Inlägg från: Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
    emeliienicole skrev 2015-10-08 21:17:41 följande:

Problemet är inte dessa stackars människor, problemet är att fler länder måste hjälpa till.

Du skriver "är orolig för mina barns framtid", hur fan tänker du då? Tänk på dessa stackars människorna som sätter sig i en båt gjort för 5 personer men det finns 70 personer i, fattar du hur många människor som dör under den resan? Fattar du hur modig och desperat man måste vara om man gör en sån grej?

Om det blev krig här, skulle inte du fly med dina barn till ett land där du vet att du har en chans att få stanna kvar och leva ett friskt och fridfullt liv? Jo, det skulle du säkerligen göra. Alla som har barn vet att man skulle offra sitt liv plus lite till för att skydda dom, tror du inte att dessa människor tänker så också? Hur tror du dom känner sig när dom sätter sig i båten och dom vet om att under den resan så kan deras barn dö?

Skulle du gå ut och lägga dig plant på marken och vänta på att dö? eller att se dina barn bli ihjälskjutna/bombade? Nej, det skulle du inte.

Fattar inte hur du kan skylla på människor som varit med om så fruktansvärt traumatiska grejer och som bara gör allt för att inte dö, för att få en ny chans att starta upp sina liv och börja om på nytt. 

Lär dig att skilja på A och B, det är inte flyktingarna det är fel på, det är länderna som borde hjälpa till mer. Jösses. Sluta också att inbilla dig att det kommer hit folk från IS, trots att det skulle hända så skulle dom bli utkastade fortare än vad du kan blinka om dom gjorde minsta lilla. 

Var jag påstått att det är flyktingarnas fel? Jag anklagar inte dem, hade antagligen också klivit förbi ett antal länder i trygghet för att få det bästa, landet med högsta bidragen, retroaktivt barnbidrag mm. mm. (ofta högre än arbetande svenskar).
    "Sluta inbilla dig att det kommer hit folk från IS" skriver du. Ursäkta men såg du länkarna jag bifogade eller funkade inte dom på din dator? Det är länkar som är på riktigt. VAKNA!
    Här har du en till dagsfärsk om du kan läsa:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21551490.ab

Men eftersom du verkar vara en människa som inte vill upplysa dig något särskilt har jag här ett kortare utdrag ur den som jag hoppas du kan tänka dig läs och försöka inse fakta, eller gör du inte det förrän någon anhörig ligger lämlästad, många i det här landet reagerar ju inte på fakta om det inte kommer visuellt".

" Vi har flera pågående utredningar och rent generellt följer vi framför allt upp personer med kopplingar till terrorgrupper i Syrien och Irak, säger Sirpa Franzén, presschef på Säpo, till GP. "
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-09 09:40:56 följande:
    Fast nu har ju alla experter både här i landet och i övriga länder slagit fast att det är mycket liten sannolikhet att det finns några från IS eller andra terrorgrupper bland de flyktingar som flyr till Europa dels pga. risken för att de skulle bli lynchade om de blandar sig i grupper med människor som flyr från vad de ställt till med. De terrorister som finns är de som levet i decennier i landet, unga människor som rekryterats för att bygga en islamisk stat och strida för IS. De har inga som helst tankar på att bygga kalifat i Sverige utan i de områden som en gång var det rike som korsfararna tog i sin strid för att kristna områden.
    Källa på det tack. Här har du källa på Kalifat i Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5990097

http://www.buzzfeed.com/mikegiglio/isis-operative-this-is-how-we-send-jihadis-to-europe#.bfEyYqRO2l
    http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-is-smugglar-terrorister-till-sverige/

INSE FAKTA.

Du skriver "lynchade om de blandade sig i grupper med människor som flyr det de ställt till med". Tror du att de är så dumma så de skulle ställa sig upp och skrika jag är medlem i IS? 

Naiv var ordet.
    Irma01 skrev 2015-10-09 14:11:37 följande:
    Jag tycker synd om dig, då du verkar vara så rädd. Ett tips jag kan ge dig är att vis Röda Korset där du bor gå och träffa dessa människor som du är så rädd för. Då och bara då kommer du att inse att det är inte farligt, att de är som du och jag och är oerhört tacksamma för allt de får, för de är det redan fantastiskt att kunna somna utan rädsla för bombattacker mitt i natten...

