i sorgearbetet. 

Menar du att man måste vara med om detta själv för att kunna förstå? Jag har inte varit med om liknande överhuvudtaget men upplever däremot att detta generellt har med mognad och erfarenhet att göra - därför tycker jag sambons reaktion låter mer som en klassisk tonåring, int en vuxen reflekterad man.
  • CissiJissi
    Anonym (Syster M) skrev 2015-10-12 18:39:47 följande:

Han tog upp detta med bilderna nu igen efter jobbet.

Han säger att jag måste ta bort dem och att han ser det.

Han tycker att det är sjukt och vill att jag kontaktar psyk för utredning :(

Han säger också att han vill att vi tar bort allt som påminner om min syster. Eftersom hon är död och det är onormalt att ha kvar saker ifrån någon som inte lever.

Jag har tex sparar ett halsband jag gav henne när hon fyllde 20, samt lite brev hon skrivit till mig när hon var liten. Och sen en servis hon målat när hon gick på gymnasiet. Etc.

Börjar fundera på om det är han som.behöver söka hjälp.

Men wooooah....... Vad är det här för människa egentligen? Han resonerar så märkligt för att vara en vuxen? Tror absolut det är han som behöver prata med någon... Jag låter så sjukt krass nu, beklagar, men tycker bara han är så orimlig!
Svar på tråden Är det konstigt att jag har bilder på min döda syster?