Bonusbarnet vill inte att vi ska ha barn!
Hej!
Min partner har en snart 6 årig son som verkar tycka väldigt mycket om mig.
Men från ingenstans kom han och talade om för oss att vi inte får skaffa barn. (Vilket vi inte ens har pratat öppet om) Varför? För att han inte vill!
Senare framkommer det att han tror att han inte kommer ha någon pappa kvar då. Men tydligen får hans mamma skaffa barn med vem hon vill. Pappan får bara skaffa barn med hans mamma och inte med mig.
Under mycket gråt och skrik om att han inte vill de försöker pappan förklara att han alltid kommer vara hans pappa och att enda skillnaden är att han får ett syskon. Men han köper det inte, utan fortsätter bara med sitt "DU FÅÅÅÅR IINNTEE!!!"
Jag har inga egna barn och har heller aldrig dejtat någon med barn tidigare. Kan inte låta bli och känna mig väldigt ledsen och sårad.
Vad ska jag göra? Han är helt underbar men samtidigt väldigt bestämd om att allt ska vara på han sätt, men vi jobbar på att han ska förstå att han inte bestämmer allt om alla.
Jag och min partner vill gärna ha ett barn till men hur gör vi det utan att 6 åringen ska känna sig överkörd? Jag vill inte vara personen som kom in i hans liv och "förstörde"..
Känner mig väldigt vilsen i den här situationen..