Jag har träffat en del som kommer från Syrien och jag var väldigt imponerad av hur vissa kunde redan kommunicera på svenska efter tre månader och framförallt av deras vilja att ge tillbaka till det landet som har öppnat sina armar för dem.
    Så i stället för att vara rädd framför din TV och datorn, gå ut, träffa den och bilda dig en egen uppfattning baserad på dina egna erfarenheter och inte en massa hörsägen eller mediapropaganda.

Mvh,
    Hej och tack för rådet. Jag har underbara vänner från Syrien, och andra delar av världen, vilka jag inte är rädd för. Har även råkat väldigt illa ut (oprovocerad misshandel) av syrianer, och träffar många (inte lika tacksamma) i mitt arbete nästan dagligen, men jag drar inte alla över en kam då man aldrig får generalisera. Det är inte människorna som grupp jag är rädd för.

Däremot är det den totalt oansvariga integrationspolitiken som Sverige för. I Danmark avkrävs flyktingarna identitetshandlingar men inte här.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/200-flyktingar-har-fatt-lamna-rodby/

Jag är rädd för hur flyktingarna kommer att reagera nu när de ska få bo i tältläger här i kalla Sverige, vilket är Löfvéns fantastiska förslag då vi inte snart har en enda säng kvar att placera dem i? Det kanske inte riktigt var det som utlovades i media i Syrien.. De kommer naturligtvis känna sig svikna, efter en låååååång resa (OBS genom och förbi många länder där de hade varit trygga) för att komma till just Sverige med alla dess fördelaktigheter.
    Vad händer när de blir besvikna? När ett liv här inte blev som de förväntat sig, när de inte har något att förlora?

Anonym (anonym) skrev 2015-10-09 16:37:13 följande:
    Då vet du att syrianer inte har något med Syrien att göra och att de är ortodoxt kristna.
    Ja det vet jag. Det var dumt att dra upp det, hamnade på ett sidospår. Ber om ursäkt. Dock känner jag en hel del som även blivit misshandlade av muslimer om det nu är till någon "tröst"..

Det jag vill få fram är att integrationen sedan länge är ohållbar! vi har misslyckats med den för länge sen. Det lär ju inte bli bättre av att till skillnad från våra fortfarande verklighetsförankrade grannländer ösa på med fler.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2853816-poliser-i-goteborg-kriminella-styr-bostadsomraden

I dag på presskonferensen så stod Morgan Johansson och sa :
    "Det här är traumatiserade, splittrade familjer, människor, de har varit med om hemska upplevelser!"
    Återigen samma "känslo-tugg", INGENTING det praktiskt/ ekonomiskt/ eller
    samhällsstrukturellt genomförbara!
    "Vi måste hitta vägar för att snabbt få in dem i samhället med (1) jobb och (2) bostad!"

1. Fråga vilken läkare som helst - de allra flesta med posttraumatiskt stressyndrom (pga. traumatiserande krigsupplevelser) är så långt ifrån arbete man kan vara.

2. Ehh.. rätta mig om jag har fel, men var det inte redan lite bostadsbrist i Sverige innan den här flyktingvågen? Med vuxna som tvingas bo kvar hemma pga. bostadsbristen.
    Anonym (Gammal och rädd) skrev 2015-10-09 19:25:50 följande:
    Hur tycker du att den valda regeringen skött sig???? Har inte våran statsminister ljugit om det ena än det andra. Lovat guld och gröna skogar som han inte har hållit.

Hur tycker du det är i Sverige just nu?????

Finns det bostäder till alla?
    Finns det jobb åt alla?
    Finns det vård åt alla?
    Hur mår våra gamlingar?

Jag skulle kunna fortsätta i det oändliga, men att jag skulle få svar på allt tror jag 0 på.
    Dock hade ju ingen kunnat förutspå att Stefan skulle få en psykos med grandiosa vanföreställningar mitt upp i allt och tycka att flyktingarna ska bo i tältläger i -20 °C här i Sverige efter flera månaders flyktväg, istället för i närområdets värme/kulturella igenkännedom osv.

Jag röstade inte på honom dock! Men tycker synd om alla lurade satar som gjorde det.
    Anonym (***) skrev 2015-10-10 14:49:05 följande:
    SD:arna är hjärntvättade. De tror att lösningen på allt är att rösta på SD.
    SD är tyvärr det enda parti som verkar se lite längre fram än 2 veckor, och tänker med hjärnan och inte bara med hjärtat (limbiska systemet, eufori av att få "hjälpa till"). Faktum är att övriga röstare högtidligt verkar SKITA i de barn och kvinnor som är kvar i närområdena för att istället lägga alla resurser på de flyktingar (OBS vara 70% är män) som nu väller in i Sverige.

