Bonusbarnet vill inte att vi ska ha barn!
Som "bonusförälder" själv förstår jag att det sårar dig. Nu har inte min "bonus" sagt så utan snarare vill hen att vi ska skaffa barn så att hen kan få ett lillesyskon, men jag kan identifiera känslan ändå och den suger ju. Man tar extra hårt åt sig när barnet säger sådär då man inte är dens förälder och mest känner sig som att man är ivägen. Min "bonus" kan också säga elaka saker, så trist men naturligt och barn säger ju så till sina föräldrar också - det är ju ofta för att testa och inte för att vara elak. I det här fallet är det ju solklart att hans sexåring tror att han ska glömmas bort, det säger han ju själv. Men som andra sagt här. Han bestämmer inte och detta ska inte påverka er alls. Sedan tror jag också att när det väl är "dags", när du är gravid eller när barnet fötts, så kommer han tycka annorlunda. Man kan prata med barnet och säga att han alltid är viktig, och det har ju din kille gjort också. Ni har gjort alla rätt, men diskutera det inte med honom för han bestämmer inte det och det måste han få veta när han säger sånt där.