Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Anonym (Ojoj) skrev 2015-10-10 13:39:02 följande:
    kanske, kanske får du möjlighet att göra din röst hörd nu. Om det blir nyval.

Det är inte stefan med gäng som styr här om de gör det fel. Det är demokrati i Sverige och det är folkets vilja som gäller!

Det verkar vara, många många som oroas av flyktingsituationen och förstår att det inte håller. Jag skulle vilja säga att det barkar fullständigt åt helvete så. Och risken finns för terrordåd då många som sympatiserar med IS finns i Sverige.
    Det är regeringen som utlyser nyval.
    Det är i praktiken EU som styr flyktingsituationen så enda möjlighet för Sverige att ställa sig utanför ansvaret för flyktingar i Europa är att gå ut EU eller betala de kostnader som x antal flyktingar skulle kosta till de EU-länder som istället tar emot dessa flyktingar.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (sibylla) skrev 2015-10-11 14:24:08 följande:
    Jag tycker det är dags att sätta stop för galenskaperna och det nu.

Under september månad har vi tagit emot 25000 flyktingar. Dessa flyktingar får bo i gymnastiksalar eller på andra ställen då det inte finns bostäder. Dom bostäderna som finns betalar staten ut sjuka överpris på så att människor som Bert Karlsson kan sko sig på krisen.
    Det kostar Sverige otroliga mängder, pengar som egentligen inte finns. Budgeten för det här året är redan spräckt!!

Vi ser till att ta in så många människor, som vi i slutändan inte kan ge jobb eller bostad. Det är bättre att ta hand om dom som redan finns i Sverige. Se till att bygga bostäder, skapa arbeten, anställa mer personal. Det innan man tar in mera flyktingar. Man måste kunna ge människor ett meningsfullt liv.

Flyktingar kommer hit men väljer att resa hem igen för att det inte var som dom trodde. Det säger en hel del om en del utav dessa flyktingar.
    Långt ifrån alla flyr från krig och hemskheter.

Vi har varken personal nog inom skola/sjukvård/på migrationsverket idag. Ändå låter man det bara rulla på och tillkomma tusentals människor.
    Vi har hög arbetsbrist, hög bostadsbrist. Brister i vård, skola och samhället överlag. Sverige är urholkat och det här kommer göra oss bankrutt. Vi står vid ruinens kant och ingen ser vad som sker. Ingen vågar prata om elefanten i rummet.

Det vi även måste tänka på är att vi tar in så stora mängder från alla möjliga länder, länder som legat i krig med varandra i evigheter. Som inte kan släppa det då dom kommer till Sverige. Dessa människor placeras på samma ställe och vi tror att dom kan leva i fred? Vi kan ju fortsätta inbilla oss det.

Vi hade kunnat hjälpa så många fler människor, det på plats och även för en mycket mindre summa än vad vi gör genom att ta hand om den lilla delen av människor som når vårat land som vi betalar onödigt stora summor för. Det är mer humant att hjälpa den stora massan än att hjälpa några få.
    De flesta av dessa flyktingar kommer inte att stanna kvar i Sverige de söker inte asyl här utan är bara här tillfälligt innan de kan ta sig till det slutmål de har dvs. till länder där de har släkt och där de lätt kan få arbete dessutom ger flyktingindustrin arbetstillfällen och stödjer arbetslinjen och är bra för det privata företagandet som hyllats så.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Jo) skrev 2015-10-11 15:54:07 följande:
    Vad naiv du är, tror du verkligen på det själv? Då hade Sverige inte haft flyktingar om de bara hade varit här tillfälligt.

En massa flyktingar har släkt i Sverige. Vi tar ju emot mest flyktingar per capita och enorma mängder i rena siffror.

Jag ser dssa ensamkommandeflyktingarna sitta och droga sig, har skrivit om det tidigare men då fått inläggen borttagna. Jag har själv sett det eftersom jag dagligen går förbi två hus där de tillfälligt bor på väg mot förskolan och varje gång ser jag samma, de sitter hukade med tändare och skedar i händerna. Jag undviker att gå närmast husen nu för tiden. Och nu finns en artikel om vad jag heka tiden skrivit om: www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article215...

