Inlägg från: Monchichier |Visa alla inlägg
  • Monchichier

Torra läppar!! Tips??

Du kan smörja in läpparna hur mycket du vill, med vad du vill, men du kommer aldrig bli kvitt med grundproblemet om du inte börjar dricka mycket vatten.

Läpparna är torra eftersom de är uttorkade och de kommer aldrig att förbli mjuka om du inte dricker tillräckligt varje dag.

• Monchichier
    glutten skrev 2015-10-11 21:15:19 följande:
    Läpparna blir även torra när temperaturen sjunker och luften blir torrare. Dvs vintertid. Jag har mkt torra läppar på vintern oavsett hur mycket jag dricker, jag lovar.

TS: sluta slicka på läpparna, det gör det bara värre. Prova nåt av de tips på krämer du fått i tråden (själv gillar jag Carmex, den tar bort allt fnas men måste tyvärr smörjas på ofta).
    Det beror ju på att läpparna blir frysskadade, ganska självklart när de är helt oskyddade. Dock så är det fortfarande alldeles för varmt i landet för att det just nu ska bero på det, om man inte bor vid Treriksröset.

På vintern ska man smörja in läpparna rikligt när man går ut med något som skyddar mot kyla (typ idomin eller något annat vattenfritt). När man kommer in i värmen tar man bort det.
Svar på tråden Torra läppar!! Tips??