• barn2011

IVFare i Stockholm?

Lycka till alla! Minns knappt vad jag hade för mediciner trots att det är mindre än två månader sedan jag tog mediciner senast hihi

Själv har jag blivit sjukskriven på halvtid för trötthet och illamående, finns inte en chans att jobba heltid som jag mår nu. Gick in i vecka tio idag. Hoppas det går över snabbt!

• barn2011
    Susodus skrev 2016-02-12 07:00:54 följande:

Rd9: Svagt men starkare plus, vill inte slösa ett cb digitalt, efter lite surfande verkar det som att testlagrets känslighet är 25 mlU/ml och cb digitalt 50 mlU/ml. Nu är det bara att hoppas att det håller i sig - och att det är friskt.

Stort grattis!!!
  • barn2011
    Live Love Hope skrev 2016-03-03 12:51:24 följande:

Trista besked färomdagen.

Man plockade hela 19 ägg från mig...

8 befruktades..

1 återfördes dag 3...

Inga av resterande gick att frysa in.

Känns hemskt tufft faktiskt... hade väldigt jobbigt äggplock då medicinerna inte funkade. Tanken att behöva göra det snart igen kanske...känns tung.

Har även haft några dar med ljusorangea flytningar...och efter 3 dagar orange... blev det sent igårkväll rött. Dock ännu inte i mensmängd...o dessa blödningar o spottings beter sig inte alls som det brukar.

Dessutom sent...

Imorrn e det testdags. Har inte fuskat o tjuvtestat...

Är toknervös faktiskt.

Grav.symtomen har minskat men vet de kan gå upp o ner ju.

Jag blödde också efter min senaste återföring, var helt säker på att det misslyckats. Stannade hemma från jobbet och deppade. Men sen fick jag plus och är nu i vecka 14! Stort lycka till! Vet hur tufft det är, kämpa på!
  • barn2011

Rekommenderar varmt terapi till alla som går igenom IVF eller andra svåra saker. Det har hjälpt mig så mycket att få andra perspektiv, vrida och vända på saker eller bara få förståelse och inkännande. 

Lycka till till alla! Själv är jag i vecka 18, snart dags för RUL!

• barn2011
    Sjöblomman skrev 2016-04-01 10:20:09 följande:

Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.

Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.

Bra jobbat! 10 är ju jättebra! Hoppas det går vägen den här gången!
  • barn2011
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-02 01:21:20 följande:

Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu

Underbart! Stort grattis! Nu hoppas vi att alla får göra ett sånt inlägg Hjärta
  • barn2011
    Sjöblomman skrev 2016-06-14 16:38:49 följande:

Idag är vårt BF! Önskar så att den lilla hade stannat...

Fy vad tufft
    Styrkekram!
  • barn2011
    TwinkyIVF skrev 2016-07-03 08:13:52 följande:

Hej!

24/6 på midsommarafton kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning 13.15.

Ge inte upp alla ni som fortfarande kämpar!

Stort grattis till Lily!

Själv är jag i vecka 31 och har slutat jobba pga foglossning. Känns overkligt att tänka på hur läget var för ett år sen när vi fått avbryta vårt sista försök precis innan sommaruppehållet och allt kändes hopplöst inför hösten.

Kan rekommendera Yogashala för gravidyoga, har precis avslutat en kurs där.
  • barn2011
    Susodus skrev 2016-07-04 00:19:53 följande:

Hej, borde också träna men känns lite sent påtänkt v25. Är du säker på att det är foglossning? Jag var på gravidmassage för jag trodde jag hade det, men han kunde konstatera gravidishias beroende på hur smärtan kändes i olika rörelser. Grymt ont, men det går att behandla och jag tycker att det blivit bättre.

Tror aldrig det är för sent även om det är lätt att säga. Jag skulle absolut hoppa på tex en gravidyogakurs i vecka 25 eller 31 som någon annan skrev. Jag är ganska säker på att det är foglossning i kombination med annat. Har varit hos sjukgymnast och massage, fått övningar, testat TENS, kryckor osv. Bara stå ut vilket faktiskt känns väldigt lätt
  • barn2011
    Corall skrev 2016-07-06 23:23:37 följande:

Jag skulle behöva råd: I föörgår ringde jag IVF-kliniken, och de sa att jag iom konstaterad graviditet kunde sluta ta Lutinus. Samtidigt står det i bipacksedeln att de ska tas i 30 dygn efter konstaterad graviditet (om jag inte minns fel), och kliniken rekommenderar också kvinnor som är över 40 (jag är 39) att fortsätta ta Lutinus. Iom detta så känns det läskigt att sluta med Lutinus nu direkt. Hur tänker ni?

Minns att det kändes väldigt läskigt att sluta med Lutinus! Om jag var du skulle jag ta tills de jag har är slut. Stort grattis och lycka till!
  • barn2011
    Susodus skrev 2016-08-15 16:32:19 följande:

Idag var jag på BB Stockholm och fick tid för kejsarsnitt den 17:e oktober. Känns så skönt. Blev dessutom grundligt undersökt och informerad angående blödningen som varit så det känns som man är i trygga händer. Hon var så bra! Sade direkt att hon inte tänkte tvinga mig till någonting eller börja försöka övertala mig till en vaginal förlossning. Det var så proffsigt och inkännande. Jag var beredd med mitt 8-sidiga pm... behövde inte säga någonting alls utan det beviljades direkt. Mycket empatisk och kompetent läkare som lyssnade till patienten. Så tacksam. Nu känns det som en stor börda lättat från mina axlar. Betyder att det är 9 veckor kvar...

Vad skönt att höra! Borde ju egentligen vara självklart men vi har väl inte kommit så långt... Själv ska jag in på vändningsförsök på onsdag, känns väldigt kluvet. Vill på ett sätt gå igenom en vaginal förlossning med allt vad det innebär och som jag ställt in mig på under hela graviditeten men det vore på ett sätt väldigt skönt att få ett datum för kejsarsnitt och slippa den långa väntan och alla krämpor. Vi får se helt enkel

Lycka till Susodus och alla andra!
  • barn2011
    Susodus skrev 2016-08-15 23:07:31 följande:
    Jag har ju gjort båda, visserligen har jag fått stora barn närmare 5kg, men man ska inte tänka att man går miste om någonting om det blir snitt, det är också en förlossning och blir väldigt speciellt, när barnet är ute är det samma känsla. Förstår om man vill ha erfarenheten, men jag som kan jämföra tycker att snitt är att föredra speciellt om det är risk för komplikationer. Hoppas du får som du vill!
    Tack! Vändningen gick bra så nu ställer jag väl in mig på vaginal förlossning ändå. Men det var fint skrivet om snitt och fick mig mer avslappnad inför resultatet idag.

Hoppas allt går bra för er nu!
  • barn2011

Hej allihop! Kan inte låta bli att gå in och läsa här ibland och se hur det går för alla! Känns så overkligt att vi hade hållt på med behandlingar i ett år förra hösten och allt kändes så hopplöst. Den 14/9 kom vår dotter till världen och det känns så omtumlande och underbart!

Jag vet att det kan vara jobbigt att läsa sånt här för er som kämpar men ge inte upp! Önskar alla stort lycka till!

Svar på tråden IVFare i Stockholm?