• Sops

    IVFare i Stockholm?

    Hey.Orange>> 29år / Enskede / 1 st 2 dagars / MVC mama mia söder / BF 20/6 2016

    Hope88>> 27år? / Farsta / 1 st 2 dagars / IVF Huddinge / TD 27/12 2015

    Hoppsan2016>> 37år / Stuvsta / .?.. / MVC södra BB / BF 14/6 2016

    Iskristall>> ?år / Enskede / 1 st 2 dagars / IVF st göran / TD 25/12 2015

    Sjöblomman>> ?år / Täby / 2 st ? Dagars FET / TD 17/12 2015

    Sops>> 26år / Bandhagen / inväntar godkänd remiss

    Susodus>> 39år / ? / 2st 3 dagars / TD?

    Sälma Riit>> 38 år / Hammarby Sjöstad / ? / MVC BB Sthlm / BF 23/5 2016 ?

    TwinkyIVF>> 26 år / Hässelby Strand / 1 st 5 dagars ? / MVC Lokal / BF 16/6 2016

    Uppdaterade listan med lite info om mig. Väntar dessvärre fortfarande på remissbedömningen. Men kikar in här lite då och då, hejar på er alla!

  • Sops
    Sjöblomman skrev 2015-12-17 23:10:47 följande:

    Det började blöda lite nyss, så nu är det tyvärr över för den här gången. Fan alltså!


    Jäkla skit också!! :(
  • Sops
    Susodus skrev 2015-12-19 18:34:31 följande:

    Jag är på rd 12 och har börjat blöda, så jag ger upp, tar julledigt, åker till Mexico efter jul och dricker tequiladrinkar, sedan hoppas jag på ny energi och kör i januari igen. Tack för en fin och bra grupp, lycka till allihop med era gravditeter och kom ihåg, när ivf-resan är över, då börjar det vi längtat efter, njut, lyssna inte på för mycket råd runtomkring och vi som är supperladdade genom ivf, tänk på att inte ha för höga förväntningar, ta det som det kommer, jag tror vi ivf-are är lite mer känsliga och lättare kan drabbas av förlossningsdepression, så var snälla mot er själva! All lycka och god jul och gott nytt år!


    Vad tråkigt att det inte gick vägen. Ha nu en underbar semester och ta nya tag sen! Kram till er!
  • Sops
    Sälma Riit skrev 2015-12-21 16:43:40 följande:

    RUL idag och allt såg bra ut. Drar en lättnads suck. Men är alla barnmorskor på ultragyn så konstiga? Vi frågade om allt var bra och hon gjorde inget för att lugna oss utan upprepade bara mantrat "enligt de parametrar jag har tittat på så bla bla bla...". Vi fattar väl också att hon inte kan se in i framtiden! 


    Vad tråkigt att ni stötte på "fel" person! Vi gjorde vår utredning på ultragyn och träffade visserligen en gynekolog men vi var så jäkla nöjda med henne, både jag och sambon! Förhoppningsvis lyckades ni bara träffa fel den här gången
    Och du, grattis till att allt såg bra ut!!
  • Sops

    barn2011>> 32år / Årsta / 1 st 2-dagars (4e återföringen på 3e försöket) / Fertilitetscentrum / Mvc lokal / BF 5/9 2016

    Hey.Orange>> 29år / Enskede / 1 st 2 dagars / MVC mama mia söder / BF 20/6 2016

    Hope88>> 27år / Farsta / / IVF Huddinge / IVF2 jan -16

    Hoppsan2016>> 37år / Stuvsta / 1 st 2 dagars / MVC södra BB / BF 14/6 2016

    Iskristall>> 38år / Enskede / / IVF st göran /

    Sjöblomman>> 29år / Täby / / IVF Sophiahemmet /

    Sops>> 26år / Bandhagen / inväntar kallelse, jun-aug.