Vi importerar enorma samhällsprobkem och dessa enorma problem kommer drabba alla speciellt våra barn.
    Det är väl klart att det florerar droger på HBV-hem eftersom dessa är till för ungdomar som inte kan bo hemma för att de drogar, är kriminella osv. Självklart ska inte ensamstående flyktingbarn placeras på institutioner som är till för tvångsplacerade människor utan på förläggningar.
  • Anonym (anonym)

Ensamkommande flyktingbarn ska självklart placeras där det finns vuxna förebilder i familjehem eller på flyktingförläggningar där det bor familjer så att vuxna människor kan agera som familj för dem för det fungerar aldrig att låta omyndiga barn att leva ensamma i grupper får du bildar de egna familjer precis som gatubarn.

• Anonym (anonym)
    HenryIronstead skrev 2015-10-11 17:17:00 följande:

Vi har redan nu inte tak över huvudet för alla flykting"barn".

LARM: MAT OCH TAK RÄCKER INTE TILL FLYKTING"BARNEN"QUOTE

www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article215...

SANNA MINA ORD, om 3 veckor har vi olagliga flyktingtältläger precis som i Frankrike och Italien! Tryggt, va???????
    Står inget om att det inte finns tak över huvudet på ensamma flyktingbarn vad det står att det inte räcker med sängplats och mat utan behövs psykologhjälp osv. eftersom dessa har en massa trauma bakom sig. Att det inte larmats om detta tidigare är mycket märkligt eftersom man i alla tider vetat att det inte går att låta minderåriga i princip sköta sig själva för då uppstår gängbildningar och pennalism. Både Mark Twain och William Golding visste detta.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Jo) skrev 2015-10-11 17:19:40 följande:
    Haha ok vad illar du om?

Det ÄR mottagningar som öppnats enbart, ENBART!!! för de ensamkommande flyktingarna.

Jiiiiiizzzz lala land much
    Det är väl klart att det inte går att ha boende med en massa unga människor utan psykologer, terapeuter, lärare och någon form av daglig aktiviter. De starkaste kommer alltid att styra över de svagare och få makt över dem precis som det är på internatskolor.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-11 22:33:34 följande:
    Du skriver "sluta inbilla dig att det kommer hit folk från IS".

www.gp.se/nyheter/sverige/1.2858611-sex-misst...

-"Vi ser inte att antalet personer som ansluter sig till terrorgrupper i Syrien och Irak avtar. Tvärtom, säger Sirpa Franzén på Säpo till GP".1.

Säg till om du behöver mer fakta för att fatta.

Jag skyller ingenting på de människor som flyr hit, jag skyller på den sedan länge misslyckade integrationen.
    Att det inte finns någon säkerhet, ingen plan, över huvud taget.

"Stanna kvar och leva ett friskt och fridfulla liv"
    Jo tjena..

www.aftonbladet.se/nyheter/article21156118.ab...

Den bilden förställde inte någon IS-krigare utan en person som krigat mot IS.
    De personer som ansluter sig till IS är unga människor som växt upp i Europa och som lockas till IS på samma sätt som andra lockas till USA för att bli stjärnor, ställer upp och har sex i TV för att få uppmärksamhet.
    inte en enda rapport om terrorister som eftersöks i Sverige är eftersökta eller misstänkta för att planera något i Sverige de är misstänkta för terrorbrott i utlandet, det är de där som åker iväg och strider för kalifat kommer hem och vilar upp sig och tänker sig tillbaka som rättsväsendet vill ha tag i för att döma dem för brott de begått exempelvis i Syrien.

• Anonym (anonym)
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-12 16:26:21 följande:
    Jaha, så du menar att bombaren i december 2011 var på väg till Arlanda för att åka utomlands med sin bomb runt magen men "råkade" istället detonera den i Stockholms city? 
    Kommer alltid att finnas dårar som utlöser bomber, anlägger bränder osv., var ju inte allt för längesedan det hittades 400 kg sprängmedel hemma hos en yngre förmåga som hade Hitleraltare i hemmet.
  • Anonym (anonym)
    HenryIronstead skrev 2015-10-12 17:18:20 följande:

