• Jazzgirl76

IVFare i Stockholm?

Sops skrev 2016-04-09 09:22:59 följande:

Visst var det väl någon här inne som åberopat vårdgarantin när ni stod i kön för landstingsfinansierad ivf? Jag ringde vårdgarantikansliet i veckan och de skulle skicka oss vidare nu om det inte var något medicinskt som gjorde att vi behövde vara kvar på huddinge.
    Hur länge fick ni vänta på kallelse? Visst skickas man inte till Örebro och Linköping längre?

Vi bytte till St Göran via vårdgarantin och blev kallade ca en till en och en halv månad efter så vi "vann" ca 6-7 månader på det. Vi är supernöjda med personalen där!
  • Jazzgirl76
    Sjöblomman skrev 2016-04-11 11:20:31 följande:
    Japp det är det.

Mer orolig för BMI gräns...
    Har för mig att det är max 35 BMI på ivfkliniken.
  • Jazzgirl76
    Sjöblomman skrev 2016-04-11 13:34:12 följande:
    Ok bra! Då klarar jag mig!
    Härligt! Önskar dig all lycka till!
  • Jazzgirl76
    Sjöblomman skrev 2016-06-14 15:38:49 följande:

Idag är vårt BF! Önskar så att den lilla hade stannat...

Åh, vad jobbigt! Hoppas du snart får ett nytt datum att förhålla dig till med mer positiva besked... Kram
  • Jazzgirl76
    Susodus skrev 2016-08-05 11:05:59 följande:

...hittar inget på ul. Bara vänta och se. Lpngt kvar på livmodertappen så han är inte på väg ut, rör sig mycket. Är kanske bara "en normal blödning".

Usch vad jobbigt! Hoppas det slutar snart så att du slipper oroa dig mer!! Förstår att det måste kännas förjäkla jobbigt... OM det skulle vara ngt, skulle bebben klara sig med tanke på hur långt gången du är? Håller verkligen tummarna att det inte är ngn fara! Kram <3
  • Jazzgirl76
    hope88 skrev 2016-09-13 17:08:38 följande:

Hej tjejer! Känner igen några namn här sen förra gången jag hängde i denna tråd! Kul att det gått så bra för er<3

Jag och min man gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.

Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.

Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.

Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3

Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!

Kram på er!

Wow! Grattis till din graviditet! Superkul att läsa om och hoppas att allt går bra nu framöver i nio månader!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?