Hans Rosling: "Hjälpen som behövs i närområdet skulle kosta 25 kronor/person och dag medan den svenska regeringen budgeterar för 500 kronor/dag och person i Sverige".

Endast halva befolkningen i Sverige arbetar och ska försörja resterande 50%. De förmåner som erbjuds nyanlända ligger inte i proportion till landets inkomst, framförallt inte när det nu bara öser in krigsskadade människor som knappast kommer kunna arbeta inom lång tid framöver, om ens någonsin.

Problemet är inte dessa stackars människor, problemet är att fler länder måste hjälpa till.

Du skriver "är orolig för mina barns framtid", hur fan tänker du då? Tänk på dessa stackars människorna som sätter sig i en båt gjort för 5 personer men det finns 70 personer i, fattar du hur många människor som dör under den resan? Fattar du hur modig och desperat man måste vara om man gör en sån grej?

Om det blev krig här, skulle inte du fly med dina barn till ett land där du vet att du har en chans att få stanna kvar och leva ett friskt och fridfullt liv? Jo, det skulle du säkerligen göra. Alla som har barn vet att man skulle offra sitt liv plus lite till för att skydda dom, tror du inte att dessa människor tänker så också? Hur tror du dom känner sig när dom sätter sig i båten och dom vet om att under den resan så kan deras barn dö?

Skulle du gå ut och lägga dig plant på marken och vänta på att dö? eller att se dina barn bli ihjälskjutna/bombade? Nej, det skulle du inte.

Fattar inte hur du kan skylla på människor som varit med om så fruktansvärt traumatiska grejer och som bara gör allt för att inte dö, för att få en ny chans att starta upp sina liv och börja om på nytt. 

Lär dig att skilja på A och B, det är inte flyktingarna det är fel på, det är länderna som borde hjälpa till mer. Jösses. Sluta också att inbilla dig att det kommer hit folk från IS, trots att det skulle hända så skulle dom bli utkastade fortare än vad du kan blinka om dom gjorde minsta lilla. 

Du skriver "sluta inbilla dig att det kommer hit folk från IS".

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2858611-sex-misstankta-extremister-eftersoks-nationellt

-"Vi ser inte att antalet personer som ansluter sig till terrorgrupper i Syrien och Irak avtar. Tvärtom, säger Sirpa Franzén på Säpo till GP".1.

Säg till om du behöver mer fakta för att fatta.

Jag skyller ingenting på de människor som flyr hit, jag skyller på den sedan länge misslyckade integrationen.
    Att det inte finns någon säkerhet, ingen plan, över huvud taget.

"Stanna kvar och leva ett friskt och fridfulla liv"
    Jo tjena..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21156118.ab?teaser=true

Anonym (anonym) skrev 2015-10-11 22:41:07 följande:

Den bilden förställde inte någon IS-krigare utan en person som krigat mot IS.
    De personer som ansluter sig till IS är unga människor som växt upp i Europa och som lockas till IS på samma sätt som andra lockas till USA för att bli stjärnor, ställer upp och har sex i TV för att få uppmärksamhet.
    inte en enda rapport om terrorister som eftersöks i Sverige är eftersökta eller misstänkta för att planera något i Sverige de är misstänkta för terrorbrott i utlandet, det är de där som åker iväg och strider för kalifat kommer hem och vilar upp sig och tänker sig tillbaka som rättsväsendet vill ha tag i för att döma dem för brott de begått exempelvis i Syrien.

Jaha, så du menar att bombaren i december 2011 var på väg till Arlanda för att åka utomlands med sin bomb runt magen men "råkade" istället detonera den i Stockholms city? 
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-12 13:55:47 följande:

Någon som orkade titta på Löfvens propagandakupp "Sverige tillsammans" på SVT play? Bara godhetsmaffian inbjudna och ingen vågade ifrågasätta vansinnet. Bara dom vanliga flosklerna "vi måste" och"vi kan" "alla goda krafter" etc.. Och hur objektivt och opartiskt är SVT som sänder ren propaganda där alla inblandade har samma agenda att till varje pris fortsätta med vansinnet?

">

Bara å hoppas att fler än denna vettiga människa tar sitt sans till fånga. FORT!!!
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-12 17:36:33 följande:

Du uppvisar tyvärr ett klassiskt beteende hos någon som väljer att bara läsa och ta in de nyheter som bekräftar ens egen världsbild. Här kan du läsa i brittiska The Independent om de många fejk bilder som just nu cirkulerar på nätet. www.independent.co.uk/news/world/europe/the-fake-refugee-images-that-are-being-used-to-distort-public-opinion-on-asylum-seekers-10503703.html
    Inte alls, hade du läst konversationen jag haft med personen jag citerade så hade du upptäckt att hon å sin sida i princip förnekade att någon bombning av religionspolitisk art någonsin ägt rum i Sverige.

