IVFare i Stockholm?
Vi var överlyckliga efter vårt första ivf- blev gravida!
På rutinultraljudet såg allt fint ut men de bad oss komma in 2 v senare bara för att mäta huvudet.
Då upptäcktes: stora missbildningar och barnet kommer att dö direkt. Nu ska jag föda ut det i 6 månaden. Vår värld har rasat samman. Gå på fler ul än bara det första är min rekommendation. Ingen ska behöva gå igenom det här!
Jag är så ledsen för er skull, jag har själv gått igenom ett avbrytande i v 18 nu i september, idag var beräknad födelsedag så denna dag har varit väldigt jobbig. Du kan skriva till mig om du vill, jag är med i en annan tråd som heter Down Syndrom - vi som gjorde abort, den är mycket bra och har varit bra för mig. Du kan gå med och skriva och läsa. Skriv mycket och ta kuratorstöd, det är hemskt det ni går igenom och det kommer vara jobbigt efteråt. För mig har det börjat bli lättare, men det kommer fortfarande bakslag, som idag. Fy fan, säger jag bara, det finns ingen rättvisa i detta, jag är så ledsen för er skull för det ni kommer gå igenom, allt hoppoch längtan som rycks bort. Du tror det inte nu, men du kommer ta dig igenom detta. Du kommer kunna känna glädje igen, men det tar tid. Jag tänker på er.