Vad ska man köpa i doppresent?
Jag ska på dop om tre veckor och vet inte vad jag ska köpa i doppresent. Det är min kusins dotter som ska döpas. Jag vill inte lägga ut mer än ca 350 kr. Har ni några idéer?
Jag ska på dop om tre veckor och vet inte vad jag ska köpa i doppresent. Det är min kusins dotter som ska döpas. Jag vill inte lägga ut mer än ca 350 kr. Har ni några idéer?
Jag hade köpt en månadssten och en finare ask till som hon kan ha som prydnad när hon blir vuxen.
Köp en bok där man döper huvudkaraktären efter barnets som döps. Min kusin fick en sån i present och det kändes personligt och som en väldigt bra, och användbar, gåva. Kostar inte alls mycket, tror jag hittade en för strax under 300:-...
Jag har två sajter som jag skulle rekommendera; www.bondeofsweden.se har en hel del unika doppresenter och på www.doppresenten.com hittar man lite mer klassiska doppresenter som smyckeskrin, sparbössor och fotoramar. Tror man kan få de flesta produkterna graverade där också.
Det där med doppresenter är verkligen en djungel och kan vara riktigt svårt, speciellt ifall man vill ha en lite mer personlig present. :)
Barnkammarboken har jag köpt i doppresent till allabarn i släkt- och bekantskapskretsen. De funkar i många år och går ofta i arv till de egna barnen sedan samt funkar ofta som inredningspryl då böckerna är vackra. Har de funnits i presentförpackning eller jubileumsutgåva så har jag köpt den varianten, annars har jag valt någon variant som passar just det barnet/föräldern och bett kassörskan i bokhandeln att slå in paketet snyggt.
Jag har gett bort en doptavla vid flera tillfällen, den brukar uppskattas! Jag beställde dom på http://lia-design.se/doptavla/ Smycken är aldrig fel heller! Själv fick jag ett halsband med ett litet silverhjärta när jag döptes och det har jag faktiskt börjat använda igen som vuxen, eftersom hjärtat inte är så "barnsligt" utan även passar vuxna. Det kallar jag en doppresent som man har glädje av länge!
Jag köpte ett gosedjur och broderade själv barnets namn på. Blir väldigt personligt då.
Dragleksak i trä
Speldosa
Bok
Mobil att ha ovanför sängen
Fin mätsticka att sätta på väggen.
Kolla på teddypost.se säljer nallebjörnar med namn och har personliga presenter till bra priser
Jag har fortfarande kvar min Lyckopeng som jag nog fick när jag döptes. Mina barn har fått en av sina morföräldrar. Tyvärr passerade min genom silen på tvättmaskinen så den har tappat sin blanka yta, annars hade jag kunnat använda den än.
Andra roliga saker som barnen fått är en trästol med namn, datum och bild målad. Yngsta dottern fick ett påslakanset med sitt namn broderat på. Halsband går också alltid hem. Barnkammarböckerna räcker ju också länge.
På miniroom hittade jag jättemycket fint till dop, finns en sida med tips på doppresenter
Tyckte speciellt mycket om snuttefiltarna som jag beställde med barnets namn broderat på (fanns även badcape med namn). Blev väldigt uppskattad och kändes personlig. Passar både pojkar och flickor. Länkar nedan
Snuttefilt med namn
Badcape med namn
Även gåbilar brukar vara uppskattade doppresenter.