IVFare i Stockholm?
Susodus skrev 2015-12-17 08:51:22 följande:
Hej Sjöblomman, vad tråkigt, jag vet hur du känner, det är förjävligt. Om du känner dig osäker be om ett blodtest och testa om några dagar igen. Dessvärre så kan Lutinusen stoppa upp mensen så om man slutar med progesteronet kan den komma igång. Hur många dagar hade du? Om du hade 14-15 kan du ju vänta ett tag till och ringa kliniken och fråga vad de tycker. Man har ju läst solskenshistorier om sena plus också. Men jag förstår hur du känner. Jag är på dag 10 och såg lite rosa på hylsan så jag är helt förstörd. Både ledsen men också så arg. Orkar inte träffa någon just nu. Speciellt inga lyckliga människor. Vet inte om jag orkar fler försök, jag känner mig så misslyckad och desperat, som vänskapskretsens skämt. Känner inte så mycket stöd utan får mer höra "jag förstår inte att du orkar", "du är så stark" och "du verkar gilla att plåga dig själv" "ni har ju två barn, tänk på dem" Allt detta får mig att känns mig som en paria. Jag hade gärna tänt några stearinljus och tillverkat ett "vårbarn" om jag kunde, men vi kan inte göra det här på egen hand. Utan läkarvetenskapen skulle vi vara barnlösa, då finns ingen annan väg att gå. Folk fattar inte. Det är det här man måste gå igenom för att få ens en chans till ett barn. Det finns ingen, INGEN, njutning i detta.
Sjöblomman, om det inte gick denna gång, försök hitta kraft under julledigheten, vila och ät gott, var med dem du älskar så tar vi nya tag nästa år! (Säger det till mig själv också). Du har varit en hjälte som inte ens tjuvtestat!
Ringde kliniken, ska testa på söndag igen om jag inte fått mens.
Lutinus kan ju som sagt skjuta upp mensen, men tidigare har jag aldrig haft så lång ruvtid utan att få mens. Inte under vanlig cykel heller.
Jag vet ju att man får kraft igen, men nu känner jag mig så nere!
Lycka till du också! KRAM