• Iskristall

IVFare i Stockholm?

Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-31 20:20:25 följande:

Iskristall. Visst går du på ivf stockholm med på st göran?

Japp, det gör jag!
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-02-01 12:05:45 följande:

Lycka till! Hoppas det gått bra idag.

Själv har jag börjat känna bebisen hur den sparkar. 19+6 idag.

Hur är det med dig sjöblomman?

Iskristall, går det bra med sprutorna?

Kram

Det går bra. Har bara tagit en långverkande spruta i fredags. På tisdag börjar jag med orgalutranet. Sen vul på torsdag.

Kul med sparkar!
  • Iskristall
    Live Love Hope skrev 2016-02-02 17:57:24 följande:

Hej alla

Ny som tusan här och hoppar in lite bara...

Gör vår första ivf nu.. bor utanför stockholm.

Ska börja med Bemfola ikväll o sen efter 5 dar även med orgalutran (eller vad det nu heter)

Har dålig koll på förkortningar hit o dit...men kommer nog in i det.

Är nyss fyllda 36. Man vet inte orsaken till vår barnlöshet.

Undrar hur andra mått på Bemfola..o även Orgalutran?

Kram

Hej!

Jag har använt bemfola. Gick jättebra, inga biverkningar. Orgalutranet har jag för mig som sjöblomman nämner att det sved/kliade lite vid insprutande, men inga biverkningar i långa loppet. Så jag mådde bra på min behandling.

Nu fick vi dock byta ut bemfolan vid andra försöket för jag stimulerades inte riktigt som de förväntade sig på bemfolan. Så nu kör jag Elonva och gonal-f om jag måste boosta mer. Samt Orgalutran och sen lutinus efter ÄP.

På torsdag första vul på nya medicinen, jag är lite nervös ska jag erkänna

Kram
  • Iskristall
    Live Love Hope skrev 2016-02-02 19:58:19 följande:

Tack för svar! Skönt att du slapp biverkningar..och att det var lindrigt även med orgalutran :)

Håller tummarna gör dig om första vul på torsd då!

Kram tbx

Tack!

Tog första orgalutranet nu ikväll. Det var som vi mindes, lite svidande/brännande känsla. Men det är det värt.

Hur gick det med bemfolan, inga problem va?
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-02 22:39:57 följande:

35. Och jag är på 35.3 nu

Var första besöket idag?! Lycka till!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-03 09:16:08 följande:

Yes. Tack.

Har drömmt om det hela natten :)

Spännande och så pirrigt på samma gång.

Har du åkt dit med bil? Finns det bra med parkeringar?

Vi har åkt kommunalt. Förutom efter ÄP då vi fick ta taxi pga att jag kräktes så mycket av smärtisen.

Men det finns parkeringar precis utanför, men vet inte hur mycket det kostar.

Lycka till igen, vilken tid?
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-02-03 14:20:44 följande:

Nu är det insatt två stycken 4 cell och 6 cell, bra kvalitet. Nytt för i år var att jag fick se på skärm och det var häftigt, alla celler syntes, nästan så att man knöt an.... Sedan gjorde vi ul och jag såg var de låg och att det var två ljuspunkter insatta precis perfekt där det ska vara i mitten!

Åh lycka till nu! Och två stycken tom

Jag knöt definitivt an till vårt lilla embryo när vi fick se den innan insättning. Jag blev kär typ. Nästan så det vart jobbigt när det inte gick vägen sen. Nu nästa gång ska jag inte knyta an så hårt
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-03 17:39:45 följande:

Första mötet avklarat. Gick galant. Så nu väntar jag bara på mens. Woop woop. Skönt att vara på gång :)

Ingen vägning tack å lov :)

Hade dock väldigt många äggblåsor (20) så läkarn var väldigt oroad att jag skall få överstimuelering när det är dags att börja. Fick menopur 150 e i 3 dagar och sedan sänka till 112 resterande. Hur många blåsor är normalt?

Men vad skönt! Snart är ni igång!

Jag vet inte vad som är normalt i ostimulerad cykel. Jag hade 13 st vid mitt första vul innan stimulering. Men sen vid stimulering var det långt ifrån så många som växte till. Bara 4 äggblåsor kunde de plocka ägg ur. Jag blev jätte besviken!

När tror du du får mensen då?
  • Iskristall
    Sälma Riit skrev 2016-02-03 17:57:17 följande:

En milstolpe på väg till BF: jag har blivit faster! Blev "faster" för en månad sedan och min son har nu fått sina två första kusiner. Nästa gång är det vår tur!

Vad härligt! Näst på tur!
  • Iskristall

Vul klart. Det blir ÄP på måndag och återföring på onsdag! Nu händer det grejer på riktigt igen!

Svar på tråden IVFare i Stockholm?