    Susodus>> 39år / Södermalm / / IVF Sophiahemmet /

    Sälma Riit>> 38 år / Hammarby Sjöstad / 2st 2 dagars, en liten därinne :) / MVC BB Sthlm / BF 23/5 2016

    TwinkyIVF>> 26 år / Hässelby Strand / 1 st 5 dagars / MVC Lokal / BF 16/6 2016

    Nu har vår remiss blivit godkänd och vi står i kö "på riktigt"!
    Tänkte fråga er om råd, det är i dagsläget 7-9 månaders väntetid och vi har inget emot att vänta lite. Vi skulle gärna vilja börja med ivf i augusti men har förstått att de flesta ställena har sommarstängt och öppnar däromkring. Tror ni att det är bäst att ringa vårdgarantikansliet i vår och få en tid redan i juni för första besök innan de stänger för sommaren eller ringa i juni och få en tid för första besök i augusti? Jag har inte riktigt förstått hur lång tid det tar att dra igång allt när man väl har fått komma fram i kön.

  • Sops
    Hey.orange skrev 2016-01-13 21:29:32 följande:

    Sops>>vad roligt att ni fått besked!
    Jag vill minnas att vi fick vår remiss godkänd i juni, och sen får man nyttja vårdgarantin tidigast efter man stått i kö i tre månader. och ködatumet gäller från då remissen skickades, vilket var april för oss, så då hade vi stått i kö i tre månader i juli. Jag ringde i augusti och blev registrerad hos st göran. Sen tog det ca en-två veckor innan vi fick brev innehållande datum till vårt första möte på ivfkliniken. då var det direkt efter sommaren och det tog då två veckor för dem att skicka brevet, mycket att göra på kliniken. Vi fick tid i början av oktober. Men sen ringde de från kliniken och sa att de kunde få in oss på en tidigare tid, tror att det var pga att vi ändå stått i kö sen april i kombination med återbud (vi var typ där på deras lunchtid... Så de är verkligen hjälpsamma!) Så då fick vi i början av september och det var bara tre dagar innan min mens! Så det gick väldigt fort för oss när det väl kom igång. Började direkt med sprutorna då

    Långt inlägg hehe ;)


    Hoppsan2016 skrev 2016-01-14 00:01:59 följande:

    Remiss blev skickat 10 juni, 10 september fick vi klartecken att börja på ivf Stockholm. På kliniken sa de till oss att alltid ringa innan 3 månader har gått. Så lycka till Sops!!!


    Tack för tipsen! Tänker också att det nog är smart att ringa i tid, dvs någon gång i vår och få komma på besök innan de stänger för sommaren. Då får vi förhoppningsvis dra igång på en gång när de öppnar efter sommaren

  • Sops
    TwinkyIVF skrev 2016-01-15 17:03:58 följande:

    Ja jag känner mig lite nedstämd för jag känner mig "tung" och väldigt orörlig. Min man fick hjälpa mig upp ur sängen inatt när jag skulle kissa för att jag bara skrek av smärta. Jag blir orolig för hur det ska gå längre fram.

    Men vi håller tummarna på att det blir bättre om jag får lite vila <3

    Tack för att jag fick "gnälla av mig" lite <3


    Jag lider verkligen med dig, hade relativt lätt foglossning när jag väntade min dotter så kan bara tänka mig hur du har det. Jag snubblade över en tjej som är kiropraktor och verkar vara expert på foglossning för ett tag sen. Jag har aldrig varit hos henne själv men har en vän som har varit där och även sparat hennes hemsida om jag skulle behöva det i framtiden. Säg till om du vill ha länken till hennes hemsida
  • Sops
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-18 15:39:10 följande:

    Hallå

    Hemma igen efter UL och lite shoppande på det. Köpte lite kläder till lilltjejen i magen =) Passar på när det är rea.