Hade allt varit så fridfullt och rosenskimrande (som vissa försöker få det att framstå som) och integrationen fungerat som den skulle (vilket det hade gjort om vi tagit in färre människor så att vi hann med att integrera dem!) så hade vi inte haft förorter i våra storstäder som snart går att jämföra med Damaskus. Då är liksom vitsen att de flytt hit inte så stor.
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-12 17:52:33 följande:

Poängen var nog att det finns både inhemska och utländska knäppgökar med sprängmedel. Och att de kan vara vem som helst du går förbi på gatan.

Fast nu får vi kanske ändå utgå ifrån sannolikhetsläran, eller? Ju fler potentiella extremister vi tar in desto större är risken att det inträffar något bombdåd, likt det i Ankara igår. Fattar man inte det är man ju så naiv så att röstsrätten borde dras in omgående.
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-12 19:35:32 följande:

Men den logiken borde vi förbjuda män också. Och SD-politiker också så klart. Samt bilar. Och studsmattor. Och allt annat som potentiellt någon gång kan skada oss. Förresten har hela den där "IS invaderar Europa genom flyktingströmmarna" har avfärdats som oekonomiskt, riskabelt, tidsslöseri och fullkomligt ologiskt av den flertalet internationella experter och forskare inom terrorism. Varför skulle de skicka terrorister hit via Medelhavet när hundratals (tusentals?) europeiska medborgare med giltiga pass rest från Europa till IS? De kan ju bara hoppa på ett flyg och vandra in i Schengen igen som medborgare...(det där gjorde dig väl lugnare eller hur? OBS, ironi...).
    Bilar och politiker kan vi inte undvika. De ingår liksom i Sveriges "grundstruktur".
    Däremot kan vi välja att göra som våra övriga Europeiska grannar, dvs. ha lite vett, sans och förnuft i integrationstänket. Tom. våra tidigare invandrade befolkning lever under skräck pga. den ansvarslösa, okontrollerade invandringen idag.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2864445-is-narvaro-skrammer-assyrier-i-goteborg

Löfvén "hotar" med att inte ta in fler kvotflyktingar om inte övriga Europa sköter sin del. Bara det säger ju att karln måste ha fått en psykos. Kvotflyktingar är ju de enda som är "giltiga" verkligt behövande flyktingar.
    Stäng gränsen men fortsätt ta in kvotflyktingar istället!
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-07 20:53:00 följande:

Vi har ju haft en "folkomröstning" när vi hade val 87% valde partier som var för flyktingmottagande.

Jo jag vet. Själv tillhör jag de övriga 13 procenten som blev utfrysta av förskolan Rosenbad och därmed inte hade någonting att säga till om.

Dock tror jag inte att resterande 87% hade på känn att regeringen skulle gå in i en mass-psykos med grandiosa vanföreställningar utan någon som helst sjukdomsinsikt.
    Men sent ska synden vakna.
    Alldeles för sent.

Världsmedborgare skrev 2015-10-21 11:35:26 följande:

Hur hjälper man en flyktingström "på plats"?
    Vet du ens varför det finns en flyktingström, troligen inte, men det beror på att det inte längre går att hjälpa på plats, att de i flyktinglägren gett upp hoppet att nånsin kunna återvända och ger sig iväg.
    Det är vad som händer i alla flyktingläger efter några år, så "på plats" är det bara idag det mest akuta som det i bästa fall går att hjälpa till med.

Och inne i Syrien är det numera helt omöjligt att bedriva nån vettig organiserad hjälp, du kommer ingenstans, inte ens sjukvård kommer fram, den stoppas av de hundratals stridande grupper som har vägspärrar överallt.

Och i närtid kommer det att bli etter värre, när nu kriget trappas upp med hjälp av ryssarna, så nu flyr fler än tidigare från Syrien.
    Vi kan alltså räkna med ännu fler flyktingar som försöker ta sig till EU/Europa, och att det blir ännu svårare att bedriva hjälp "på plats".
    Det finns även dom som tror på en spridning av kriget in i Libanon, ja kanske även till Turkiet, så förbered dig på ett långt större flyktingproblem än vad vi ser nu i Europa.