Konstigt. Har aldrig hört detta förr. Tror du får komma upp till bevis.
    www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjACahUKEwjO9orbp73IAhUFFywKHa7mBHI&url=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyheter%2Farticle21147238.ab&usg=AFQjCNFo3nP9MUSsNChENEIthtagz_5ULQ
  • Anonym (anonym)
    kenneth768768 skrev 2015-10-12 17:43:24 följande:
    Är ditt tankesätt att man kan strunta i hot från terroristorganisationer, eftersom det även finns enstaka dårar med sprängmedel, eller vad var det du argumenterade för?
    Du får väl ge länkar till hot från terrororganisationer som utfärdats mot Sverige, och då menar jag inte till konspirationsbloggare eller agendahemsidor.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-16 10:06:36 följande:
    Om du vill bli familjehem åt en av dom många flyktingungdomarna så ställs vissa krav om det är pojkar. Du får inte ha hund då dom i deras hemländer ses som ohyra. Och har du tonårsdöttrar blir det också nej då dom inte är kompatibla med hormonstinna unga män med en annorlunda kvinnosyn. Men annars är det en säker guldgruva betald av våra skattepengar.
    Ge en länk till dessa påståenden och då inte till den med falsk FB-sida som påstår att detta samtal ägt rm vid köksbordet med en socialsekreterare. 
    För att bli familjehem till någon krävs att man har god ekonomi och att man dessutom som familj matchar de behov som den som ska placeras har.
  • Anonym (anonym)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 14:41:46 följande:
    Det ska jag försöka kolla upp under nästa vecka.

Förresten, vilken kommun gäller för dina påståenden?
    Det där påstående är en skröna som sprids på FB, sägs att det är en socialsekreterare som sagt dessa saker vid ett köksbordssamtal till någon som önskat bli familjehem för ensamkommande. Dels så lämnar man in en ansökan om att bli familjehem och dels så sker det en utredning på familjen för att se om den har resurser och lämpar sig att bli familjehem. Jag tror att socialtjänsten inte skulle välja en familj med tonårsbarn i familjen i första hand överhuvudtaget om familjen inte varit familjehem under många år tidigare, dels med tanke på att tonåringar i sig kräver en hel del och för att dessa tonåringar har med sig traumatiska händelser 
  • Anonym (anonym)

I vilka andra sammanhang använder sig folk av bloggar som faktaunderlag?
    Ska nyhetsmedia istället för granskande reportrar börja använda sig av anonyma personers bloggar i nyhetsförmedling, för i så fall borde chemitrals ligga högt på listan över viktiga ämnen att informera om.

• Anonym (anonym)
    Anonym (pedofiler) skrev 2015-10-22 08:09:25 följande:

Hoppas det inte är så men jag tänker på pedofilgrupper från tredje världen som systematiskt under många år har våldtagit tusentals engelska flickor och småbarn under flera års under tiden myndigheter inte vågade ingripa för det skulle kunna i nån skev pkfantasi anses vara rasistiskt.

Och för att inte tala om de stora nätverken med västerländska pedofiler som avslöjats, vissa har ju planerat att köpa spädbarn i fattiga länder.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-27 11:27:11 följande:
    Hur som helst kan inte hela Syrien och Afghanistan komma till lilla Sverige och bli försörjda, det hoppas jag att även du förstår...?

Det kanske däremot är dags att sätta lite press på Saudi Arabien som har ett läger för vallfärdare till Mecka för ungefär 3 MILJONER människor!!!

petterssonsblogg.se/2015/09/10/saudiarabien-l.../

Eller att vi i Sverige faktiskt säger STOPP, nu har vi inte längre kapacitet att ta emot fler. Det kommer sätta press på övriga Europa. Men sålänge vi gör jobbet åt dem, så tiger de i stillhet och hånler åt det land som styrs av idioti.

"Så länge mamma tvättar dina kläder slipper du själv, skönt!
    Men när mamma slutar tvätta och garderoben gapar tom och du inte längre kommer in i tvättstugan pga. all smutstvätt lär du börja tvätta själv".

Saudiarabien är inte intresserad eftersom flyktingarna är "fel" sorts muslimer, Saudi är dessutom mer eller mindre uppbyggt som den stat Daesh vill ha, med sharialagar osv.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?