    UL gick bra, hon vinkade och var nöjd med livet i magen =)
    Hade moderkakan bak men långt ner, så jag får komma tillbaka och en extra UL i v 32. Ska bli kul att se bebisen igen =)
    Hon var 19,5 cm och allt annat såg bra ut. Så nu kan vi resa imorgon och njuta av solen med en bustjej i magen =)


    Vad härligt att allt såg bra ut, ha en trevlig resa!
  • Sops
    Iskristall skrev 2016-02-28 12:23:09 följande:
    Håller tummarna!

    Jag har väldigt få symptom och nojar över det. Får för mig att hcg nivåerna faller. Och har fått för mig att gå och köpa ett clearblue test med veckoindikator för att försäkra mig om att hcg nivåerna går uppåt. Men samtidigt är jag livrädd att få ett resultat jag inte vill ha. Typ ej gravid eller gravid 1-2 veckor trots jag går in i v.6 i morgon, 5+0.

    Borde jag låta bli och köpa ett test? Ni tjejer som är gravida sen ett tag nu hur har ni gjort/tänkt?
    Nu har vi inte ens påbörjat ivf än men jag tänker såhär. Om du verkligen vill testa så ska du göra det, graviditetstest gör dig inte mer eller mindre gravid. OM det inte skulle gå vägen får du reda på det oavsett, men det är bättre att tänka att du väntar ett barn, inte ett missfall!
    Du kan inte göra något mer än du gjort för att det ska gå vägen, nu är det bara att vänta och se. Och hålla tummarna!
  • Sops

    Visst var det väl någon här inne som åberopat vårdgarantin när ni stod i kön för landstingsfinansierad ivf? Jag ringde vårdgarantikansliet i veckan och de skulle skicka oss vidare nu om det inte var något medicinskt som gjorde att vi behövde vara kvar på huddinge.
    Hur länge fick ni vänta på kallelse? Visst skickas man inte till Örebro och Linköping längre?

  • Sops
    Iskristall skrev 2016-04-09 10:11:23 följande:
    Ja, vi bla. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog att få remissen men har för mig att det gick rätt så fort.

    Vi blev skickade till ivf-kliniken st göran. Verkar som de skickar dit.

    Lycka till!
    Sjöblomman skrev 2016-04-09 11:25:19 följande:
    Ja, jag frågade om man kan bli skickade till Sophiahemmet men de sa tyvärr nej. Så vi får hoppa över landstinget.
    Tack för svaren! Hoppas att det går snabbt, är så otroligt otålig nu!

  • Sops
    Sjöblomman skrev 2016-04-29 23:32:17 följande:
    Exakt när ska jag ringa? Och vad ska jag säga?
    Jag sa bara att vi stod i kö för att göra ivf och att vi stått i kö i mer än tre månader. Du kanske kan säga att ni står i kö men att kön är 6-8månader lång och att du därför vill veta hur man gör med vårdgarantin. Dom verkade ha full koll på vårdgarantikansliet

    Vi fick en återbudstid i torsdags så igår var det dags för första mötet! Gjorde vul och fick ett schema och alla mediciner utskrivna. Vid nästa mens kör vi igång, äntligen!
  • Sops
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-29 20:34:11 följande:

    Nice att det går framåt!!!

    Själv är jag på förlossningen för att vattnet gick inatt. I Stockholm fanns inga lediga platser på neo avdelningar och jag blev skickat med ambulans till Eskilstuna. Ligga i sängen är det enda jag får göra. Gå på toa om jag måste.... Hon kan komma ut när dom helst, inatt eller om 4 veckor.... Är i v 33+2 idag


    Hoppas att hon håller sig inne lite till!
  • Sops
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-02 01:21:20 följande:

    Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu


    Grattis!! Hoppas att ni alla mår bra
  • Sops

    Jag ska ju ringa kliniken på första mensdagen, men kom nu på att jag glömde fråga en sak på vårt besök.
    Jag småblöder alltid innan mensen verkligen drar igång "på riktigt". Men vad räknas som en "riktig" mens? Även det där småblödandet innan eller första dagen då jag blöder mycket?
    Jag blöder trots allt färskt blod hela perioden..

Svar på tråden IVFare i Stockholm?