Och i det här läget tvingas vi prioritera, vi har inget val helt enkelt.
    Vi har länge nog inom EU hållit på med politiskt käbbel, så nu måste vi/EU agera kraftfullt och gemensamt, annars kommer vi få se vad en verklig kris innebär.

Hur som helst kan inte hela Syrien och Afghanistan komma till lilla Sverige och bli försörjda, det hoppas jag att även du förstår...?

Det kanske däremot är dags att sätta lite press på Saudi Arabien som har ett läger för vallfärdare till Mecka för ungefär 3 MILJONER människor!!!

http://petterssonsblogg.se/2015/09/10/saudiarabien-later-ett-jattelikt-taltlager-sta-tomt/

Eller att vi i Sverige faktiskt säger STOPP, nu har vi inte längre kapacitet att ta emot fler. Det kommer sätta press på övriga Europa. Men sålänge vi gör jobbet åt dem, så tiger de i stillhet och hånler åt det land som styrs av idioti.

"Så länge mamma tvättar dina kläder slipper du själv, skönt!
    Men när mamma slutar tvätta och garderoben gapar tom och du inte längre kommer in i tvättstugan pga. all smutstvätt lär du börja tvätta själv".

SpanskaFlugan skrev 2015-10-27 13:03:35 följande:

Att sätta press på Saudi och även UAE håller jag med om. De är rika länder som bör ta mycket större ansvar. Men det förvånar mig att du säger att Sverige inte kan ta emot alla flyktingar när det är exakt det grannländerna runt om Syrien gör. Miljontals syrier bor sedan lång tid i gigantiska flyktingläger i grannländerna, länder som är betydligt mycket fattigare än EU länderna. Varför förväntar vi (läs SD) att dessa länder ska ta hela ansvaret och husera alla flyktingar?
    För det första är det inte tal om att Syriens grannländer kommer att ge invånarna PUT eller TUT (som efter 3 år övergår till PUT).
    De får inte direkt samma försörjning där som de erbjuds här.
    Snarare ett tillfälligt skydd och det är väl knappas så som de behandlas där som vi vill behandla flyktingarna här? (se länk)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6026955

Vi har inte bostäder till våra egna medborgare. Vi kan inte bygga bostäder över en natt eller rota fram arbeten i som korrelerar med dessa människors utbildning/kulturella förutsättningar. Däremot kan man bo i tält(läger) där det är förhållandevis varmt och förhållandevis betydligt billigare att mätta en mage och utbilda en person (25:-/pers/dag), än att smacka upp tältläger här i Sverige eftersom det här i norden blir ganska kallt typ 8 månader av 12.

Vi i lilla Sverige KAN INTE, hur gärna man än hade önskat att det var så, ta emot alla som har det sämre här i världen, det är för få som arbetar här för att kunna försörja alla andra.

Det bor flera miljoner fattiga människor som riskerar att svälta ihjäl i många delar av världen. Ska vi ta hit dem också?

Om vi nu bortser från ditt empatiska tänkande vilket är stort nog, så är jag intresserad av hur du (och ni andra "ta hit alla"-förespråkare också för den delen) tänkt kring det ekonomiska/praktiska planet om vi skulle ta emot alla flyktingar? Förklara gärna det för mig. Kommer du/ni med en rimlig förklaring så ska du/ni ha all heder!

Jag har aldrig påstått att det är flyktingarnas fel! Jag skyller inte på dem. Utan på att man inte haft bättre koll på vilka som passerar in i detta land, utan bara låtit vem som helst välla in.

OCH på förekommen anledning, måsta jag (inbillningssjuk eller ej) få säga att
    75% av alla flyktingar är män, ensamstående män men också män som lämnar sina barn och kvinnor kvar i kriget. Och män som påstår sig vara barn.

På en flyktingförläggning i norra Sverige satt Mutar och festade för dina och mina skattade pengar. Pengar som kunnat rädda många fler liv (många barns liv) om man prioriterat på ett bättre sätt.

Ingen kan nog förstå vidden av de ekonomiska och psykologiska konsekvenserna av våra "öpppna gränser"? (Något som nog inte räknats med i regeringens budget). Bara de polisiära kostnaderna som nu hotnivå 4 och de ändå för sent införda gränskontroller innebär.

Kan inte sluta undra hur många personer som finns här i Sverige, förutom Mutar, som sitter och planerar kommande terrordåd runt om i landet? Avrättningar som vi själva betalat för med våra skattepengar. Ironi på hög nivå.
    Naiva var ordet. Tom. Löfvén erkände igår. Sent skall syndaren vakna,,,
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?