• Iskristall

IVFare i Stockholm?

Susodus skrev 2016-05-25 12:06:58 följande:

Hej, när har du rul? Jag har den 30:e maj, börjar också nojja men jag har ju sett att allt ska vara bra, men jag drömde att jag var tvungen att avbryta och börja om igen. I och för sig hände det ju förra gången och drömmen kom vid samma tid som sist, men nu har jag passerat 17+3 (är 18+2), så det är inte så konstigt och det är en lättnad att jag nu är på "nytt spår". Usch jobbigt att tänka på så jag tänker inte på det, tänker positivt istället.

Kände ju starka sparkar vid v 16 men det var nog mer tur än ngt annat för jag har inte känt sedan dess men sett rörelser på ul. Tror det är normalt att bli lite orolig, men i de allra flesta fall så är allt precis som det ska.

Å vad roligt! Den 31/5 har vi rul! Ja det är nog fullt normalt att bli nervös och orolig att allt inte ser bra ut. Men försöker också tänka positivt! Jag har ju också sett liv och rörelse på ul när vi gjorde kub för ett par veckor sen

Håller iallafall tummarna för oss!
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-05-29 21:48:48 följande:

Trodde aldrig att Mors Dag skulle kännas så tuff...

Å Jag lider med dig! Tänker på dig och alla kvinnor i samma situation! Jag önskar så för dig och håller tummarna allt vad jag kan för er! Stor kram
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-06-14 16:38:49 följande:

Idag är vårt BF! Önskar så att den lilla hade stannat...

Ja åh så jobbigt sjöblomman! Kram!
  • Iskristall

Inte bebis här förrän i höst, v.23 här Vi ligger nära varandra Susodus, när har du bf? Jag har 31/10.

Jobbigt med ishias!

• Iskristall
    Corall skrev 2016-06-29 10:05:34 följande:

Måste bara få dela med någon, vågar inte berätta för någon än: I två år har jag och min man försökt få barn, och sedan februari är vi i IVF-behandling. Det har (som ni alla vet härinne) varit tufft både fysiskt och mentalt. Men nu är jag gravid!!! Så tidigt, bara v6, så jag vet så klart inte hur det går. Jag ville bara dela med några, och säga att det finns hopp. Kram!

Stort grattis, vad härligt och lycka till!
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-06-29 13:54:43 följande:

Hej, jag har 23 okt, men jag vill ha snitt så det blir kanske en vecka tidigare. Har inte fått datum ännu, måste fightas lite först.

Jobbigt att man ska behöva fightas. Men hoppas det går bra!
    Sälma Riit skrev 2016-06-29 12:06:35 följande:

Jodå, har en liten flicka på drygt en månad :)

Stort grattis vad roligt!
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-06-29 22:37:19 följande:

Vår tös är 10 dagar gammal idag och ska heta Siv :)

Grattis, så roligt!

Tänker tillbaka på när jag först hittade den här tråden och fick så mycket stöttning av er tjejer när ivf-resan började för min del! Tack! Och tänk nu har bebisarna börjat komma till världen! <3
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-07-01 09:44:47 följande:

Åh! Vad roligt att läsa det du skriver <3

Hur mår du nu i din graviditet?

Ja, ni var underbara och svarade på massa frågor!

Jag mår bra, v.23. I går började jag med gravidträning och ska gå 1gång/v. Lite problem med ryggont men förhoppning finns att det ska bli bättre med lite träning
  • Iskristall
    Sälma Riit skrev 2016-07-01 17:47:52 följande:

Det är kanon med träning! Jag tränade in i v 38 och kände mig superstark under förlossningen. Lycka till!

Oh vad härligt att höra! Tack för pepp
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-07-01 20:27:26 följande:

Skönt att kunna träna! På slutet gick jag på gravidyoga. Testat det?

Nä, jag har funderat på det. Nåt tips på vart man kan vända sig?
Svar på tråden IVFare i Stockholm?